Aanschaf advies Skoda Fabia 1.2

SkodaFabiarijder

Actief lid
Zeker met een chipje;)
Hier ben ik sinds ik erover op dit forum heb gelezen, aan het twijfelen.

Ik heb sinds 2011 een fabia 2 ambition 68kw, nu met ~100.000 op de teller.

Ik twijfel of het niet "te laat" is, aangezien de km stand en dat hij toch al 5+jaar oud is, of het niet zonde is om er ~€800 tegenaan te gooien.

Rosinfield

† In Memoriam
Met die 68 Kw, ga je er wel helemaal op vooruit natuurlijk. Ik kan het zeker aanraden. Had een yeti 1.2 en nu Fabia II (105 pk) en ik geniet er nog dagelijks van. Het beviel me zo goed dat ik de Fabia al na een paar duizend km heb laten doen. Het hangt er natuurlijk van af hoe lang je nog met de auto wil gaan doen. Zeker is dat het lekkerder rijdt door het extra koppel en het extra vermogen is ook heel prettig in situaties waarin je dat goed kunt gebruiken (invoegen, inhalen)
Overigens zit je dacht ik €100 te hoog

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, dat klopt. Of het 140 is weet ik trouwens niet, maar daar ergens in de buurt. Vraag anders gerust verder via PB hoor!

Ridley

Forumguru
Ik ook 400 bij Vagtechniek voor standaard chip (en dat is prima voor een 1.2, verschillen met maat merk je pas echt bij de grotere motoren)

SkodaFabiarijder

Actief lid
Vagtecniek heeft nu een "aanbieding", waarbij je geen btw hoeft te betalen. Het zou €437 voor 130 pk kosten.

Bij JD kost het €599 voor 140 pk.
Betaal ik €163 voor 10 pk? Of zit dit anders

Rosinfield

† In Memoriam
die getallen moet je niet te nauw nemen. Hoeveel het wordt, kun je alleen op de rollenbank vaststellen (maar dat kost ook geld). Ik zou gewoon rekenen op +/- 135 pk. Overigens vind ik het koppel minstens zo belangrijk

CDK

Forumguru
Onze Fabia 1.2 TSI ook bij VAG Techniek laten doen, chip op maat voor een prikkie met 25% korting en van 90 naar 136,6 pk en 242Nm. Super tevreden en een heel grote wereld van verschil, van een trage, futloze auto naar een pittige, lekker rijdende auto :thumbsup:

SkodaFabiarijder

Actief lid
Onze Fabia 1.2 TSI ook bij VAG Techniek laten doen, chip op maat voor een prikkie met 25% korting en van 90 naar 136,6 pk en 242Nm. Super tevreden en een heel grote wereld van verschil, van een trage, futloze auto naar een pittige, lekker rijdende auto :thumbsup:
Wat is een prikkie?:)

En wat is een "chip op maat"? Een 1.2 is toch een 1.2?:tongue: of ze dat nou 1 of 100x doen

• Leuk
Waarderingen: CDK

Cordoba

Forumguru
Een 1.2 is toch een 1.2?:tongue: of ze dat nou 1 of 100x doen

fiat-1200-granluce.jpg

volkswagen-polo-1-2-tsi-match-3dr-170656798-3.jpg

Zoek de verschillen? (beiden met 1.2 motor)

Spierings

Forumguru
Niet iedere motor is precies hetzelfde daarnaast kan je met een chip op maat vaak iets verder gaan.. met een standaard chip wordt redelijk op save gespeeld...

SkodaFabiarijder

Actief lid
Niet iedere motor is precies hetzelfde daarnaast kan je met een chip op maat vaak iets verder gaan.. met een standaard chip wordt redelijk op save gespeeld...
Ok duidelijk ;)

Gebruikt JD net als vagtechniek een standaard chip? Dan ga ik gewoon voor de voordeligste prijs (vagtechniek)

Bovenaan Onderaan