Accu 1.2 tdi vervangen?

Cordoba

Forumguru
Gloeibougies van een diesel die weinig km's heeft gereden, zullen waarschijnlijk intensief gebruikt zijn: veel korte ritjes (dus vaak starten per 1000 gereden km), en goede kans dat de start voor de rit huiswaarts de auto ook niet warm is, dus extra voorgloeitijd.

Wat accu's betreft: er zijn tegenwoordig nog maar heel weinig fabrikanten van accu's, en per fabriek rollen er vaak tientallen merken de fabriek uit, waarbij eigenlijk alleen de merknaam en de sticker op de accu verschillend zijn.
 

bobracing

Forumguru
over dat inleren van een accu, iemand daar een link van voor bv in VCDS? Bij mijn vorige 1.2TDI VW lupo nooit hoeven doen, wisselen en gaan...
Ben benieuwd waarom het uberhaubt gedaan moet worde.
 
Als B-merk voor Brembo staat mag het zeker aan mijn auto gemonteerd worden.:jaja:.


haha nee nee jammer genoeg niet :-p

maar wat ik wel jammer vindt is dat ik een rs achter diffuser zoek, en niemand de juiste kan vinden.
ik dacht gewoon lekker op chassis nr van een echte rs.
 

bobracing

Forumguru
TOP FILMPJE!
Kind kan de was dus doen!

Wat ben ik blij dat ik dat bij mijn oldtimers allemaal niet hoef te doen :D
 
Bij welke kilometerstand vervang je de accu preventief? Ik heb gisteren de 200.000 aangetikt, is het raadzaam om bij 210.000 de accu ook te laten vervangen?
 

Canon-Eye

Forumguru
Waarom zou je?
Zolang hij vlot start en geen andere tekenen van verval vertoont (af en toe eens de spanning meten bij draaiende én bij stilstaande motor), lekker laten zitten.
If it works, don't fix it... :pardon:
 

ertromp

Forumguru
Waarom zou je?
Zolang hij vlot start en geen andere tekenen van verval vertoont (af en toe eens de spanning meten bij draaiende én bij stilstaande motor), lekker laten zitten.
If it works, don't fix it... :pardon:
Meten spanning draaiende / niet draaiende motor heeft geen enkele zin
Wil je de conditie weten dan moet je er een goede accutester aan koppelen die kort gezegd het aantal amperages meet bij een volle belasting welke het toestel simuleert
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik geloof je op je woord, ben uiteindelijk geen techneut.
Maar de essentie blijft wat mij betreft overeind: zolang bij onderzoek de accu in orde is, zou ik zeker niet preventief gaan vervangen, ongeacht de km-stand.
 

ertromp

Forumguru
Ik geloof je op je woord, ben uiteindelijk geen techneut.
Maar de essentie blijft wat mij betreft overeind: zolang bij onderzoek de accu in orde is, zou ik zeker niet preventief gaan vervangen, ongeacht de km-stand.
Kijk nu ga je de goede kant op "bij onderzoek"
Dat onderzoek jaarlijks een keer doen met een accutester is absoluut aan te raden en niet maar doorrijden tot de accu plat is.
Dat moment is altijd op een moment dat je er niet op zit te wachten
 

oco1979

Forumguru
Accutester;

voltmeter kan ook,maar is niet zo nauwkeurig als accutester.

12,7 Volt meet op accu bij NIET draaiende motor is deze vol !!

Zet voltmeter op accu en start de wagen,als die BOVEN de 10,5 Volt blijft bij het starten,dan is je accu in goeie staat.
Hoe minder die zakt hoe beter uiteraard.

Das een techniek dat ik jaren heb gebruikt als er nog geen accutester aanwezig was(lees firma nog niet wilde kopen)

Nogmaals,accutester is beter,omdat deze de Ampéres kan meten.

Accutester best gebruiken bij een volle batterij.

Jaren heen en weer over geschreven dat het kon bij lege accu en dan bij halfvolle accu en de laatste jaren zeggen ze bij volle accu.

Werkwijze bij ons is,wagen opstarten al dan niet met booster,even laten draaien of testrit meedoen,dan wagen even afzetten,accutester er op en meten,meestal zal deze oppervlaktespanning zeggen,even de lichten aan en af zetten(wat toestel zelf zal zeggen) en terug meten.

Verlies op het systeem zal deze ook melden. Als verbruiker(s) zijn nog aktief.

Voor dat er iemand zo toestel wil in huis halen(zijn niet goedkoop)

succes;
 
Bovenaan Onderaan