Oke, het is geen Octavia (laat staan een OIII) maar is mijn tank dan zo groot of rij ik zo belachelijk zuinig.
Als ik mij niet vergis is, is de tank iets van 62 liter.
...
en die van een O3 50 liter
Maak je geen zorgen. 1 op 11 is niet belachelijk zuinig.Oke, het is geen Octavia (laat staan een OIII) maar is mijn tank dan zo groot of rij ik zo belachelijk zuinig.
Ik rij ook tegen de 800km op een tank. Meestal 95, soms 102 van de buren in het oosten.
Ik rij wel vaak lange, constante stukken.
Als ik mij niet vergis is, is de tank iets van 62 liter.
Wel voor een 2, 8 liter 6 cilinder denk ik.
Bekijk bijlage 28829
Deze tsi blokken zuipen als je vermogen vraagt en zijn alleen zuinig bij rustig cruisen heb ik het idee. ...????
Ook ik heb geen spijt van mijn keuze voor de 1.4TSI, wat een heerlijke motor! Vooral in 6e versnelling naar hogere snelheden blijft de trekkracht indrukwekkend. (na een 1.6 Megane op gas , even voor de beeldvorming )
Ook ik zeker geen spijt van de 1.4TSI: zalige motor! Heb bij aanschaf ook nog de 1.8TSI overwogen, deze was, af importeur, slechts Eu. 741,- duurder...... Maar dan gaat vadertje staat zijn hand ophouden (noemt dat BPM + BTW) en kan je voor de 1.8 dus een meerprijs van, schrik niet, Eu. 3.420,- gaan aftikken......
Of op 6 september langs komen en een chiptuningsvoucher mee nemen?
Dan kan je de 1.4TSI van een externe ECU laten voorzien en krijg je er 15% korting op, plus een rollenbankrun voor én na het plaatsen van de box, eigenlijk een chip, euhm, box op maat