Ab sleutel instellen

Ik had maar 1 sleutel van mijn skoda mk1 bj2005 dus heb ik van een vriend zijn oude ab sleutel gekregen (zijn fabia ging toch naar de sloop)
Nu wil ik heb dus instellen zodat alles werkt
Deuren open/dicht en starten (zit start onderbreking in de auto)
Heb er al nieuwe sleutel instellen laten zetten dus past al op de deuren en contact

Wie kan mij uitleggen hoe ik dit kan doen met 1 gewone sleutel de ab sleutel instellen

Foto van de sleutels bijgevoegd

Bvd groet bas

Bijlagen

• 20250215_162651.jpg
    20250215_162651.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 7

Tees

Donateur
In de sleutel zit een kleine chip die ervoor zorgt dat de startonderbreker wordt gedeactiveerd. Zonder dat ga je de auto nooit kunnen starten. Ik weet niet of die te kopiëren is van de originele sleutel of dat die door een dealer besteld moet worden.
Hoe de afstandsbediening zelf gecodeerd wordt weet ik niet.

Hakar

Donateur
Ergens in een ver verleden heb ik me hier ook mee beziggehouden.
Wat me is bijgebleven is dat de ontvanger van de startonderbreker max 3 chips in het geheugen kan hebben.
Of die klakkeloos een andere accepteert is de vraag.

Heb een linkje gemaakt van de zoekresultaten binnen het forum van de transponder.
Tis wat leesvoer, maar wie weet zit daar iets tussen waar je wat aan hebt.

Zoekopdracht transponder

Laatst bewerkt:

Hakar

Donateur
Wanneer de AB die je hebt gekregen dezelfde frequentie heeft zal die hem moeten kunnen pakken.
Linkje naar oud topic over inleren sleutel op de deuren.
Sleutel inleren.

Overigens, op de rand van de batterijhouder waar je het stukje met de sleutelbaard losklikt van de batterijhouder staat een nummer.
Indien dit nog leesbaar is kun je aan de hand daarvan al vrij direct herkennen of de sleutel gaat werken op je deuren.
Ander nummer betekend meestal net iets andere frequentie.

Ooit mijn Fabia sleutel open gemaakt voor de batterij te vervangen en per ongeluk de chip in het buisje vernietigd.
Gelukkig kon de sleutelmaker de chip van de andere sleutel uitlezen, kopiëren, in een nieuwe chip lezen en de kapotte sleutel weer werkend maken. Sleutelbaarden koop je online en die slijpt hij ook zo, dus ga naar de sleutelmaker zou ik zeggen.
Betrof dezelfde sleutel als jou.

• Leuk
Waarderingen: Tees
Bovenaan Onderaan