ACC werkt uitsluitend met radar. Dus GPS en zichtbaarheid hebben er niets mee te maken.
De enige keer dat ik meegemaakt heb dat ie uitging was met mist. Dat komt omdat de radar signalen dan te veel verspreid worden, niet door de zichtbaarheid want er wordt geen camera gebruikt.
Stalen wanden kunnen natuurlijk wel invloed hebben met radar. Maar de tunnels die ik hier rij in het westen van het land hebben dat denk ik niet.
Misschien leuk om een lijstje met "probleem" en "probleemloze" tunnels te maken ?Dan zal dat mijn probleem zijn. In regen en mist heb ik nooit problemen, alleen in tunnels. Skoda heeft bij mij per ongeluk een vliegtuigradar in mijn grille gemonteerd, uiteraard niet geschikt voor tunnels....
Met een tunnelvisie heb je geen FA en ACC nodig en dus schakel je hem uit want zuinigAls ik het verhaal van topic starter begrijp, eerder tunnelblindheid.....
Ik kom (in Limburg) niet zo vaak in tunnels, maar als ik op de A67 bij Roermond rijd schakelt (bijna) altijd mijn Adaptive Cruise Control (ACC) uit. Soms gebeurt het onder de grond, en soms al voor de grond voor ik de tunnel in ga.
Misschien omdat het eigenlijk de A73 is
Pfff. gelukkig..... is er een deel van nederland wat weer voetvrij kan rijden....Wel op de A67 (bij gebrek aan tunnels ).