A1 Quattro

sitechris

Donateur
http://www.autoblog.nl/audi-a1-quattro-is-realiteit

Wow, looks nice! Maar vrees wel voor de prijs.

Audi_A1_quattro_02.jpg

Audi_A1_quattro_01.jpg
 

sitechris

Donateur
Dat denk ik ook ja. Zo'n gebakje zal bij Audi al snel richting de 50k gaan ben ik bang. Belachelijk natuurlijk. Maar ik vind hem wel erg mooi! En 2.0 TFSI blok (wrsnl zelfde blok als S3, Golf R etc) is natuurlijk ideaal te tunen. Dan heb je 330 pk in een Audi A1 met 4WD. Wow!
 

MarcoO2

Forumguru
wow! Wat een bakkie... hebben, hebben! Maar dan alleen als ik niet zelf hoef te betalen.....
 

Fabia

† In Memoriam
Hoppa, de Audi A1 quattro is af. En we krijgen 256 paardenkrachten die hun weg naar het asfalt vinden langs de lekkerste velgen die we ooit uit Ingolstadt gezien hebben.Audi gaat er 333 bouwen, dus de geïnteresseerden zullen er verdomd snel bij moeten zijn. Reken maar dat deze A1 als de spreekwoordelijke warme broodjes over de toonbank gaat vliegen! Het vermogen van 256 pk en 350 Nm wordt onttrokken aan het 2.0 TFSI blok en zorgt ervoor dat dit gebakje in 5,7 seconden naar de honderd vliegt en pas ophoudt bij een topsnelheid van 245 kilometer per uur.

Bron: Autoblog.

Dus geen 340 pk. Al zal dat waarschijnlijk wel met chippen gaan lukken.
 

MarcoO2

Forumguru
Dat lijkt dus niet te kloppen, Fabia, want de 2.0TSI waar naar wordt verwezen heeft maar 4 cilinders. Op de foto zijn er duidelijk 5 te zien.
 

Fabia

† In Memoriam
De Audi A1 Quattro heeft namelijk een 2.0 TFSI onder de kap die goed is voor maar liefst 256 pk en 350 Nm. Daarmee wordt deze auto in één klap veruit de sterkste hot hatch in z'n segment.

Bron: Autoweek.
 

MarcoO2

Forumguru
Tsja, óf de info klopt niet, óf de foto niet... want dat de motor op de foto niet de 2.0TSI is, lijkt me duidelijk.
 
E

Ex-lid 2926

Het zal wel aan mij liggen, maar ik hoop dat die 333 exemplaren in het buitenland blijven. Wat vind ik dit lelijk.
De techniek is natuurlijk fantastisch, maar dit had beter verpakt kunnen worden. Ik had van VAG liever een IRC/WRC of S2000 variant van de Fabia of Polo gezien.
 

sitechris

Donateur
Een extreme versie van Polo en in mindere mate Fabia (die vind ik minder mooi) juich ik ook best toe hoor ;)
 

Hetzer

Forumguru
De foto is het concept model, productie variant zal wel iets anders zijn, de velgen zijn niet mijn ding.
Ben idd benieuwd wat het gaat kosten, rond de 50k zal wel erg duur zijn toch ?
 

sitechris

Donateur
De uitrusting van dat ding is wel vet las ik ergens, zo'n beetje alles standaard (xenon, navi, bose, 4WD etc). Dus dan is 'redelijk' concurrerend. Zit een beetje op gelijke hoogte met Golf en Scirocco R. Die til je ook al snel naar 50k. Ben alleen bang dat deze A1 nog wel eens richting de 60k kan gaan. En dan gaat het nergens meer over. DIt kan overigens wel een collectors item worden, dus dat je daar wat meer voor betaald lijkt me ook logisch.

Overigens....als ik een snelle 3 deurs wil (of coupé) dan kies ik altijd voor de Megane RS. Ding is goedkoop, ziet er bruut uit, rijdt lekker en met 250 pk ook gewoon supersnel.
 

Antera

Donateur
schitterend ding weer iets waar je zeker mee gezien mag worden en een mooie collectorsitem word. Hij is voor mij te klein met mijn 2 meter laatst nog in een A1 gereden maar is het net niet al zullen de paarden dat misschien wel te niet doen
 

Race Eend

Forumguru
Overigens....als ik een snelle 3 deurs wil (of coupé) dan kies ik altijd voor de Megane RS. Ding is goedkoop, ziet er bruut uit, rijdt lekker en met 250 pk ook gewoon supersnel.

Helaas is de kwaliteit van renault altijd wat minder, motoren gaan niet zozeer stuk, maar de rest er omheen wel.
 

Canon-Eye

Forumguru
kwaliteit van renault altijd wat minder, motoren gaan niet zozeer stuk, maar de rest er omheen
Nou... altijd ? Misschien geldt dit voor die snelle bakken die naar hun aard misschien wat meer worden mishandeld, maar zó algemeen gesteld klopt het toch niet.

Mijn vrouw heeft haar eerste Twingo 10 jaar gehad zonder problemen (en daarna heeft een van onze zonen er nog 1,5 jaar in gereden tot hij zich iets stoerders kon veroorloven), de tweede Twingo doet inmiddels ook al weer bijna 7 jaar dienst zonder dat er buiten het reguliere onderhoud met een schroevendraaier of steeksleutel naar gewezen is.
 

MarcoO2

Forumguru
Die is zeker mooi! En met de huidige kwaliteit van Renault zou ik het ook nog wel aandurven. De kwaliteit van de Golf staat nog wel op hoger niveau denk ik, maar de prijs/ kwaliteitverhouding is zeker bij de RS-versie dik in orde.
 
Bovenaan Onderaan