ABS en driehoek met pijl lampjes branden, en sludge

SkodaKid

Nieuw lid
Begrijp het laatste toch niet helemaal Cordoba..

EGR schoongemaakt en storing weggeschreven, hopelijk blijft dat nu zo.
Had ook willen kijken naar de remlichtschakelaar, maar welke idioot heeft verzonnen dat er een heel ventilatiekanaal pal voor die schakelaar zit?
Kortom, ik kon er voor geen meter bij, en kreeg ook de odb-doos niet los waardoor het lashangende dashboard constant in de weg zat...

Ik moet jullie zeggen dat de auto er werkelijk als nieuw uitziet, de zekeringen lijken wel nieuw, en ook de ruimte achter het dashboard is een en al glimmend plastic.
Heb inmiddels alle zekeringen nagelopen en schoongemaakt (niet nodig dus, maargoed). Remvloeistof zit vol, en die remlichtschakelaar lijkt me niet geoxideert als het er allemaal zo goed uitziet... Vraag blijft waarom ik die 2 lampjes van ABS en gevarendriehoek met pijl eromheen blijf houden...
 

Cordoba

Forumguru
Ik neem aan dat je weet hoe je elektrische weerstand meet, en dat je weet dat je bij een dikke kabel zoals een accukabel een waarde van nul zou moeten meten. Soms zit een accuklem niet helemaal goed vast op de accupool. Om te checken of ie wel goed vast zit en goed contact maakt, kun je proberen of je de accuklem (zonder 'm los te schroeven), kunt schuiven (op/neer) of roteren (linksom of rechtsom om de accupool), je kunt ondertussen ook nog meten of je weerstand netjes nul blijft. Als er namelijk maar een heel klein beetje speling is, krijg je de accuklem niet gedraaid, of verschoven voor je gevoel, maar ineens een piek in je weerstandsmeting kan dan aangeven dat ie toch niet goed vast zit. Daarnaast kan ook roest op accuklem of accupool een overgangsweerstand geven, waardoor het lijkt alsof de accuspanning lager is, dan ie werkelijk is.

Dit kun je zowel voor de pluspool, als voor de massakabel/ minpool doen. Ik hoop dat het nu duidelijk is wat ik bedoel, het is in principe simpel, maar met tekst wat lastig uitleggen.

OBD-plug loshalen is een kwestie van op de juiste plek indrukken of een klein schroevedraaiertje ertussen (dan kun je de roze stekker uit het paneel drukken).
 

SkodaKid

Nieuw lid
Bedankt Cordoba, dat is duidelijk nu.
Heb ook de zekeringen bovenop de accu gecheckt, vwb corrosie/roest, de accu ziet er net als het motorblok echt nieuw uit, ik ga het meten maar lijkt me stug...
Baal nog steeds van dat ventilatiekanaal dat voor de remlichtschakelaar zit, ik kan er echt niet bij dat iemand dat bedenkt...
 

Antera

Donateur
misschien de accu eens even los laten liggen. Alle foutcode's wissen en kijken of ze weg blijven zo niet vermoed ik mede dat er een sensor misschien niet lekker is daarnaast deuren dicht en van het slot als je gaat scannen. Dat driehoekje is de ESP/ASR die werkt kan duiden op een kapotte sensor of dat hij zijn basis instellingen kwijt is. En aangezien hij de module's niet kan bereiken kan hij dat ook niet aangeven.

Daarom even de accu los laten en dan weer even scannen kijken wat erin komt te staan
 
Bovenaan Onderaan