duimp
Lid
Ik ben op zoek naar een fabia combi ivm gezinsuitbreiding en mijn vrouw heeft een rolstoel dus enige ruimte ben ik wel nodig. nu is mijn oog op de fabia combi gevallen ivm redelijk wat ruimte voor een leuke prijs (aanschaf/wegenbelasting).
nu zit ik alleen nog te twijfelen welke combi het moet worden, diesel, benzine of gas.
ik rijd nu ongeveer 20.000 km waarvan 90% snelweg. ik heb net een jaarcontract gekregen dus weet natuurlijk niet wat er na dit jaar gebeurd.
ik heb dus onderstaande auto's vergeleken in een tabel en kwam op de volgende bedragen per jaar uit
1.2 tdi greenline 2150 per jaar (verbruik 1 op 24)
1.2 12 v 2400 per jaar (verbruik 1 op 16)
skoda op gas 2000 per jaar (verbruik 1 op 10)
1.2 tdi greenline
voordeel: vrij goedkoop in aanschaf en diesel rijdt lekker
nadeel: lees veel verhalen over roetfilter en geen idee hoe duur diesel in onderhoud is
1.2 12v
nadeel: duurder in aanschaf
voordeel: geen negatieve verhalen kunnen vinden
skoda op gas
voordeel: komt als goedkoopste rijden uit de bus
nadeel: weinig auto's van te vinden en geen idee hoe duur gas in onderhoud is.
Hebben jullie nog goede adviezen voor mij?
alvast bedankt
nu zit ik alleen nog te twijfelen welke combi het moet worden, diesel, benzine of gas.
ik rijd nu ongeveer 20.000 km waarvan 90% snelweg. ik heb net een jaarcontract gekregen dus weet natuurlijk niet wat er na dit jaar gebeurd.
ik heb dus onderstaande auto's vergeleken in een tabel en kwam op de volgende bedragen per jaar uit
1.2 tdi greenline 2150 per jaar (verbruik 1 op 24)
1.2 12 v 2400 per jaar (verbruik 1 op 16)
skoda op gas 2000 per jaar (verbruik 1 op 10)
1.2 tdi greenline
voordeel: vrij goedkoop in aanschaf en diesel rijdt lekker
nadeel: lees veel verhalen over roetfilter en geen idee hoe duur diesel in onderhoud is
1.2 12v
nadeel: duurder in aanschaf
voordeel: geen negatieve verhalen kunnen vinden
skoda op gas
voordeel: komt als goedkoopste rijden uit de bus
nadeel: weinig auto's van te vinden en geen idee hoe duur gas in onderhoud is.
Hebben jullie nog goede adviezen voor mij?
alvast bedankt