absurde prijzen jonge Audi A-1's

E

Ex-lid 2926

Vanmorgen met de dienstauto even bij de VW-Audi dealer in Heerenveen geweest. Stond voor de zaak naast een nieuwe Polo een felrode Audi A1 in basisuitvoering. Dus gewoon met wieldopjes en zonder "dakbogen". Als je die twee naast elkaar zag staan zou je zweren dat de Polo i.p.v. de A1 het premium etiket mag voeren. Zo'n basis A1 heeft toch echt de uitstraling van een crisismodelletje.

sitechris

Donateur
Ik zag laatst een dikke versie rijden van de A1 (een rode), dat ziet er wel weer aardig uit to be honest. Alleen die prijs he, dat is stevig.

ik vind het opzich best een aardige auto, en qua ontwerp maar vooral qua afwerking/materialen etc. wel echt hoger dan een Skoda of vw.
Toen wij gingen shoppen voor een nieuwe auto stond hij ook als een van onze mogelijkheden te boek.
Maar inderdaad de prijzen van de opties is helemaal doorgeslagen, en mede daarom is hij het niet geworden. Ik kwam uit op 36K, en dan had ik nog niet alle opties die ik eigenlijk wilde.

Maar de voornaamste reden om aan de Audi voorbij te gaan was dat wij eigenlijk weer een heel ander type auto wilden dan onze huidige (Volvo C30).
Dus toen maar voor rond hetzelfde bedrag een bomvolle Yeti gekocht die wel alle opties heeft die ik verlang ;)

sitechris

Donateur
Een collega van mij kreeg laatst een A1 mee als vervangend vervoer. Dus even een ritje gemaakt. Het was een beetje een schraaphok, zo'n versie met plastic wieldoppen. Ik blijf het al met al een veel te dure auto vinden, maar ik moet wel eerlijk zeggen dat materiaalgebruik en afwerking bij dit karretje echt indrukwekkend goed is. Hij doet niet onder voor een Audi A3, integendeel zelfs. Ook rijdt de auto erg volwassen. Hebben ze wel knap gedaan. Jammer voor Audi dat de prijs gewoon belachelijk is. Deze kale instapdiesel met paar opties ging al over de 30k.

RPAR

Nieuw lid
Voor veel mensen (nog steeds) speelt geld geen rol, en rijden ze in een premium merk om te laten zien dat ze geld hebben.
Of een auto nou te duur is of niet, het gaat om het perfecte plaatje.

Rij zelf liever een vol gehangen Skoda dan een halfbakken Audi (en dat terwijl Audi bij mij op het favorietenlijstje op 1 staat)

AGTon

Forumguru
TJa, ik denk toch dat de meeste mensen die in een A1 rijden dit doen als lease wagen. En waarom ook niet, als je de ruimte etc niet nodig hebt, en je weet dat je over 3 jaar weer een andere mag uitkiezen. Zou het zelf niet doen, maar goed ze zijn er genoeg.

Rictavia

Actief lid
Wat mag die Wörthersee A1 dan wel niet gekost hebben?!

2.5TFSI onder de kap...

audi-a1-clubsport-002.jpg

Bovenaan Onderaan