achteruit pieper

henk_de_bruin

Actief lid
geachte heren
heeft iemand al eens met een aanhangwagen of fietsendrager achteruit gereden?
ik kwam erachter dat de parking censor niet uit te schakelen is.....
heeft iemand al iets gehoord of daar wat aan te doen is?
/forum/images/graemlins/confused.gif

sunnyboy

Senior Member
Voor zover ik weet zou het met een 13-polige stekker moeten lukken. o.a. Brink afneembare trekhaak.
Hier zit dan gelijk ook de schakeling voor het mistachterlicht in.
Het kan ook zijn dat bij de montage van de bedrading van de trekhaak iets niet goed gedaan is.
Met een 9-polige aansluiting weet ik het eerlijk gezegd niet.
Laat wat horen als je er uit bent.
Suc6.

henk_de_bruin

Actief lid
het uitzetten van de parkingsensor kan volgens de dealer alleen als je de optie met ook voor een sensor hebt gekocht.
ik zou niet weten of het iets met het 7 polige aansluiting te maken heeft
vervelend is het wel aangezien ik voor mijn werk vaak genoeg een aanhangertje rijd..
elke keer als je ergens achteruit moet gaat gelijk die pieper af. erg vervelend.
gr henk

Ik heb een trekhaak door de dealer laten installeren (7 polig). Wanneer ik hem in zijn achteruit zet, hoor je 3 x een langere piep ten teken dat de sensor is uitgeschakeld.
Ik heb dus geen last van piepjes. De dealer heeft dit in de software van de Octavia moeten aanpassen

octofreak

Actief lid
@Klaas,

is de achteruitsensor nu permanent uitgeschakeld, dat lijkt mij niet, want dan heb je er niets meer aan?
M.a.w. hoe weet de software dat er een aanhanger aan zit? Via de x-polige stekkerdoos?

Wij hebben net iets voor de fietsendrager aan de trekhaak gemonteerd.

Hierdoor piept hij in achteruit de hele tijd.

De dealer zei dat het waarschijnlijk niet mogelijk zou zijn op die sensoren uit te schakelen.

Terwijl Klaas net zei dat dat wel kan.

We nemen contact op met de dealer als dat wel kan.

sunnyboy

Senior Member
In de handleiding staat dat bij de trekhaak af-fabriek de achteruitsensoren automatisch uitgeschakeld worden. (13-polig). Dus toch maar weer een navragen.

sunnyboy

Senior Member
Dat lijkt mij niet goed.
Andere kabelboom en ander stopcontact vrees ik.
Ik denk dat dan ook de stekker van de fietsendrager 13-polig moet zijn om alle signalen op de juiste wijze te laten verwerken.

nomad

Senior Member
En als je een trekhaak achteraf laat monteren, krijg je dan een 7 of 13 polige aansluiting?

nomad

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Bij achteraf montage kan je kiezen of je 7 of 13 polig wil.

[/ QUOTE ]
Mooi, want de sensoren moeten wel blijven werken /forum/images/graemlins/grin.gif
Kan nu al niet meer zonder.

smg

Lid
Vrouwlief heeft afgelopen weekend een kras op de bumper gemaakt door achteruit tegen een paaltje te parkeren: "je had toch gezegd dat er nog een marge op zat?"
Ik heb er @#$#!@ speciaal voor haar voor &amp; achter sensoren op gezet!

Karstieman

Forumguru
Vrouwlief heeft afgelopen weekend een kras op de bumper gemaakt door achteruit tegen een paaltje te parkeren: "je had toch gezegd dat er nog een marge op zat?"

[/ QUOTE ]

't blijft toch een vrouw /forum/images/graemlins/smirk.gif

higgy

Forumguru
Misschien dat je je vrouw deze 'regels' even kunt leren: /forum/images/graemlins/wink.gif

Borsten zijn om naar te kijken en daarom doen we dat ook. Probeer dat niet te veranderen, werk liever een beetje mee. Trek een strak truitje aan of zo.

Leer met de toiletzitting om te gaan. Je bent een grote meid. Staat hij omhoog, laat je hem gewoon zakken. Wij willen hem omhoog, jullie willen hem naar beneden. Jullie horen ons ook niet klagen als hij naar beneden staat.

Zondag = sport. Net als volle maan of Eb en Vloed. Laat het zo!

Winkelen is GEEN sport. En NEE zo gaan we er ook nooit over denken.

Huilen is chanteren.

Vraag wat je wilt. Laat ons even duidelijk zijn:
- Subtiele hints werken niet!
- Sterke hints werken niet!
- Kennelijke hints werken niet!
- ZEG HET MAAR GEWOON!

‘Ja’ en ‘Nee’ zijn perfect acceptabele antwoorden op eigenlijk alle vragen.

Kom naar ons met problemen die je echt opgelost wilt zien. Dat is wat we doen. Voor sympatie en gezeik heb je vriendinnen.

Alles wat we 6 maanden geleden hebben gezegd, is niet meer bespreekbaar. In feite is alle commentaar verlopen na 7 dagen.

Alles wat we zeggen kan 2 kanten op. En als de ene kant je boos of kwaad maakt, bedoelen we natuurlijk de andere kant.

Of je zegt ons wat te doen. Of je zegt hoe we het moeten doen.
- Niet allebei!!
- En als je het zelf beter weet, doe het dan zelf.

Als je wat wilt zeggen, doe dat dan tijdens de reclame.

Als we vragen of er wat is en jij zegt “niks”, dan doen wij ook alsof er niks is. We weten dat je liegt, maar het is geen discussie waard. Ga dan achteraf niet lopen zeuren dat we er geen aandacht aan besteden….!

En als we weer ergens heen gaan……….echt waar: alles staat je goed. Heus.

Vraag ons niet waar we aan denken, tenzij je bereid bent om te praten over:
Sex,
Sport, of
Auto’s.

Je hebt genoeg kleren.
Een gemiddeld 3e-wereld dorp is er jaloers op…….

Ik ben in vorm. Rond is ook een vorm.

Achterrijsensoren en een trekhaak gaan goed samen.

Gisteren bij de dealer geweest voor een defect aan de airco, en terspraken gebracht dat ik het niks vind, dat als de caravan achter de auto hangt de sensoren bij achteruit rijden irritant piepen.

Vraagt de monteur verbaasd hebben ze dat dan niet aangepast na de montage (13 polig)??.

Monteur hangt de computer eraan en binnen 30 seconden is het gefixt, en dat terwijl de verkoper en de werkplaatschef blijven volhouden dat er dan relais geplaatst moesten worden en dat het een tijdrovende klus is.

Conclusie : het kan, en wel heel simpel

Potje

Actief lid

[/ QUOTE ]

/forum/images/graemlins/blush.gif

Ik heb een vrouw die beter inparkeert dan ik. En ik ben niet eens slecht.......

/forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif

rickske

Actief lid
Nou Potje dan heb jij een vrouw die haar mannetje kan staan met inparkeren,want de mijne en haar vriendinnen rijden nog liever een blokje om voor een ruime parkeerplaats te vinden /forum/images/graemlins/945.gif,heb zelf ook geen sensors. /forum/images/graemlins/crazy.gif

Bovenaan Onderaan