Thokozanoah
Forumguru
Weet ik niet precies meer, gekocht bij 69000 en verkocht zo rond de 100000. Ik kan dus idd niet oordelen over het verbruik ruim boven de ton.....Bij welke kilometerstand heb je hem weggedaan?..
Weet ik niet precies meer, gekocht bij 69000 en verkocht zo rond de 100000. Ik kan dus idd niet oordelen over het verbruik ruim boven de ton.....Bij welke kilometerstand heb je hem weggedaan?..
????Raken ze anders niet van die Peugeots af?
Hoeveel rijd je? Zou gewoon een 1.6 tdi kopen, kan al uit vanaf 15 k km/jaar en is een probleemloze motor.
TSI privé rijden is vragen om problemen, zeker de 1.8 en de 2.0 en in mindere mate de 1.4. Met de 1.2 zijn relatief het minste problemen geweest.
Houd ook rekening met restwaarde. Ook al zou de motor probleemloos zijn, je raakt 'm aan de straatstenen niet meer kwijt.
Waarom zou je het inlaatspruitstuk willen laten vervangen? Hier is regelmatig reinigen prima. Bij de distributieketting (alleen als versleten) zou ik wel de spanner meenemen.Een andere optie is natuurlijk ook rekening houden dat je direct na aankoop de volgende onderdelen laat vervangen:
zuigers, distributieketting, inlaatspruitstuk (eventueel waterpomp).
Het inlaatspruitstuk is erg "plastic fantastic" in mijn geval had de as waar de kleppen opzaten erg veel speling waardoor ik ook vlak voor de grote ingreep ook een keer een motorstoring heb gehad. Een nieuw inlaatspruitstuk plus montage was in mijn geval 350 euro. Dus als je dat vergelijkt met de andere kosten dan is dat "relatief" goedkoop. Je hebt dan wel een nieuw inlaatspruitstuk zonder slijtage...Waarom zou je het inlaatspruitstuk willen laten vervangen? Hier is regelmatig reinigen prima. Bij de distributieketting (alleen als versleten) zou ik wel de spanner meenemen.
Dat zou ik nog niet durven zeggen...Zou gewoon een 1.6 tdi kopen, kan al uit vanaf 15 k km/jaar en is een probleemloze motor.
Als consumentenprogramma's er al aandacht aan besteden dan lijkt het me dat er toch wel een kern van waarheid in zit.
Olieverbruik, zuigerveren, distributiekettingen, kettingspanners. Google daar maar eens op in combinatie met TSI (of TFSI).
Er zijn natuurlijk heel veel tevreden rijders. Aan de andere kant: hoeveel risico wil je nemen?