6 dagen en 16 uur...

911gt2

Actief lid
Zo lang heb ik kunnen genieten van mijn nieuwe Octavia.

Vrijdagmorgen, zat er een petmens in een Golf 4 achter me niet op te letten en parkeerde zijn wannabee Xenon lampen in mijn achterkant met een km of 60 per uur.

Opvallen dat als je de twee auto's dan weer uit elkaar trekt dat de bumper weer terug in de vorm springt, en de schade wel mee lijkt te vallen :(

Echter, ik krijg mijn reservewiel met geen mogelijkheid meer uit die bak, die is compleet ingedeukt. Sleepoog bevestigingspunt is 90 graden naar beneden gedrukt, achterbumper is natuurlijk compleet doorgescheurd, achterklep ontzet, gedeukt maar sluit vreemd genoeg nog goed :confused:

Berijder, flinke last van de onderrug, en vandaag flinke koppijn. Ben al bij de dokter geweest voor een check alles lijkt ok.
Belang van hoofdsteun, onnoemelijk. Ik ben behoorlijk herd tegen de hoofdsteun aangesmakt. Gelukkig stond die op de goede hoogte :cheer:

Ik had de auto gekozen voor als mijn kleine komt... ben blij dat deze klap nog was zonder een kleine.

Ik zal foto's toevoegen.

sitechris

Donateur
balen man! Vooralsnog lijkt de schade vooral materieel, het had nog erger kunnen aflopen. En tsja, een petje in een Golf IV. Dat is bijna synoniem aan 'ellende'. Succes en sterkte met kop- en rugpijn en de afwikkeling!

MarcoO2

Forumguru
Zo dat is klote! Nog geen week plezier van je auto... met dank aan zo;n niet-oplettende eikel...

Houd wel je rug in de gaten... loop niet te lang door als je daar last van blijft houden!

Sterkte met de afhandeling van de schade aan auto en jezelf!

Maarten

Forumguru
Wat is dat toch hier op het forum? :(
Al die schade's!
Ik ben bijna bang straks in mijn nieuwe Fabia te gaan rijden.

Hopen dat alles weer snel goed komt bij jou.

EdK

Forumguru
Maar piet pet zijn wagen is toch wel total loss hoop ik ???
Want dan zien we die de eerste tijd niet meer op de weg en rijden wij teminste weer met een stuk ergenis minder !

Of mag ik dit zo niet zeggen ??

Fabia

† In Memoriam
Balen zeg. Gelukkig ben je oke maar hou het wel goed in de gaten. Het lijkt wel of Skoda's andere auto's aantrekken. Die nemen volg de skodarijder een beetje te letterlijk.

911gt2

Actief lid
Maar piet pet zijn wagen is toch wel total loss hoop ik ???
Want dan zien we die de eerste tijd niet meer op de weg en rijden wij teminste weer met een stuk ergenis minder !

Of mag ik dit zo niet zeggen ??
Nee die is inderdaad afgeschreven. Hij was overigens wel heel correct hoor. Maar ja hij kon ook moeilijk anders ontkennen was behoorlijk zinloos :smirk:

redfoxert

Senior Member
Het heeft ook weinig zin om kwaad te worden. Ongelukken zitten in een klein hoekje. Helaas heeft mijn O2 ook teveel in dat hoekje gestaan de afgelopen maanden.

Tijdens dat enorme winterweer (de eerste nacht/ochtend) heb ik echt peentjes gezweet. Helemaal toen alles vol op de rem moest omdat er aan de andere (!!!) kant van de snelweg een vrachtwagen de sloot in gleed. Ik zag het zo gebeuren en ik zag de bui al hangen toen alles op de rem ging. Ik dacht echt "daar gaan we weer" maar gelukkig bleef alles heel bij iedereen, behalve bij die vrachtwagen.

Anyway ... heel veel sterkte met de lichamelijke klachten, die blikschade word wel opgelost door de verzekering. Blijf er niet te lang mee rondlopen als je er last van blijft hebben. Ik wil je niet bang maken maar een collega van me heeft een soortgelijk iets meegemaakt en zich vorige week (na 15 maanden) weer voor 100% beter gemeld .... Word je echt niet vrolijk van :(

Bothje

Heel gewoon lid
Berijder, flinke last van de onderrug, en vandaag flinke koppijn. Ben al bij de dokter geweest voor een check alles lijkt ok.
Belang van hoofdsteun, onnoemelijk. Ik ben behoorlijk hard tegen de hoofdsteun aangesmakt. Gelukkig stond die op de goede hoogte

Ben helaas ook een ervaringsdeskundige geworden op dit gebied. Autoschade is hersteld en het lichaam ook vrij rap. Ruim een week spierpijn gehad en wat hoofdpijn. Dankzij de goede hoofdsteun afstelling bleef het daarbij.
Sterkte verder.

TL@

Forumguru
Kennelijk is het zowat begonnen met mijn total loss in juli (of was het augustus) :680:

Ach ja, zolang je lichamelijk niet teveel last hebt, wordt het door de verzekering wel geregeld en heb je er "enkel" wat ongemak van.

octofreak

Actief lid
Balen zeg! Het beste voor jullie en ik hoop dat je snel weer in je skoda mag rondtoeren. Vooral die administratieve rompslomp, daar wordt je gek van. Gelukkig is er verder niets ernstigs gebeurd!

911gt2

Actief lid
Zoals beloofd wat (telefoon)foto's
25ahesx.jpg

ip12pv.jpg

zv3e5t.jpg

let ook op de foute chrome golfspiegel... :ahum:

Rolle

Senior Member
Al bij al valt de schade blijkbaar nog mee (op het eerste zicht op de foto's) en afgaande op de geschatte snelheid. Veel sterkte en succes met een (hopelijk vlotte en snelle) afhandeling.

911gt2

Actief lid
De binnenkant van de achterbak verteld een ander verhaal, daar kan de mat niet meer recht in liggen omdat 1 kant is ingedeukt, of dat het chassis is weet ik niet...

skodaboy

Forumguru
De binnenkant van de achterbak verteld een ander verhaal, daar kan de mat niet meer recht in liggen omdat 1 kant is ingedeukt, of dat het chassis is weet ik niet...

buitenkant gezien valt het op het "zicht" nog redelijk mee..
denk als je een (vaste) trekhaak had dat nog erger was geweest :crazy:
dat de binnenkant een andere verhaal is das "normaal" die gene die er achteraan oprijdt rijdt min of meer onder de auto in,en daarmee is de koffervloer en de reservewielbak gestuikt,denkelijk zal het chassis ook wel(licht) geraakt zijn...:shocked:
heb je trouwens geen misvorming op de "hele" achterkant?
-openen en sluiten de 2 achterste passagiersdeuren zich nog deftig of wringt één van beide deuren?
-geen misvormingen in het dak?
-geen misvormingen of 'plooi' in één van de twee zijflanken? :smiley29:
-anders krijg je wel een "groot en zwaar" kostenplaatje en kan je hem beter als totaal-verlies laten gaan..maja das een verzekeringskwestie.

alle sinds sterkte met de verdere afhandeling...

Bovenaan Onderaan