Aankoop Skoda Octavia (2019)

DomienV

Nieuw lid
Gisteren dus de 1.0 TSI nog eens gaan proberen en tot de conclusie gekomen dat het rijden in verkeer ons en mij bevalt. In het rijden naar de garage uitvoerig eens de acceleratie van mijn Audi getest om te vergelijking te kunnen maken tijdens het rijden met de skoda.
Uiteindelijke de verkoper tot later gewenst met een getekend overname formulier voor de audi en een overeenkomst voor onze toekomstige Skoda.

Volgende week woensdag staat al ingepland om hem te gaan halen na een laatste onderhoud, poetsbeurt en autokeuring. De trekhaak die er op moet komen kan (helaas) maar midden september gebeuren dus dat wordt dan even binnenbrengen voor plaatsing en herkeuring. Maar ondertussen kunnen we er toch al een 2-3 weken mee rijden.

We kijken alvast uit naar het gebruiksgemak en de grote ruimte om op pad te gaan met ons zoontje.

dj.verhulst

Forumguru
heb een 1.o TSI uit 2018 gekocht ,, had eerst ook mijn twijfel 1000 cc 3 cilinder in zo'n forse wagen, maar na enkele maanden geen spijt van ,, hij voelt veel pittiger aan dan mijn vorige 1.2 TSI .

wat me wel opvalt met gewoon rijden in Nederland/Vlaanderen en net over de grens Duitsland vol doet de 1.0 prima , rij je rustig met de stroom mee is ie behoorlijk zuinig.

maar als je 130 gaat rijden met de airco aan dan verbruikt ie een stuk meer., wat ik een ontzettend plus punt vind het nieuwe navigatie systeem, heerlijk snel,, scherp graphics ,, groter scherm ook .

heb geen trekhaak meer, gebruikte die op mijn vorige wagen, dat ik er nu niet meer investeer.

wens je veel plezier met je nieuwe wagen

• Leuk
Waarderingen: EdK

leon-cupra

Forumguru
Proficiat @DomienV !!

Mijn zusje heeft vorig jaar ook een 1.0 combi gekocht. Zusje is iemand met een zware voet (familietrekje :D). Zij was toen ook enorm verrast van de vlotheid van de 1.0. Ondertussen heeft ze de Octavia bijna een jaar en hoor haar zeker niet klagen, wel mijn schoonbroer over de boetes die in de bus vallen :deuk:

Jessedew

Senior Member
gefeliciteerd met de aankoop! Geniet van de extra grote kofferbak ruimte!! ik had hiervoor ook een Audi a3 en dus ook overgestapt op Skoda. wel met de 1.4 tfsi ivm de caravan. Ik heb niet met de 1.0 gereden met caravan dus kan niet beoordelen hoe die zich houdt. De 1.4 doet dat prima, zo'n 1300 kg.

Veel plezier met de auto en meestal heb je er geen caravan achter he;) als je maar niet in de hoogste versnelling vol beladen rijdt met een caravan zal je vast op je bestemming komen. verbruik is toch al niet best, dus laat het motortje dan maar lekker werken.

RLS

Lid
Gefeliciteerd en veel plezier! Ik ben zelf ook sinds kort overgestapt van een A4 1.8 TFSI mulittronic naar een Octavia 1.0 TSI. Zowel de auto als motor hebben mij in positieve zin verrast. De auto heeft overigens met behoorlijk veel kilometers. Zal me binnenkort eens voorstellen op dit forum:jaja:

Bovenaan Onderaan