.

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeSko

Forumguru
Top @Mettes ik houd het in gedachte! Eens meerijden is altijd tof:thumbsup:

Ahzo jij bent al de tweede die dit noemt, ik las ergens hier ook al wel eens dat de SuperB 3 bv minder goed in elkaar stak dan de S2, ik kan me er best wat bij voorstellen dat Skoda op den duur te hard in het vaarwater van VW zelf kwam.:jaja:
 

leon-cupra

Forumguru
Heb de drie modellen gehad S2, S3 en O3 RS.
RS kan je niet vergelijken met een Superb. Een superb rijdt zoals een limousine, een RS "sportiever" (voor echt goed sportief te rijden heb je wel wat upgrades nodig). Grote voordeel van de RS, buiten de motor, was het interieur. Super luxe en super sportief. Echter is de 03 nog wel een stuk kleiner (ook in "breedte-gevoel). Afwerking van deze modellen vind ik persoonlijk goed.

Moest ik nu moeten kiezen in jouw plaats, zou ik absoluut voor een S3 gaan in sportline-trim(heb je de heerlijke RS-stoelen) met de 1.5tsi. Vlot genoeg, gemakkelijk nog te chippen met een mooi resultaat, bakken ruimte en rijden zoals een limousine. Wil je het sportiever , zoek er dan 1 met DCC.
 

JeSko

Forumguru
Moest ik nu moeten kiezen in jouw plaats, zou ik absoluut voor een S3 gaan in sportline-trim(heb je de heerlijke RS-stoelen) met de 1.5tsi.

Ja dat ben ik helemaal, zoiets is meer iets voor mij, het zal in de toekomst wellicht een mooie S3 worden dan, ik wil dat Limo gevoel niet kwijt, dat heerlijk zweven over de baan :) sportiever hoeft niet. Initieel wilde ik enkel de verschillen kennen tussen een O3 en O3 RS, maar heb nog meer nuttige info gekregen hier. De RS is dus prima afgewerkt, maar het is geen SuperB, en zeker qua rijeigenschappen liggen ze ver uit elkaar. Ik ben dan toch meer een geboren SuperB rijder!
 

leon-cupra

Forumguru
Verschil tussen een gewone O3 en O3RS is hemelbreed. Op het moment van de RS hadden we ook een gewone O3. In de RS heb je een superluxe sportief gevoel. Anthraciete dakhemel, (fake)carbon inlegstukken, de RS stoelen, ... nog steeds gek van.

Maar als je idd ooit een Superb gereden hebt .... dan wil ik het beste van alle werelden :jaja:
 

VAG-man

Forumguru
@JeSko dit heb ik nou met Audi.

Mijn S2 zweeft over de weg.
Stuurt best strak over een klaverblad voor zo'n grote auto. Vermogen te over. Uiteraard belachelijk veel ruimte, maar toch mis ik de kwaliteiten van Audi. Die zijn zo snaarstrak in elkaar gezet. Ook de isolatie is stukken beter.
Ai volgens mij ben ik aan het vloeken in de kerk en dat op zondag!
 

JeSko

Forumguru
@VAG-man

Ik heb twee Audi's gereden voor de koop van men S2 en ik was eigenlijk ook om hoor, maar voor het geld van men S2 had ik een minder uitgeruste A4 met dubbele km's tegenover men S2, of een oudere A6 met veel km's, de A4 vond ik eerlijk gezegd niet verschillen met mijn S2 qua rijervaring, oke als je gaat voelen aan het interieur en de afwerking test ga je het merken, maar die 2.0tdi kwam toen ook gewoon hoorbaar binnen in het interieur als ik optrok, net zoals in mijn S2 onder hogere belasting, de A6 daarentegen was ouder dan de A4 en gaf geen krimp. Die stond duidelijk op een hoger plan. De A4 was mooi, maar te klein en het gevoel een dikke auto te rijden overviel me nu niet meteen.
 

VAG-man

Forumguru
Eens! Als je kijkt naar ruimte S2-A4 is dat appels met peren vergelijken. Je moet dan gelijk naar een A6.
In Nederland is een A6 in de 2e handsmarkt relatief goedkoper dan een A4. Dit heeft te maken met de hogere vaste lasten. Kijk je naar "Wat krijg je voor je geld" dan kun je niet om een S2 of S3 heen.

Trouwens goede aanbieding, maar het dubbele van mijn S2 toen ik deze 1,5 jaar geleden kocht met maar 55k op de motor.
 
Laatst bewerkt:

fanSkoda-VW

Forumguru
Heel gek mss en niet passend in het verhaal van de O en de S, ik rij een maatje kleiner. Ben van de aangeklede Fabia Combi DSG overgestapt op een Scala Business DSG met een handje extra's. Dat blijkt ook een wereld van verschil, niet alleen qua aankleding maar ook qua rijgedrag en met zeker een hoog comfortgehalte. Ik betrap mij er op dat ik veel rustiger rijgedrag vertoon, ondanks dat ik gisteren in Duitsland makkelijk en rap de 160 haalde toen ik alweer in de remmen moest.
Zeer veel binnenruimte (absoluut geen kans op knieën in mijn rug) en toch een een behoorlijke kofferbak.
Als ik het goed lees dus ook het verschil tussen een O-RS en Superb.

En jawel, de Audi A3 lijkt sprekend op de Scala en biedt idd meer, maar wel tegen een forse meerprijs. Dat was het voor mij niet waard (op een afgebroken onderdeeltje staat het Audi logo).
Mss iets voor mensen die kleiner moeten van de Leasemij.

sterkte bij de keuzes,

grtssss
 

JeSko

Forumguru
@VAG-man

Klopt, het dubbele is zo maar die A4 zal bij her-verkoop ook meer opbrengen, een Audi is belachelijk waardevast, bepaalde A4 modellen van 2012 staan nog vlotjes aan 10 k te koop hier in BE, dit doordat Audi hun front tijdloos is, ze passen het nooit zodanig aan dat je vorige generatie meteen verouderd lijkt. Dat heeft bijvoorbeeld mijn SuperB veel harder ten opzichte van de nieuwe, dat is echt een enorme design en daarmee gepaarde tijdsprong geweest.
 

JeSko

Forumguru
Met een Scala is niks mis, als je de ruimte niet meer echt nodig hebt of het gewoon voldoet voor je gezin is het een prima optie. Ik merk echter wel dat ik blij ben momenteel om van het formaat hatchback vanaf te zijn, niet alleen om de praktische kant maar deze auto streelt mijn mannelijke ego ( i know pathetic ) wat meer ;) het is toch een verschijning, ook al is het "maar" een Skoda, heb er veel bekijks mee en de grootte maakt hem een auto met statigheid. Maar een Scala is binnenin weer helemaal up to date en dat is een pluspunt!
 

JeSko

Forumguru
Waarom kom ik trouwens op het forum zo weinig RS'n tegen met echt veel kilometers? Ben de lijst met kilometerstanden afgegaan en de hoogste stand is een RS met zo'n 160k op de teller, of mis ik er een paar? Ik houd nog altijd mijn ogen open en er staan nu twee Belgische RS'n te koop, eentje 10.000 particulier, en eentje 12500 bij een handelaar, de eerste is een 2014 met 220.000 km de andere een 2016 met 250.000 km, beide Diesels Euro6. Maar ik zie hier geen ervaringen van RS rijders met zoveel km's, dus geen idee of zo'n auto de moeite nog waard is. Niet dat ik wil switchen, het viel me echter wel op.
 
Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
@JeSko , veelrijders zijn veelal bedrijfswagens. Weinig wkns die een RS
mogen leasen. Fiscaal gezien niet interessant.
En laat de diesel RS links liggen. Mijn broer heeft hij zijn aankoop van zijn RS zowel de diesel als de benzine achter elkaar getest. Zijn keuze was snel gemaakt: benzine. De dieselmotor is zwaarder op de neus. Rijdt anders.
 

JeSko

Forumguru
@leon-cupra

Het kwam plots in me op dat ik zelden tot nooit een hoge kilometerstand tegenkom bij een RS. Vandaar de vraag. :D
 
Laatst bewerkt:

Timmer

Forumguru
Mijn rs heeft er nu 7,5k op staan. Ik doe standaard al niet echt veel km's, 12-15k per jaar ( anders kocht ik me ook niet een RS denk ik). Nu met corona nog minder dusja.
Ik sluit me aan bij @leon-cupra , veelrijders krijgen een RS meestal niet in hun leasebudget ;)
 

Spector

Forumguru
Leasebudget heb ik niet, maar met een RS in de bijtelling draag ik voldoende bij in de staatskas per maand :D Ik zie ook geen reden om een klasse hoger te gaan op het moment.
 

dirkie996

Forumguru
De meeste punten, scoort de RS bij mij met z'n sportzetels en dan vooral die motor. De mijne is nog niet gechipt ( 230pk) en met dsg6 is dit voor mij de ideale combinatie. Ben niet meer van de jongste, topsnelheden zeggen me niks, maar die hernemingen, die mogelijk zijn, vind ik zeker 'n vorm van luxe. Het hoeft niet altijd snel, maar het kan ten alle tijde, en dat maakt het rijden, voor mij, ontspannend.
De S2 en S3 zullen wel comfortabeler zijn, door hun langere wielbasis en veringsetting, maar geef mij maar m'n O3 fl RS, die stabiel en toch comfortabel op de weg ligt zonder deinerig te zijn.( het is wel geen GTI)
Als er één minpuntje is aan de RS, dan is dit voor mij de demping van wind/ rolgeluiden op autosnelweg. Dat kan beter. Maar daarom betaal je waarschijnlijk ook 'n stuk meer bij Audi.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan