avpy
Forumguru
Bij mijn superb II 3.6 v6 is de klep van onluchting krukasbehuizing en tevens olieafscheider die in kleppendeksel zit gemonteerd defect.
Hij draait momenteel heel slecht stationair als gevolg hiervan. Ook blaast hij lucht via controlegaatje in kleppendeksel.
Als ik motor uitschakel dan blijft hij nog even nablazen uit het controlegaatje (lijkt net een vrachtwagen momenteel)
Vandaag ga ik alles demonteren en morgen komen onderdelen binnen.
Nu was de vraag weet iemand op welk moment ik de bouten van het kleppendeksel moet aantrekken en ook de bouten van het inlaatgedeelte bovenop ?
Ik heb een nieuw kleppendeksel besteld, omdat de prijs lager is dan de onderdelen apart (olieafscheider/klep, pakkingen en nieuwe bouten).
Er staan momenteel 250000km op de teller.
Hij draait momenteel heel slecht stationair als gevolg hiervan. Ook blaast hij lucht via controlegaatje in kleppendeksel.
Als ik motor uitschakel dan blijft hij nog even nablazen uit het controlegaatje (lijkt net een vrachtwagen momenteel)
Vandaag ga ik alles demonteren en morgen komen onderdelen binnen.
Nu was de vraag weet iemand op welk moment ik de bouten van het kleppendeksel moet aantrekken en ook de bouten van het inlaatgedeelte bovenop ?
Ik heb een nieuw kleppendeksel besteld, omdat de prijs lager is dan de onderdelen apart (olieafscheider/klep, pakkingen en nieuwe bouten).
Er staan momenteel 250000km op de teller.