Aankoop Superb bouwjaar 2009

Octavia32

Forumguru
Nou dan kan ik ook mijn ervaring delen mijn vorige auto O2 2.0TDI PD is er een plaatje geplaatst voor de EGR klep en daarna uit de software weggeschreven. Wat motorisch gezien heb ik nooit in al die 6 jaar dat ik de O2 heb gehad problemen gehad met verstuivers en andere motor mankementen. Ik vond het een heel fijn blok en helemaal na de tuning.
 

Import Yeti

Forumguru
@kansberg , dan hebben we het over dezelfde werkwijze inderdaad.
Bij mij is dat tegelijkertijd met de tuning gedaan.
Bij welk bedrijf laat jij het doen? en gaat er ook meteen een tuning er op?
 

kansberg

Forumguru
Yep, hij gaat van 105 pk naar 105 Kw en van 250 Nm naar 310 Nm. Het roetfilter wordt (fysiek) leeggehaald en ook weggeschreven.
Ik laat het doen door een 'bevriende' garagehouder in Deventer (het is een klant van mij en ik kan heel goed met hem), die inmiddels 8 jaar ervaring heeft met chiptuning, eerst BMW maar de laatste jaren ook veel Mercedes en VAG.
 

kansberg

Forumguru
Ik hoop het van ganser harte :jaja:

Heb alleen één probleempje, mijn vrouw weet het nog niet en vind dat ik de laatste tijd al genoeg heb uitgegeven aan auto's en wat dies meer zij... daar heeft ze wel een punt moet ik eerlijk toegeven.

En ondanks dat ik het voor een zacht prijsje krijg blijft het natuurlijk een bedrag wat je niet dagelijks uitgeeft.

Ik denk dat ik het onder de noemer 'noodzakelijk kwaad' breng. Als ik over de EGR en het roetfilter begin krijg ik haar goedkeuring wel, zij heeft de ellende bij de Astra tenslotte ook meegemaakt. Maar als ik vertel dat hij getuned wordt, krijg ik de wind van voren en weet haar reactie nu al, dat heb je na 30 jaar samen. "Je bent toch geen 20 meer" of "Straks vallen hier de snelheidsboetes bij bosjes op de mat." Als verweer zal ik dan zeggen dat de auto zuiniger geworden is en dat hij de caravan veeeel beter kan sjorren. En dat ik me heus nog wel 20 voel, als is het maar een half uur per dag. En 105 pk in zo'n grote auto is zooo 10 minuten geleden.
Gelukkig heb ik bewijsmateriaal voldoende middels dit forum, alleen moet ze dit bericht niet lezen, dan zijn de spreekwoordelijke rapen gaar :mad: en kan ik de komende tijd op de dan inmiddels volledig gerenoveerde en geïsoleerde zolder verblijven :bloos:.
 
Laatst bewerkt:

Desperado

Forumguru
Tunen is allang niet meer voor sneller kunnen. Lijkt mij het beste argument en is geen woord aan gelogen.
 

kansberg

Forumguru
Corné schreef:
heb ik het wel heel erg getroffen met m'n lief :bloos: die stemde zomaar in met een stage III tuning :D

Ik heb het ook erg getroffen met mijn meisje, zij is meer behoudend, ik ben uitbundiger. Zij is ook de verstandigste, dat durf ik gerust te stellen, zij zorgt altijd voor ideeën, ik voor de oplossingen zeg maar. Dus de oplossing zal ik ook nu wel vinden, alleen was het mijn idee :sterretjes:


@Desperado : Helemaal mee eens.
 

Octavia32

Forumguru
@kansberg je moet gewoon zeggen dat het voordeliger is om het te combineren, heb ik ook gedaan en verder geef aan dat je ook brandstof kan besparen met tuning.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Octavia32

Forumguru
Ik heb ook bij mij thuis eerst verteld wat de tuning kost bij JD en daarna verteld over de actie bij VAG TECHNIEK en gezegd wat dit scheelde. Dus voor mij ook voucher bij VAG techniek.
 

stillekracht

Nieuw lid
Ik heb een SuperB 2.0 TDI uit 2009. Inmiddels ruim 150000 Km mee gereden.

Vervelendste probleem was schokken bij het accelereren. Dit kwam door de EGR. Deze is een keer schoongemaakt. Nadat de problemen weer terug begonnen te komen heb ik hem recentelijk laten uitschakelen.

Sluiting van achterklep is een zwak punt. Daar is een modificatie voor.

Aandrijfas is recentelijk vervangen. Auto trillde, voornamelijk bij acceleratie.

Verder geen problemen gehad. Een heerlijke betrouwbare auto met lage operationele kosten.
 

Import Yeti

Forumguru
@Corné de Kluijver , Stage III tuning?? Wanneer heb je dat of ga je dat laten doen dan?
En wat gaat er zoal technisch veranderen aan je Superb?:pieker:

Ah laat maar, heb het hele verhaal al gevonden:D:thumbsup::thumbsup::thumbsup:
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Import Yeti

Forumguru
@blacklizard , om maar even weer on topic te komen, ik zou als ik jouw toch echt geen Supurb met pompverstuivers kopen met 136.000km op de teller. Behalve dat er met dit type motor hele dure defecten te voorschijn kunnen komen, is een common-rail motor toch echt een fijner blok en ook veel stiller. Een Pompverstuiver-motor is in dat opzicht rauw en rumoeriger. Succes met jouw keuze:thumbsup:
 

blacklizard

Nieuw lid
Hier juist bij iemand in de buurt geweest. Deze rijdt ook met een skoda superb 2.0tdi. Heeft nu 176000 km. Nog nooit problemen met gehad. is ook een bmp motor 140pk 2.0tdi. Hij is 2 maand jonger dan die waar ik mijn ogen heb op laten vallen.
Zouden er dan 2 types zijn van deze motoren? Misschien een slechte en een verbeterde?
straks ga ik kijken met iemand die in een volkswagen garage werkt. Ben benieuwd wat deze gaat zeggen.
 

blacklizard

Nieuw lid
Juist terug van de rit met de kameraad die bij volkswagen garage werkt.
De motor ziet er zeer goed uit. Geen lekkende injectors, massavliegwielen blijken goed te zijn, koppeling goed.
weet eigenlijk niet wat doen. Vind het schappelijk van prijs voor een luxe wagen.
Maar ja als ik hier alles lees dan begin ik toch wat schrik te krijgen. Een okkazie kopen weet je nooit of het goed is he. De wagen wordt verkocht omdat hij is afgeschreven op naam van firma.
 

Import Yeti

Forumguru
Hoe heeft jouw kameraad de niet lekkende verstuivers gecontroleerd? Dat kun je alleen controleren door de nok as te demonteren en de verstuivers 1 voor 1 te demonteren en controleren op lekkage. Een andere optie is een monster nemen van de motorolie en controleren op de aanwezigheid van dieselolie.
 
Bovenaan Onderaan