Het is niet 100% correct om een nederlandse prijs te vergelijken met een duitse prijs. Veel importwagens komen net vanuit DE. Je kan moeilijk als handelaar goedkoper verkopen dan je leverancier. Dat je een RS goedkoper in DE kan kopen, tja, dat is al jaar en dag zo. Daarnaast niet iedere koper ziet het zitten om een wagen in DE te halen, heel de administratie van import zelf te regelen en miserie te hebben met garantie. Dus ja, een nederlandse mag iets duurder zijn dan een duitse.
Dat een wagen net wat langer blijft staan, heeft niet altijd te maken met de prijs. Wagen kan de "verkeerde" kleur hebben, een bepaalde optie missen, ... maar het klopt uiteraard wel dat iedere wagen tegen de "juiste" prijs wordt verkocht, wat die ook mogen zijn.
Feit dat dat deze wagen niet zo hard heeft afgeschreven heeft ook te maken met de veranderende markt in DE. Net zoals hier bij ons"in BE, wordt de diesel in DE verketterd. Dit heeft als gevolg dat er in DE ook veel meer vraag gekomen is naar benzines en veel minder naar diesels. Nederlandse markt is zowiezo benzine-gericht, in BE is men nu ook "overgeschakeld" op benzine, DE gaat ook overstag, ... dus dat maakt dat prijzen van benzinewagens op de tweedehandse markt ten opzicht van vorig jaar een stuk hoger liggen. Voor de nederlandse markt is dit natuurlijk niet de meest ideale situatie geweest. Daar waar jullie vroeger goedkoop benzine wagens in DE kochten, moeten jullie ze nu ook veel duurder aankopen.