ik kan uit ervaring spreken dat xenon veel meer scheelt.
Dat geloof ik best, maar ik ben voor mezelf geen voorstander van aftermarket xenon in een koplamp die daar niet voor is ontworpen. Die XtremeVisions zijn qua uitvoering gewoon halogeenlampen, maar dan met extra lichtopbrengst.
Zal ik over 2 of 3 jaar misschien weer een paar tientjes moeten uitgeven - boejûh...
Overigens, zoals ik al eerder vermeldde had ik bij de aankoop van de Fabia ook xenon op mijn verlanglijstje staan maar dat heb ik op aanraden van Vepreda in Spijkenisse toch niet gedaan: de projectorlampen zouden (blijkbaar dankzij een of andere modificatie) praktisch even goed zijn als de xenon dimlichten die ik in mijn laatste O2C bedrijfswagen had, dus xenon vond hij zonde van het geld. Wat mij betreft heeft de verkoper gelijk gekregen, ik heb de xenons niet echt gemist. En het is in mijn huidige woonomgeving over het algemeen behoorlijk donker: voornamelijk onverlichte landweggetjes en geen stedelijke of agrarische lichtvervuiling in de buurt...
Dat ik ben overgestapt op die XtremeVisions ligt niet zozeer aan de auto, maar meer aan mijn ogen. Die worden er nu eenmaal niet jonger op.
Bij een volgende auto zal dat uiteraard een punt van overweging zijn - voor het moment ben ik tevreden met wat ik nu heb.