Achterklep op afstand sluiten

Canon-Eye

Forumguru
Ik denk dat het zendvermogen wel beïnvloed wordt door een verminderde batterijspanning, dus een nieuwe zou ik als eerste proberen.
Ik herinner mij trouwens uit mijn Fabiatijd (met gewone 3-knops afstandbediening zonder kessy, geen elektrische klep) dat de reikwijdte van de afstandbediening aanmerkelijk groter werd als ik de AB even tegen mijn hoofd drukte, iets naar de zijkant boven het oog, en dan op het knopje drukte. Geen idee waarom of hoe precies, maar het werkte wel. Ik heb trouwens in 7 jaar tijd die AB-batterij nooit hoeven vervangen, terwijl ik voor de Leon met kessy er onlangs eentje voor de derde keer heb vernieuwd.

EdK

Forumguru
de reikwijdte van de afstandbediening aanmerkelijk groter werd als ik de AB even tegen mijn hoofd drukte, iets naar de zijkant boven het oog, en dan op het knopje drukte.
Klopt helemaal !!
En als je dan het andere oog dichtdoet dan verdubbelde zelfs de reikwijdte !!
Je nooit opgevallen ??? :koffie:

Fortissimo

Senior Member
Vandaag nog eens een test gedaan.
Ik kan met de sleutel wel de klep vanaf afstand openen (denk zo'n 10 meter, 3 parkeervakken breedte + rijbaan waar 2 auto's naast elkaar kunnen rijden). Het op afstand sluiten lukt echter pas vanaf zo'n 2 meter afstand.
Batterij is al vervangen, dus daar kan het niet aan liggen.

Canon-Eye

Forumguru
Lijkt me gewoon een zinvolle veiligheidsmaatregel: als je er dichtbij staat, heb je zeker ook zicht op (en dus meer controle over) de omstandigheden zodat er niemand onbedoeld bekneld kan raken.

Fortissimo

Senior Member
Qua inbraak minder veilig.
Klem komen lijkt mij ook vreemd. Zo'n klep.hoort open te gaan als hij tegendruk krijgt.

Laatst bewerkt door een moderator:

hemi24

Forumguru
Of hij dan hoort open te gaan valt te betwijfelen, maar stoppen en niet verder doordrukken zou in zo’n geval wel handig zijn…

Canon-Eye

Forumguru
Qua inbraak minder veilig? Dat zie ik niet. Gewoon niet openen als je er niet dichtbij staat, simpeler kan het niet.
En wat die tegendruk betreft: er zal maar een kind bij de achterbumper staan dat jij niet ziet als je van voren komt aanlopen. Dat hoofdje zal (uiteindelijk!) vast wel genoeg "tegendruk" geven, maar heeft dan inmiddels mogelijk al flinke schade opgelopen...

CDO

Forumguru
@Fortissimo die van mij ook getest, eigenlijk hetzelfde. Openen gaat van een grotere afstand dan sluiten met de AB.

Ook een Kodiaq van 2019 met net nieuwe batterijen in de AB.

Bovenaan Onderaan