Heb een andere garagist ook al eens laten ontluchten zonder beterschap... Deze denkt nu remklauw linksvoor defect.
Mja remolieOlie in het remsysteem is sowieso foute boel..!
Mja remolie
Een hydraulisch remsysteem is niet zo heel anders dan een centraal verwarmingssysteem: eventuele lucht in het systeem verzamelt zich op de hogere plekken in het systeem, waar de luchtbellen niet direct verder naar boven kunnen. Daarom zitten er ook ontluchtingsnippels bij alle vier de wielen. Een andere mogelijkheid is dat de remolie verouderd is (bevat dan water, dat verdampt bij warm worden en daardoor krijg je een sponzige remrespons.
Andere mogelijkheid is dat er ergens een klein lekje in het systeem zit, waardoor er lucht in komt. De wielremcilinders willen nog wel eens gaan lekken bij oudere auto's.
Is het normaal dat er onmiddellijk remolie uit de ontluchtingsnippel komt zonder dat ik deze losschroef?
Groeten
Als er iets verkeerd zou zijn met de abs pomp zou deze dan nog functioneren? Al eens op een nat wegdek met bladeren getest en de abs pomp doet het volgens mij nog zoals het moet.Maar nogmaals dit is gissen maar na aanleiding van het feit dat alles ontlucht is en ook de koppelingscilinder ga ik van uit zou je hier de oorzaak in moeten zoeken