Achterlichten zwart maken?

Chatslet

Forumguru
@DarkprojectX:eek:p zondag elkaar ontmoeten bij de McDonalds, BH'tje aan de spiegel...klaar!

Ik ga helemaal stuk hier, vooral dat BHtje aan de spiegel :uitlachen:

Maar even zonder gekkigheid, auto's stylen kan met alle merkenen wat DarkprojectX doet vind ik persoonlijk heel erg mooi. Hij houd het allemaal heel erg sjiek en Skoda maar weet de auto toch op een subtiele manier iets brutaals te geven. Het is absoluut geen petjesbak met belachelijke achterlichten, taartschep op het dak en kachelpijp er onder. Ik heb veel respect voor wat hij doet met zijn auto en kijk er graag naar als hij er weer wat aan gedaan heeft. En eigenlijk maken we ons hier toch allemaal aan schuldig? Pak er maar een willekeurig velgentopic bij. Daar is het toch ook een auto forum voor?

Skoody Boo

Actief lid
Kwestie van smaak allemaal. Ik vind het leuk in dit topic mee te lezen en resultaten te bekijken, al is het niet mijn smaak. Er is ook een soort lol dat iemand anders er wel blij mee is, al zou je het zelf niet hoeven.

higgy

Forumguru
Ik HAD ook eigenlijk een ;) moeten plaatsen, want zo was het wel bedoeld. Ik lees dit draadje ook met een glimlach, vind het wel grappig, ook al is 't wat verder van m'n bed. Ga lekker door mannen!

Canon-Eye

Forumguru
Pas op met het bespuiten of beplakken van achterlichten.
Dit is namelijk APK afkeur
Terecht, wat mij betreft.
Verminderen van de lichtdoorlatendheid betekent vanzelf ook verminderen van de zichtbaarheid. Onder kritische omstandigheden (slecht zicht) is dat simpelweg gevaarlijk...

dirkkroneman

Forumguru
Heb al een paar keer auto's gezien die (slecht) verduisterde achterlichten hebben (te donker/weinig lichtopbrengst). Dat is niet alleen gevaarlijk maar ik vind het ook nog eens heel lelijk staan. Als je het doet, doe het dan goed! Niet beknibbelen op dat soort dingen, dan liever andere achterlichten kopen. Als je geld kunt besparen moet je het zeker doen, maar alleen als je niet op "kwaliteit" (veiligheid) moet inleveren ;)
Ik vind donkere achterlichten wel mooi maar ik kijk eerder naar ander setje. Dan kun je je auto ook nog weer origineel maken bij inruil/verkoop.

s-line

Forumguru
Ik vind donkere achterlichten wel mooi maar ik kijk eerder naar ander setje. Dan kun je je auto ook nog weer origineel maken bij inruil/verkoop.
Lekker belangrijk, als ik mijn auto verkoop komen er mensen op af die hem mooi vinden zoals hij is.
En inruil is toch al niet interessant als je ook maar iets aan je auto veranderd, en daar bij is inruil nooit interessant.
Want als je je auto gaat "style'en" kom je zoiezo in een heel ander publiek soort terecht, en niet oneerbiedig bedoeld maar de mensen die een standaard auto zoeken/kopen is over het algemeen wat saaier volk die natuurlijk niet gezien wil/mag worden.

• Leuk
Waarderingen: CDK

dirkkroneman

Forumguru
Dat mag je zeker vinden, ik vind dat wel belangrijk ;) Ik denk in mijn eigen voordeel, houd hem liever zo origineel mogelijk.

s-line

Forumguru
Er zijn ook zoveel mensen die een auto laten staan als hij alleen al gechipt is. Want dan zou hij afgeracht kunnen zijn. Plus over het algemeen,als ik naar mijn laatste 5 auto's kijk brengen ze zelfs meer op als een standaard auto. Mijn vorige, de RS stond samen met nog 5 RS' en op marktplaats en de rest was standaard maar de mijne was met 1, 5 maand verkocht en de rest heeft er bijna een jaar op gestaan. En ik kreeg beduidend meer ervoor. :D

Canon-Eye

Forumguru
niet oneerbiedig bedoeld maar de mensen die een standaard auto zoeken/kopen is over het algemeen wat saaier volk die natuurlijk niet gezien wil/mag worden
???
Nou dacht ik toch duidelijk te hebben gemaakt dat ik juist wél gezien wil worden :D - juist dáárom dus geen enkele vorm van verduisterde achterlichten voor mij...

passatboy

Forumguru
ik ben bezig met een set fabia lampen te modden , deze worden open gebroken en de binne kant , dus alles wat zilver is word zwart gepoten of gefoliet , ook worden de gewone bulbjes omgebouwd naar led ringen , word een exclusief setje voor het autotje van mijn vrouwtje , ik doe dit al jaren met passat lampen en ben er ondertussen al heel bedreven in geworden , ik zal fotos posten , een setje achterlichten heb ik al kunnen kopen zodat ik altijd een backup heb moest het fout lopen , dus ik doe niks aan het glas zelf dat blijft mooi helder en licht doorlatend , maar doordat ik de achterkant verdonker tonen ze toch mooi donker in zijn geheel zonder in te boeten aan lichtsterkte
keep u post

Canon-Eye

Forumguru
dus ik doe niks aan het glas zelf dat blijft mooi helder en licht doorlatend , maar doordat ik de achterkant verdonker tonen ze toch mooi donker in zijn geheel zonder in te boeten aan lichtsterkte
Eerst zien, dan geloven...
Al verandert er niets aan het glas zodat er geen direct licht vanuit bolletje of led-ring wordt tegengehouden, door het zwart maken van de reflectoren vermindert de reflectiewerking. Daarmee wordt de totale lichtuitstraling van de unit als geheel volgens mij toch minder en dat zou ik dus onder geen enkele voorwaarde willen.

passatboy

Forumguru
zo gezegd zo gedaan , vandaag mij eens bezig gehouden met de lampen van torretje , eerst de units open gebroken , en dat ging eigenlijk vrij goed , de beschermkappen die aan de lamp vast hangen kan je er zo af klikken , en dan heb je de hele weg vrij om te breken dremelen en allerhande martel tuigen om de lamp te openen ,
daarna de binne kant gespoten en met een stuk papier het vakje voor de knippers afgedekt , omdat daar een wit glaasje voor zit en je zou kunnen zien dat ze zwart gespoten zijn , ook heb ik het gedeelte voor het achteruit rij licht en de mistlamp afgeplakt , nu zijn de lampen aan het drogen , eenmaal droog ga ik met de leds aan de slag ,

Bovenaan Onderaan