Aanschaf O2 benzine

ertromp

Forumguru
Heb een mooie gezien en gereden.
Hoe kan ik weten of de auto ketting problemen heeft gehad/zal krijgen?
Ik hoor niks vreemds.
Universele garage weet het niet en de garage waar die vandaan komt heeft een computerstoring.
1.4 TSI uit 2009, Ex-lease auto
Km-stand 123k
Als de auto een ketting probleem heeft hoor je het al duidelijk bij de start.
Bij de 1.4 TSI en 1.8 TSI staan de nokkenasversteller hoog op de lijst als probleem. De ketting is vooral een 1.2 TSI probleem. Hoor je ook bij de start. Is terug te halen uit de historie natuurlijk. Staat er misschien nog wat in het onderhoudsboekje vermeld? Welke lease maatschappij? Wellicht dat daar de historie nog op te vragen is.
Wel verwacht ik dat gezien de km stand dit soort problemen en gepasseerd station is maar zeg nooit nooit

In onderhoudsboekje stonden geen bijzonderheden.
De garage waar de auto vandaan komt had gisteren en vanmorgen computerstoring. Zal het maandag nog eens proberen

Heb er één gevonden en gekocht!!
1.4 TSI Elegance Business. 2009 en 120k
Hele mooie met alles erop en eraan. Bovenop de uitvoering nog stoelverwarming, spatlappen (?, was echt wat me over de streep heeft geholpen :-), dubbele bodem in bagageruimte en een trekhaak)

Heb al een andere bluetooth module besteld en wellicht nog op zoek naar een kaartenupdate van de Columbus.

ImageUploadedByTapatalk1389619129.616622.jpg
ImageUploadedByTapatalk1389619142.569819.jpg

Moest weer even zoeken hoe dit moest ...
Vind dat toch een tekortkoming van een forum, dat het zo omslachtig is om even een foto toe te voegen.
Bedacht net dat ik voor een ander forum Tapatalk gebruik. Dan gaat het wel eenvoudig.

Kleur is groen!
Volgens de spec en kenteken. Is een mooie, chique kleur. Lijkt meer zilver met een lichtgroen gloed.

ertromp

Forumguru
Dat is de kleur Artic Green. Die zie je niet zo veel. Auto ziet er mooi compleet uit en gelijk op 17" velgen :thumbsup:

Rooney

Nieuw lid
Gefeliciteerd! Wat heb je ervoor betaald? Als ik vragen mag.
Is de distributieketting al vervangen of gecontroleerd?

13950, was wel aan de hoge kant maar werd (heel) ruim goed gemaakt met de inruil.
En dit is een hele nette. Uiteraard zitten er wel wat plekjes op maar binnen is die bijna nieuw!
Ik ben blij met de deal!

Auto heeft zijn beurten gehad en motor loopt als een zonnetje.
Over de ketting weet ik niks ...
Ik heb garantie en hoop dat ik één van de vele rijders ben met een TSI motor die geen problemen heeft/krijgt.

MRNX

Forumguru
Hi @Lubbert , zie je bericht nu pas. Ook ik heb onlangs een arctic green O2 combi gekocht, vrijwel exact zoals die van jou. Ik heb dan geen 17 inch, stoelverwarming en spatlappen ;). Mooie auto!

Ik had dezelfde vragen die jij stelde. Overigens is km-stand voor mij niet zo'n issue geweest. Een goed onderhouden auto van vier jaar met 100.000+ vind ik een meer logische keuze dan een vier jaar oude auto met 50000 en een onbekende onderhoudshistorie.

Bij Skoda (en bij de Seat dealer waar ik hem kocht) waren ze natuurlijk wel op de hoogte van de kettingproblemen van het VAG concern, op de 1.4 TSI die zij kennen, hebben ze eigenlijk weinig problemen gehad. Wel op de 1.2 TSI. Een terugroepactie is er in ieder geval niet geweest.

Ik deel je mening dat je wat geluk moet hebben. Garantie is bij mij altijd een onderhandelingspositie. Omdat ik in Maastricht woon (en de autoprijzen hier in de buurt aanzienlijk hoger liggen) kijk ik meestal wat verder weg. Ik beding dan vaker korting ipv garantie. Is een eigen risico, maar heeft me nog nooit in de steek gelaten.

Voor een kaartupdate ga ik binnenkort naar VAGtechniek in Nuenen, wordt tegelijk mijn firmware vernieuwd en laat ik wat instellingen aan de VCDS - OBD uitvoeren.

Veel plezier en veel veilige kilometers gewenst!

ertromp

Forumguru
Hi @Lubbert
Voor een kaartupdate ga ik binnenkort naar VAGtechniek in Nuenen, wordt tegelijk mijn firmware vernieuwd en laat ik wat instellingen aan de VCDS - OBD uitvoeren.

Vandaag forum meeting gehad bij Vag Techniek. Super leuk bedrijf met verstand van zaken. Zeker een aanrader om langs te gaan!

• Leuk
Waarderingen: MRNX
@mkprs, Bedankt voor je reactie
Jij ook veel plezier van je Octavia!
+++
Auto nu inmiddels ruim een half jaar in bezit
Bevalt prima
Ook op vakantie prima gedaan
Helaas accu wel stuk
Kan dat in 1 nacht als de koelkast van vouwwagen eraan gehangen heeft?
(Auto was "dood", indicatie op accu gaf aan dat die vervangen moest worden)

Update kaart heb ik een keer op marktplaats gekocht (V10).

Firmware wil ik ook een keer updaten maar dat durf ik zelf niet zo goed.
Nog maar eens zoeken op dit forum wie dat goed kan bij mij in de buurt.

andrehj

Forumguru
De accu helemaal leegtrekken door er een hele nacht een campingkoelkast aan te laten hangen is inderdaad een hele goede manier om de accu te laten overlijden.
Zo'n koelkast trekt op 12V zo'n 8A, waardoor een gemiddelde auto-accu binnen 10 uur helemaal leeg is.
En auto-accu's gaan nergens zo snel van kapot als van diep ontladen.

Bovenaan Onderaan