Aangenaam verrast, VW Golf Sportsvan

Rob

Forumguru
Oranje is ook niet lelijk :D (of is het nu rood?)

2013-volkswagen-golf-spor-4_600x0w.jpg

VW-Golf-Sportsvan-2013-IAA-Plus-Nachfolger-Frankfurt-06.jpg

VW-Golf-Sportsvan-2013-IAA-Plus-Nachfolger-Frankfurt-tL.jpg

l-13-1378854637.jpg

Bij Skoda verkochten ze deze kleur al begin 2000 als "Cayenne Red" Mijn vader had de Octavia destijds in die kleur. Oke, ik heb niet de meest voordelige foto gevonden maar zet ze in het echt (of in hetzelfde expositielicht) naast elkaar en het is duidelijk uit dat de VAG huisschilder z'n oude kleurenpalet van zolder heeft gehaald en heeft opgepoetst.
skoda-octavia-2001-orange-hatchback-ambiente-tdi-5dr-b627593be7bd7ca645aad9b43364e42a-m2.jpg

Falcon

Donateur
Prima wagen die sportsvan, wel zou ik ivm de hoogte van de auto zsm bij @Antera langs voor een set veren die een assertieve rijstijl toelaten.

En een fatsoenlijk zet stoelen erin met genoeg zijdelingse steun.

Maar goed het zal hem waarschijnlijk toch niet worden ivm fiscale waarde en bijtelling. Daarvoor ga je waarschijnlijk een prima andere VAG auto rijden.

Darkside

Forumguru
Ja hij is duurder dan een golf variant. Heb hem voor de gein even samengesteld om te kijken of ik niet een busje voor de deur moest plaatsen.
Maar een gelijk uitgeruste variant is goedkoper. Dus staat er gewoon weer een station voor de deur.

wat ik wel een mooie feature vindt van de sportsvan is dat hij helemaal autonoom kan rijden ;)

E

Ex-lid 2926

Ik vind het geen verkeerde auto. De doelgroep is natuurlijk niet het sportieve dynamische jonge stel die hun vrije tijd doorbrengen met mountainbiken, kanoën, bergbeklimmen en kitesurfen. Al zie je die wel vaak in autofolders voorbij komen. Maar voor de echte doelgroep is dit natuurlijk een prima auto die er ook nog eens goed uitziet. Ik heb 'm vorig jaar al kunnen bewonderen op de IAA in Frankfurt. En deze Sportsvan doet absoluut niet onder voor een Mercedes B. En ik denk dat een BMW Active Tourer ook niets meer te bieden heeft. Iets minder zelfs, want de basis BMW heeft een 3 cilinder onder de kap. Alleen vrees ik dat deze "ruimtegolf" voor de Nederlandse particuliere koper wat aan de dure kant is. Dat geldt natuurlijk ook voor de MB en BMW. In Duitsland zal het ongetwijfeld een succesnummer worden. Nu moet VAG eindelijk eens een concurrent voor de 2008 en Captur uitbrengen, want dit is een echt groeisegment.

peterrapid

Forumguru
Roomster heeft niet de SUV look van Captur en 2008 alhoewel ik die Captur in alle kleuren zie rondrijden, is net de kleurboek van mijn dochtertje

peterrapid

Forumguru
Heb een nonkel die zo één heeft, roze metallic met wit dak :nono: heb hem gefeliciteerd met zijn kleurenblindheid en nieuwe persoonlijkheid, ik verlies een nonkel en heb een oude tante erbij :deuk:

Import Yeti

Forumguru
Om eerlijk te zijn vindt ik die Captur beter te pruimen dan die Roomster.
Altijd al een lelijk ding gevonden.....

peterrapid

Forumguru
@Import Yeti ... eigenlijk heb je wel gelijk, alhoewel de kleurcombinatie van de Roomster er nogal veel aan doet. Maar die Renault heeft een moderner design alleszins. Dus komaan Skoda nu nog nieuwe Roomster.

TL@

Forumguru
Ik heb de Roomster altijd leuk gevonden, lekker eigenzinnig. Hadden ze een 2.0TDI moeten inleggen, dan het misschien wel wat geworden :D

Die Captur vind ik afzichtelijk. De Clio break daarentegen, vind ik wel mooi.

Rallye

Forumguru
Gisteren even gereden in een 150pk Sportsvan met DSG. Ik ben niet in de markt voor een "busje" en heb geen behoefte aan een hoge instap, maar ik vond het wel een mooi afgewerkte, stille auto. De dames in het gezelschap waren onder de indruk van het inparkeersysteem (hoewel mijn echtgenote daar eerlijk gezegd meer oefening in heeft dan ik).

Nog één vraag, opgekomen in het gesprek met de (inderdaad gepensioneerde) eigenaar. Is op de Sportsvan Trailer Stability Assist te activeren?

andrehj

Forumguru
Is op de Sportsvan Trailer Stability Assist te activeren?
Ik weet 99% zeker dat dat kan, maar het werkt niet met sommige after-market trekhaak electrosets.
De beste kans heb je dus met een af-fabriek trekhaak (dan is het ook af-fabriek al geactiveerd), maar ik weet niet of die in NL leverbaar is. Dan kun je altijd nog bij een dealer in Duitsland de af-fabriek electroset bestellen. Zo heb ik dat gedaan voor mijn S2, omdat dat toen de enige manier was om die set te bestellen.

Rallye

Forumguru
Bij de auto in kwestie is dat wat vaag: op het moment dat hij geleverd werd was er nog geen trekhaak leverbaar. Vervolgens is in Duitsland een trekhaak besteld en die is geplaatst. Een volgens de dealer nodige update het afgelopen jaar mislukte: in het systeem stond dat de auto een af-fabriek trekhaak heeft, die een software-update nodig had. Maar omdat het toch een after-market trekahaak was ging dat niet.

Ik zal de eigenaar op de gegevens van @ertromp wijzen, misschien dat de eigenaar een keer contact opneemt.....

Bovenaan Onderaan