Achteruit rij camera sproeier kapot

WoBBeL

Lid
Grrrrr....het piefje van mijn achteruit rij camera sproeier is kapot. Betreft een Octavia uit 2021. Het straaltje ruitenwisservloeistof spuit nu recht naar achter ipv op de camera.

De dealer vraagt een kleine 200 euro voor dit geintje! Weten jullie of het onderdeel los te krijgen is? Want de camera zelf werkt nog prima en kan ik, zo ver ik kan vinden, prima overzetten. Ik heb ook een elektrisch te bedienen achterklep.

Laatst bewerkt:
Betreft onderdeelnummer 5E3 827 566 A. Volgens CarProg2 zou de Duitse prijs 64,98 ex btw zijn.
Kijk even op ebay. Is daar wel te vinden zonder de camera voor pakweg 50-60 euro. Dat is dan de hele behuizing. De sproeier zelf lijkt niet los leverbaar (en nog maar de vraag óf die überhaupt fatsoenlijk te demonteren is) . Op onderdelenlijn alleen compleet voor pakweg 200.

Zit op tig type VW/Audi/Skoda modellen.

Bijlagen

• IMG_0073.png
    IMG_0073.png
    250,8 KB · Weergaven: 20
  • IMG_0074.png
    IMG_0074.png
    216,6 KB · Weergaven: 20

Jessedew

Senior Member
Leukste is altijd als je zelf met weinig geld zoiets kunt oplossen. Keep us updated of het lukt met de reparatie. (oke ik heb de auto nog maar net, maar dit is echt zoiets dat ik niet wist dat het erop zat, een sproeier voor de camera) Wel nadeel, hoe meer erop zit, hoe meer er stuk kan gaan, alhoewel dat ook bij het vorige model best acceptabel was.

Bovenaan Onderaan