Achter ruitenwisser en wasstraat

Wie heeft dit probleem al gehad

  • Ja

    Stemmen: 5 17,9%
  • Geen mening

    Stemmen: 3 10,7%
  • Nee

    Stemmen: 20 71,4%

  • Totaal aantal stemmers
    28

skodaboy

Forumguru
ik rij regelmatig met de 02 door de wasstraat,daar ik geen zin meer heb om hem nog zelf te wassen..
ik moet al elke dag tientallen auto's wassen en klaar maken voor de klanten..:D

dus de 02 gaat gewoon door de wasstraat,het enige wat ik verwijder is de dop die op trekhaak zit want anders is hij foetsie..en al de rest blijft zoals het is,ik laat zelfs de antenne (spriet) gewoon rechtop staan.

ik heb tot op heden géén enkele klachten over de wasstraat hier in de buurt..
 

Monteurtje

Forumguru
Fabia I achterwisser is wel gevoelig. Die wordt wel standaard vastgeplakt. Want een wasstraat belde geregeld dat er een Fabia rijder onze kant op kwam omdat de achterwisser eraf was. Dat is ook wel een gammel ding opzich.
Met die nieuwe type wissers, flatblade, heb je er minder last van.
 

ArjanHoek

Forumguru
De Tiguan van mn vader heeft dat ook gehad tijdens een bezoek aan de wasstraat.
Was de complete arm van het motortje getrokken en ook nog in 3 delen.
Wasstraat zij dat het Vokswagen ontwerp foutje was.
Volkswagen geloofde niet dat dat door een wasstraat kon komen.
Dus ja uiteindelijk de hele arm maar vervangen...
Maar zou me niet verbazen dat een O3 de zelfde wisser als een Tiguan heeft.
 

micky

Forumguru
Ontwerp foutje van VW? :deuk: dus auto's moeten nu ook al ontworpen worden tegen brute kracht van buitenaf:sterretjes:
 

ArjanHoek

Forumguru
Lijkt mij ook nogal stug.
Maar ja die wilden er ook onderuit komen denk.
Was trouwens nog bij een schadehersteller ook waar die werd gewassen.

Het is gewoon net de pech hebben dat het je gebeurt.
Ik ree met mn seat 4jaar lang door de wasstraat zo'n 2x per maand en nooit een schade gehad.
 

Canon-Eye

Forumguru
Het is gewoon net de pech hebben dat het je gebeurt.
Ik vermoed dat een enkele keer een borsteldraadje, inplaats van er netjes overheen te glijden, "vast slaat" in zo'n hoekje van de scharnierende sub-armpjes die het wisserblad laten buigen. En dan wordt de uitgeoefende kracht natuurlijk opeens zeer veel groter: òf het draadje breekt af, òf de wisserarm...
 

AndreM

Forumguru
Ach, mijn zwager ging met zijn Ford Siërra in Frankrijk door de wasstraat, is alweer wat jaartjes geleden hoor. :lezen:
Daar werd zijn auto zo bijzonder goed schoongemaakt, dat de linkerspeigel zelfs onzichtbaar werd. :yeah:
 

EdK

Forumguru
Welnee toen was een tweede spiegel een optie van een paar honderd guldens en dus wel of niet een vinkje laten plaatsen door je dealer waar je de wagen bestelde...
 

AndreM

Forumguru
Vinkje? :pieker:

Toen deden ze nog auto's bestellen met pen en papier en gingen de bestellingen per post naar de importeur in Amsterdam. ;)
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Welnee toen was een tweede spiegel een optie van een paar honderd guldens
Het was ook de tijd dat een auto plotseling in een veel hoger BPM-tarief viel (of heette dat toen nog "weeldebelasting"?) als de magische grens van 22.000 gulden catalogusprijs werd overschreden.

Ik kreeg in januari 1982 van de baas een Opel ( :bloos: ) Ascona 1.6S 90pk hatchback waar prijstechnisch als enige extra nog nèt een tweede spiegel(*) op kon. Ik had liever een leukere metallickleur gehad dan dat verfoeilijke henna-rood ("dat ding staat nog in de menie, wanneer gaan ze 'm spuiten?"), maar die meerprijs tilde hem door de 22k grens.
(*) Saillant detail: omdat dezelfde Ascona's ook in Engeland werden gemaakt en verkocht onder de naam Vauxhall Cavalier heb mijn collega's uit de UK een Engels rechterspiegelblad laten opsturen: bestuurderszijde, daardoor veel minder verkleinend/vertekenend dan de continentale versie.

En nog even back on topic: een achterruitwisser kon er ook niet op, want dat was af-fabriek ook te duur en achteraf niet te doen...
 

micky

Forumguru
voor sommigen was het auto leven zwaar destijds, gelukkig herinner ik me automatische niveau regeling en een midden armsteun achter..

Vroeg me tot vandaag ook altijd af wet het nut was van de zuignapjes, maar de wissers breken dus wel degelijk af, zal wel alleen bij de straten zijn met die dunne krasdraadjes, kan me niet voorstellen dat het ook bij die "lappen" gebeurd
 
Laatst bewerkt:

scartuz

Nieuw lid
Mijn achterruitenwisser van O3 werd met zuignappenhouder vastgezet maar is toch afgebroken in de wasstraat! Werd wel hersteld door de uitbater. Vanaf heden dan maar naar de handwash waar 5 pakistanen op de auto vliegen!
 
Bovenaan Onderaan