95E10 tanken

fanSkoda-VW

Forumguru
d..d...d...diesel? wasdah? Ik dacht trouwens dat de vulpijpdiamer dat niet zou toestaan :-)
Maar het was in ieder geval niet de diesel voor vrachtauto's om die 500L-tank gevuld te krijgen.
Ik denk dat ik dat héél misschien wel had moeten merken.

Enne... misschien verkochten ze daar wel 'witte' benzine?? Het station is gesloopt, er is nu woningbouw op die plek. Advies: geen vonken of op[en vuur op het balkon ???

oco1979

Forumguru
tank 98.
want 95 E10 is duurder dan 95 nu en verbruik is nog eens hoger ook 3 à 4 procent.
Dus verschilprijs van 95 E10 - 98 is zéér mini aan het worden.
Minder pk's en vooral minder Nm maar daar spreken de meesten niet van.

Olavio

Senior Member
Tank de laatste tijd ook wel eens 95 E10, bij een witte pomp, prijsverschil is 1 cent met gewone 95. Heb niet het gevoel van mindere prestaties, maar wel wat occo1979 hierboven meldt dat de peut sneller op is. Rijd nu net 600 km met een tank, wat met 95 zeker meer was.

oco1979

Forumguru
205pk & 340Nm (RON102 Fuel)
200pk & 330Nm (RON98 Fuel)
190pk & 320Nm (RON95 Fuel)

Deze kwam ik tegen bij JD, bij de 1.4 tsi motoren

Zo zie je dat verschillende RON andere waarden heeft, zowel PK als Nm.

oco1979

Forumguru
hebben ze niet in het verleden problemen gehad in duitseland met die E10 ? Dacht deze ergens gelezen te hebben.

Octavi4nus

Nieuw lid
Gewone 95 bevat al 5 % ethanol, voor een normale auto zou ik gewoon E10 tanken, zoals in mijn geval (1.4TSI). Een RS'je zou ik wel 98 laten drinken.

leon-cupra

Forumguru
Moest vandaag tanken. Ga het eens testen. Tankte altijd 95. Heb nu 98 getankt, ga het effe opvolgen en zien wat het geeft. Na twee maand eens de "nieuwe" 95 testen. Had alleszins met de laatste 95 beurt redelijk bereik (voor mijn rijafstanden) van 320km, vroeger was het max 285km met een bak. Weet niet of ik de laatste keer al de nieuwe 95 had getankt. Let er niet op. Tank met mijn ogen toe zodat ik de rekening niet zie:D

oco1979

Forumguru
Moest vandaag tanken. Ga het eens testen. Tankte altijd 95. Heb nu 98 getankt, ga het effe opvolgen en zien wat het geeft. Na twee maand eens de "nieuwe" 95 testen. Had alleszins met de laatste 95 beurt redelijk bereik (voor mijn rijafstanden) van 320km, vroeger was het max 285km met een bak. Weet niet of ik de laatste keer al de nieuwe 95 had getankt. Let er niet op. Tank met mijn ogen toe zodat ik de rekening niet zie:D

zolang je geen diesel tank met je ogen toe ist goed, nu "normaal ga dat niet.

Al meegemaakt dat klanten dat toch voor elkaar krijgen.(diesel in benzine)

benzine in diesel is dagelijkse kost.

Vraag dan ewel hoe ging dat, veel kloten en meer er naast dan er in of met een balpen dat klepje weg doen. :sterretjes:

Als je euro dan nog niet valt :deuk::tegek:

leon-cupra

Forumguru
zolang je geen diesel tank met je ogen toe ist goed, nu "normaal ga dat niet.

Al meegemaakt dat klanten dat toch voor elkaar krijgen.(diesel in benzine)

benzine in diesel is dagelijkse kost.

Vraag dan ewel hoe ging dat, veel kloten en meer er naast dan er in of met een balpen dat klepje weg doen. :sterretjes:

Als je euro dan nog niet valt :deuk::tegek:
bij tankstation waar ik meestal tank moet je eerst ingeven wat je wilt tanken ;)

Naar aanleiding van het brandstof onderzoekje wat TinTin had gedaan op het moto morini forum vandaag de O3 aftetankt met 98 van de BP.. uitgerekend; ongeveer 5 euro per volle tank duurder dan 95 van de Tango/Avia waar ik doorgaans kom.

Ben benieuwd wat dit met verbruik etc gaat doen.. ik gok weinig.. zal iets zijn maar vast niet veel..
Ze beweerden met een grote sticker op de pomp tot 44km verder. Stond wel een heulll miniscuul sterretje achter.. jaja ;)

Maargoed; we gaan het proberen..

Bovenaan Onderaan