Achterruitenwisser doet het niet meer

Henny

Actief lid
Ben benieuwd bij mij. Vanmiddag stopte mijn achterruitenwisser ermee. Lekker handig in de regen bij het achteruit parkeren. Hij ging steeds maar een paar centimeter opzij en stopte er toen helemaal mee. Van de week maar eens bij de dealer langs.
Hebben meer mensen problemen met dat motortje? Ik heb nu zo'n 17.000 km erop zitten.
Ik zou niet zonder zo'n ruitenwisser willen hoor; buiten het veel duidelijker zicht vind ik het mooier staan met dan zo'n kale achterruit.

Okki

Donateur
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Henny</font><hr />
Ik heb nu zo'n 17.000 km erop zitten.

[/ QUOTE ]

Ik zie: auto km stand 10.000 km, ruitenwisser 17.000 km. Tsja, geen wonder dat-ie dan kapot is.

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Henny</font><hr />
Ik zou niet zonder zo'n ruitenwisser willen hoor; buiten het veel duidelijker zicht vind ik het mooier staan met dan zo'n kale achterruit.

[/ QUOTE ]

He ja, laten we daar weer eens een topic-je over maken voor de nieuwkomers

Lim

Lid
Ook mijn O2 (met +/- 23.5KKm) heeft last van dit euvel. Meestal 'stopt' hij ermee in de onderste stand, maar ik heb ook al een paar keer meegemaakt dat hij ergens halverwege zijn slag ermee stopte. Even de motor uitzetten is genoeg om de gewenste situatie te herstellen. Erg irritant als het ruitenwissermotortje (dubbele woordwaarde) ermee ophoudt, metname op de duitse snelwegen waar goed spiegelen toch wel belangrijk is
grin.gif
.

Henny

Actief lid
Bij de dealer geweest, motortje ik kapot. Bij mij ging ie niet meer naar de neutrale stand. Er is een nieuwe besteld, volgende week vervangen. De monteur had het nog niet eerder meegemaakt; dus geen specifiek euvel van de O² volgens hem.

Tsja Okki, als je dat wilt, een nieuw onderwerp starten: ga je gang! Misschien had je dat al in augustus vorig jaar kunnen doen ...

Ik heb nog geen enkel probleem gehad, maar vroeger met mijn golfje draaide de sproeier mee met de ruitenwisser.
Eigenlijk was ie stuk maar ik vond dat wel erg handig.

Piet

Nieuw lid
Ik heb dit probleem ook gehad, de auto is meerdere keren terug geweest naar de dealer. Uiteindelijk bleek er een rubberring te zijn los geschoten op het punt waar de kabel van de achterruiterwisser vanuit de carosserie de achterklep in ging. Mijn dealer, Broersen in Numansdorp heeft dit euvel na lang zoeken gevonden en opgelost. Het is tevens gemeld bij Pon.

Henny

Actief lid
Piet , ik heb dit doorgegeven aan de monteur. Deze had hier nog nooit van gehoord, maar hij zou het wel bekijken. Was dus (nog) niet van Pon doorgekomen.
Bij mij was het dus wel het motortje van de achterruitenwisser. Deze is vervangen, evenals de bekleding van de 5e deur, die kapot ging bij het de eerste keer verwijderen (scheurtje erin) om te controleren waar het euvel zat. Allemaal natuurlijk wel voor garantie.
Helaas zat die nieuwe bekleding niet in 1x goed (zelf ook niet goed gecheckt) en moest ik terug omdat één clipje (van de 85 ofzo !) niet goed zat en dat kreeg ik zelf niet voor elkaar. Het moest er weer helemaal af en opnieuw. Alles is nu weer goed gelukkig.

Petrolhead

Forumguru
achterruitenwisser demonteren

Wie weet hoe je de achterruitenwisser los krijgt?
Ik heb de moer al losgehaald maar er zit geen beweging in de wisser, behoorlijk wat kracht gebruikt maar helaas...
Bij mijn vorige auto (Leon) zag alles er hetzelfde uit en kon je de wisser eraf trekken.

Waarom wil ik de wisser los hebben? Hij zit scheef, aan de rechterkant schuift hij bijna over de achterklep, aan de linkerkant stopt de wisser voordat de onderkant van de ruit is gewist. Leek me geen moeilijk klusje om dat recht te zetten.

Iemand een tip? :ahum:

Bovenaan Onderaan