absurde prijzen jonge Audi A-1's

Hetzer

Forumguru
Ik was aan het zoeken op het internet naar de prijzen van een jonge A-1
toen kwam ik toevallig dit model tegen,

2d9xrtw.jpg

Maar ik schrik me echt een hoedje, van de prijs namelijk

Dat ding moet kost gewoon 36.000 euro!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!, dat gaat toch nergens over voor een auto in de klasse van de Fabia/Polo
Voor dat zelfde geld rij je in deze , Superb 2.0 tdi met dsg , elegance businessl uitvoering.

2ewpp3m.jpg

Wat vinden jullie, is Audi hier in Nederland doorgeslagen met de prijzen??

EdK

Forumguru
Toen men adverteerde met de A1 en dat hij net in nederland was ben ik ook eens op de audi site gaan kijken
En toen kwam ik er ook al achter dat die A1 prijzen gewoon over de top zijn.
Heb nu zelfs meer auto met me Yeti dan de A1 die ik had samengesteld !

Maar ja er zijn mensen die veel geld extra voor die ringen willen betalen !

MarcoO2

Forumguru
Ja, dit slaat werkelijk nergens meer op.

Feit is natuurlijk wel dat mensen dit soort auto uit emotie kopen en niet uit rationele overwegingen (of het moest zijn "hij houdt zijn waarde wel..."!

VEEJAY

Forumguru
Laat die Audi rijders maar betalen, vinden ze leuk want dan rijden ze premium. Wij weten wel beter :tongue:

deusjevo

Forumguru
cDat ding moet kost gewoon 36.000 euro, dat gaat toch nergens over voor een auto in de klasse van de Fabia/Polo
Wat vinden jullie, is Audi hier in Nederland doorgeslagen met de prijzen??

Catalogusprijs was 34050 euro volgens de RDW site.
Misschien nog wat extra's d'r op en hij kost dan zo 38K nieuw.
Paar maanden oud en wellicht weinig kms?

Als ik dan toch zo nodig 34duizend euri's uit wil geven aan een redelijk onbruikbare familie Audi dan maar deze:

http://www.automaasstad.nl/141594.html?cavTab=list&cavMerk=Audi&cavModel=Tt&cavPageType=

68XRJP.jpg

EdK

Forumguru
Feit is natuurlijk wel dat mensen dit soort auto uit emotie kopen en niet uit rationele overwegingen !

Wel dan wordt ik maar als emotieloos bestempeld hoor !
Maar voor minder heb ik nu een grotere wagen en het resterende kan ik weer steken in de brandstof ! ( lijk wel een oud Lada rijder die hadden ook dit principe )

TL@

Forumguru
Hier in Vorst kunnen ze de A1 nochtans niet zo snel maken als dat ze hem verkopen, niet te begrijpen.

sitechris

Donateur
Ben ff de A1 gaan vergelijken met mijn GTI. Heb zoveel mogelijk geprobeerd zelfde opties te bestellen. Topmotorisering is in A1 de 1.4 TSI met 122 pk. Ik heb bij de A1 wel gekozen voor optie S-line, omdat de GTI er natuurlijk ook sportief uitziet. De GTI is in totaal een te verwaarlozen 1500 euro duurder waarbij ik bij de A1 niet het adaptieve onderstel kon aanvinken (vanwege S-line). Anders was het een gelijkspel geweest. Best bizar....de A1 kan echt in geen enkel opzicht tippen aan de GTI (op verbruik en logo na). GTI heeft veel meer power, beter onderstel, is veel ruimer etc etc. Ik snap echt niet waarom mensen in een A1 gaan rijden. Hopeloos dure auto. Koop dan een Polo. Zelfde onderstel, ook een hoogwaardig interieur en veel fijnere prijzen.

Andere leuke vergelijkingen als je toch voor onpraktisch gaat. Koop een nieuwe Megane RS, dan houd je zelfs nog geld over. Heb je 250 pk.

E

Ex-lid 2926

Nu zie ik hier in Noord Nederland hoogst zelden een A1 op de weg en dat is als je de prijzen ziet ook wel verklaarbaar. BMW komt er nog mee weg door voor hetzelfde geld ook een kleine, maar originele auto op de markt te zetten. Een Mini vind ik vele malen leuker dan een A1. Ook een Polo of Ibiza 3 drs vind ik qua carrosserieontwerp geslaagder dan de A1. Die vier ringen in de grille zijn wel erg duur.
Het is misschien een zijsprongetje, maar vergelijk eens een basis A1 met een nieuwe Suzuki Swift in de meest luxe uitvoering. De Swift ziet er in mijn ogen veel leuker uit en is ook nog eens een hele klap goedkoper. Mijn oudste zoon heeft een Swift 1.3 Shogun gehad (rijdt nu een nieuwe Civic) en ik moet zeggen dat ik die Swift (nog voor de facelift uitvoering) heel volwassen vond rijden. Nu Suzuki ook tot de VW familie gaat behoren ga ik met deze Swift nog niet eens off-topic.

MarcoO2

Forumguru
Hm, in mijn beleving zit er nog wel een wereld van verschil tussen een A1 en een Swift. Alleen is de Swift zijn geld wél waard en de A1 niet... ;)

jos_br

Actief lid
Leuk, zo´n diskussie. Op een Audi forum denken ze hier heel anders over....

Overigens ben ik wel degelijk een Audi fan, en wanneer je de techniek (motor en onderstel) buiten beschouwing laat (deze is echt hetzelfde) en je kijkt even verder naar de afwerking zijn er absoluut verschillen. Dat deze (duur) betaald moeten worden vindt ik niet vreemd. Dat iemand het ervoor over heeft moet iedereen zelf weten.

Jos.

Hetzer

Forumguru
Ik ben naast Skoda fan ook zeer zeker een Audi fan, de afwerking is zeer zeker beter, maar dat rechtvaardigt niet de absurde meerprijzen hier in Nederland.

sitechris

Donateur
Polo is ook mooi afgewerkt maar wel fundamenteel goedkoper. En met name meerprijzen zijn belachelijk duur. Terwijl de dimmende binnenspiegel van Audi echt niet meer premium is dan die van VW/Skoda. Ergo, het is wrsnl exact dezelfde spiegel.

Michel

Forumguru
Enigszins offtopic:

Vorige week heb ik me kostelijk vermaakt n.a.v. deze weblog over het merk Audi:
http://www.autoweek.nl/weblog/2296/Klaar-met-Audi

Eerlijk gezegd ben ik het eigenlijk wel eens met de schrijver van deze blog. Naast het feit dat Audi wel idioot hoge(re) prijzen, ben ik weinig gecharmeerd van het huidige Audi (lease)volk dat ik dagelijks tegenkom. Ook al zou ik het geld ervoor over hebben dan nog zou ik geen Audi willen rijden, al was het maar om niet geassocieerd te worden met deze types.

Hetzer

Forumguru
En check deze dan ,een occasion met dik 10K op de teller en een vraagprijs van 31.995

2poyw5k.jpg

http://www.autotrack.nl/tweedehands/audi/a1/7452265

Deze is technisch toch te vergelijken met de Polo GTI, Fabia RS en de Cupra?? en de laatste 3 zijn als nieuwe auto nog dik goedkoper dan deze A-1
Wat met ook opvalt is dat de opties bij Audi in vergelijking met Skoda of VW altijd zo absurd duur zijn.

MarcoO2

Forumguru
Hahaha, dat autoweek-blog is net zo vermakelijk als de vraagprijs van die 2e-hands A1 absurd is...

E

Ex-lid 2926

Als je die rode A1 hierboven ziet en je denkt die (a la Pluriel) dakbogen weg, dan is het i.m.o. eigenlijk maar een heel saai vormgegeven auto'tje. De Pluriel is er niet meer, maar in de Citroen showroom staat wel de DS3. Een direct concurrent van de A1 en volgens mij veel leuker vormgegeven.

hemi24

Forumguru
En als het nou met de restwaarde van een Audi ook nog goed zat, maar helaas is dat ook niet meer zo waardevast..!

Een klein voorbeeldje: een goede kennis kreeg in September 2009 z'n nieuwe A4 Avant met 2.0 TDI en goed volgehangen met opties voor net geen 50k.
Staat wegens veranderen van werkgever momenteel bij Pon occasions te koop voor net geen 33k...

Dat is grofweg 1.000 euro per maand aan afschrijving!!! :mad:

Veel plezier dan met zo'n extreem dure Polo (of Fabia)!!!

Rictavia

Actief lid
Tja, het moest volgens Audi een Mini killer worden, denk dat ze dat wel uit hun hoofd kunnen zetten!
Maar inderdaad, 36.000 euro voor een auto waar je net een kratje bier in kwijt kan, het is toch te zot voor woorden!

Maar op de vraag of Audi Nederland door is geslagen met de prijs? Dat neem ik hun zeker niet kwalijk, na, misschien een beetje dan, maar Audi Duitsland is toch degene die de richtprijs vast stelt? Of zeg ik nu iets geks?!

Maar inderdaad, voor 36.000 euro weet ik wel een hele mooie Superb of Octavia RS uit te zoeken! :D Misschien wel 2 Fabia RS'en... Mmmmm ;)

sitechris

Donateur
36000 euro wil ik best neertikken voor een klein gebakkie als de auto bv standaard al 230 peekaatjes oid heeft. Maar dat heeft ie niet.....

Bovenaan Onderaan