Achteruitrijcamera

Voor zover ik weet heb ik er niets bij zitten om te filteren of te ontstoren volgens de fabrikant zou het zo moeten werken!!!

Roeland80

Forumguru
Voor zover ik weet heb ik er niets bij zitten om te filteren of te ontstoren volgens de fabrikant zou het zo moeten werken!!!
Kan je laten zien welke camera en module je hebt geïnstalleerd? Als het die is op dat plaatje wat ik hem gepost is dan zou ik toch denken det je in die hoek moet kijken.... fabrikant geeft aan dat het moet werken.... maar het werkt niet....

hemi24

Forumguru
Het was geen mening, maar een feit: je zult ergens een signaal vandaan moeten krijgen, zodat de camera weet dat:
1. De achteruit is ingeschakeld en de camera moet worden ingeschakeld;
2. Het donker is en de nightvision moet worden ingeschakeld.

Ik zou zeggen: achteruitrijlicht + nummerplaatverlichting.

De storende 'brom' zou kunnen komen vanuit de stuurstroom die bepaald of er defecte lampen zijn.

Nou jongens vandaag aan de gang geweest met de camera, Wel vooruitgang geboekt van de strepen en het gebrom ben ik af!!
Wat heb ik gedaan de ground heb ik aan de Carrosserie vast gemaakt, Achter het multimedia systeen de rode draad aan de reverse draad vast gekoppelt . En de +die eerst op de geschakelde + van trekhaak zat nu op de +van de achteruitrij verlichting aangesloten. De storring is weg ook als ik de verlichting aanzet aleen het volgende probleem dient zich aan de camera geeft hooguit 2-3sec beeld op m'n scherm en gaat dan op zwart!!!!
Hallo hemi24 en Roeland het signaal krijg ik ook van mn Multimediaspeler daar heb ik in principe de achteruitrij verlichting niet voor nodig!! Zou de + wel weer terug kunnen zetten op de draad van de trek haak misschien te weinig spanning op het draadje van de achteruitrijverlichting ? ik zeg maar wat weet t ook niet meer!
Hallo Roeland heb een foto van de camera als bijlage mee gestuurd.

Bijlagen

• Naamloos 111.jpeg
    Naamloos 111.jpeg
    21,3 KB · Weergaven: 15
Laatst bewerkt:

Spinal

Forumguru
Wat voor systeem heb je in je auto zitten waar je hem op aansluit? Amundsen/Columbus of wat anders?
Ik zelf heb een een O2 FL met een Columbus navi en dezelfde set als Roeland heeft geplaatst. En zonder dat filter en dat witte kastje op de foto werkt het niet.
Het zou zomaar kunnen zijn dat je nog een onderdeel mist. Heb je hem besteld via Ali? In dat geval wil de term ‘de fabrikant geeft aan dat het moet werken’ niet veel zeggen.

• Leuk
Waarderingen: EdK
Er zat een cruise in deze heb ik vervangen door een aftermarket multimedia systeem waarschijnlijk uit China de camera is idd. Ali

hemi24

Forumguru
Heb je al gemeten of hoelang de spanning van het 'reverse'-signaal blijft? (Signaal van het radiosysteem)

Nee Hemi24 dat heb ik nog niet na gemeten wat ik wel weet is dat alles goed werkte alleen moest ik Mn verlichting niet aan doen, de spanning had ik van de trekhaak afgetakt de rode draadjes achter waren toen nog niet aan elkaar gekoppeld. De + heb ik nu weer op de reverse light aangesloten.de + weer van de trekhaak aftappen is volgens mij nog een mogelijkheid blijft er wel spanning op de camera staan maar alles word toch aangestuurd.

hemi24

Forumguru
Zou een oplossing zijn, maar ik vindt het meer symptoombestrijding.
Check de verlichting eens, ik ben bang dat de can-bus de nummerplaatverlichting of de achteruitrijlampen eruit gooit in de vorm van een soort overspanningsbeveiliging.

Als ik de automaat in achteruit zet en dan als het beeld wegvalt de verlichting check dan zou deze ook uit moeten gaan als de can bus de oorzaak is denk je ook niet?
Stel dat de can bus dit doet is hier iets aan te doen met bv een condensator of iets of blijft i dan verschillen zien.

Precies toch was het advies het rode draadje aan het revers draadje te koppelen, ben alle draadjes afgegaan en kwam Cam Power tegen dit bleek dus de oplossing van veel ergenis!!! in ierder geval allemaal bedankt voor het mee denken, en wie weet help ik hier ook weer iemand mee!!!!

Bovenaan Onderaan