Actiemodel Roomster Style+

LenK

Forumguru
Autoweek
Pon moet iets om de lage en teruglopende Roomster verkoop van de grond te krijgen (nog maar 60 verkocht in mei): €980 - €1650 accessoires gratis

Wallie

Lid
Jammer dat hij zo slecht verkoopt, maar ja... als ze volgend jaar als ik een nieuwe leaseauto mag gaan zoeken, ook het Sport model met bijv gratis glazen dak gaan doen, vind ik het wel ok ;)

john

Lid
heb hem laatst zien rijden en vind het in een woord een lelijke pausmobiel
verbaasd me niets dat hij niet goed verkoopt.

Zakelijk zou ik 'm niet kiezen. Privé vind ik het helemaal geen verkeerde auto. Ruim, steekt goed in elkaar en niet al te lelijk. Ik denk dat de Nissan Note te veel roet in het eten gooit.

Wallie

Lid
Zakelijk zou ik 'm niet kiezen. Privé vind ik het helemaal geen verkeerde auto. Ruim, steekt goed in elkaar en niet al te lelijk. Ik denk dat de Nissan Note te veel roet in het eten gooit.
Toch jammer, de Note heeft een veel kleinere kofferbak... maar ja, looks matters hier in NL. Ik zou hem best willen hebben, misschien als volgende leaseauto, wat meer ruimte als een Fabia hatchback.

ik rij 'm nu sinds een kleine drie maanden en zou 'm niet meer willen inruilen. het is een schitterende wagen.
Hebben jullie al eens bewust naar nederlandse architectuur gekeken? grote commerciele gebouwen zijn hier uiterst gedurfd en origineel, aan de andere kant zijn jullie familiehuisjes misschien wel goed, grosso modo echter allemaal dezelfde... zo is dat ook bij een Roomster vs. een Octavia: de ene gewaagd, de andere niet. De RS en de scout eens even weggelaten, die nemen een ietwat aparte plaats in.

LenK

Forumguru
Een originele vormgeving staat niet gelijk aan een mooie vormgeving.
Smaak is persoonlijk.

De Roomster verkoopt slecht omdat de vormgeving bij weinigen in de smaak valt. Dat het een Skoda is zal dan ook niet mee helpen (een Opel Roomster zou wel meer aantallen halen maar in verhouding tot de andere modellen van het merk ook slecht scoren).

Of een auto goed, praktisch of welke andere positieve eigenschappen bezit, als je hem lelijk vindt dan koop je hem niet.

De vormgeving is misschien niet ieders ding. het is wel een heel handige auto als je (zoals ik) een hond hebt en in een bandje speelt. bovendien schijnt ie, volgens testberichten, geweldig te rijden en kan hij qua prijs wedijveren met de meriva en de note. trouwens, hij biedt veel meer ruimte dan de note.

Fabia

† In Memoriam
Maar je moet er wel van houden, het is en blijft een aparte styling. Vind zelf de Roomster leuker en aparter dan de nieuwe Fabia. Mijn volgende Skoda wordt een Roomster met automaat.

Roel

Lid
Ik ben zaterdag naar de lokale Skoda dealer in Almere geweest om al stiekum te kijken naar een nieuwe O2 RS combi. Ik heb ook ff naar de Roomster gekeken en hoewel ik de vormgeving echt niet mooi vind (met name de overgang bij de B-stijl), moet ik eerlijk bekennen dat de auto van binnen wel mooi is: lekkere (sport)stoelen; hoge zit veel ruimte en mooi afgewerkt.
Maar ja... die buitenkant.....

sador

Donateur
Of als je zoals ik nu druk aan het verhuizen bent, je verbaast je er over hoeveel er in een Roomster past als je de achterste stoelen eruit heb gehaald.

Mark

Banned
De vormgeving van de Roomster is iets appart, in het begin vond ik het ook niet denderend.
Van binnen is de afwerking prima in orde en ook rijden doet de wagen perfect.

Hetzer

Forumguru
De vormgeving van de Roomster is iets appart, in het begin vond ik het ook niet denderend.
Van binnen is de afwerking prima in orde en ook rijden doet de wagen perfect.

JE moet gewoon aan de Roomster wennen, wij zijn er ook nog niet uit wat onze volgende auto word een f-2 hb, f-2 Combi of een Roomster

De roomster heeft gewoon iets, zo vind ik hem ook gewoon erg lekker

Bijlagen

• of03_0004144658.jpg
    of03_0004144658.jpg
    26 KB · Weergaven: 44

Fabia

† In Memoriam
Als ik nu een nieuwe auto zou kopen dan werd het een Roomster. Dat model heeft wel wat, ik vind de F2 te saai van buiten. En de achterkant gewoon veel te lelijk.

EdK

Forumguru
Zou het niet zo kunnen zijn dat een Roomster tijd nodig heeft ??
Wie van de skodarijders had zo'n model verwacht bij Skoda ??
En is bij sommige als een chock overgekomen, maar nu de Roomster een tijdje op de markt is een ieder er aan gaat wennen en de voordelen van dit model gaat inzien !!??
Affijn ik heb hem alweer een tijdje en bevalt me steeds beter, en heb er al heel wat spullen mee kunnen vervoeren die je normaal pas met trekhaak en aanhanger had kunnen vervoeren !!

LenK

Forumguru
Volgens mij is het zo dat wanneer een auto in het begin niet goed verkoopt dat het altijd kwakkelen blijft, zeker als de verkoop al in het eerste jaar terugloopt. Het 2e en volgende jaar wordt het alleen maar minder. Voorbeeld: de Fiat Multipla.

Voorbeeld van wel succesvol nieuw model: de Nissan Qashqai verkoopt vanaf 2-07 t/m 6-07 al 2277 maal (tegen de Roomster 613 en dat vanaf 01-07).

Nissan als totaal verkocht slechter dan Skoda, maar dankzij dit nieuwe model dat wel aanslaat gaan ze flink beter scoren dit jaar.

Tenzij de Roomster een paar mille goedkoper wordt zal het hiermee echt niks worden.
En als dan de Fabia 2 niet aanslaat en de Octavia "oud" begint te worden zou het in 2008 weleens achteruit kunnen gaan met Skoda.

Fabia

† In Memoriam
Daar ben ik dus ook bang voor. Ik denk dat de prijsstelling van de Roomster verkeerd is. Je kan wel een auto maken met een heel apart uiterlijk maar wil dat succesvol zijn dan moet je toch wat aan je verkoopprijs doen. Dan zou de verkoopprijs de beslissende factor kunnen zijn. Nu is en de auto apart en de prijs te duur. Dan stap je toch veel makkelijker in een goedkopere saaie auto.

EdK

Forumguru
Te duur !! dat is wat je vaak leest in dit forum maar ook uiteraard andere forums !!
Maar hoe komt t dat onze auto's te duur zijn ??
Juist door die F... regering van ons !!
Heb de afgelopen 2 maanden in Bayern ( Duitsland )gezeten voor mijn werk en dan heb je af en toe even tijd in je schaarse vrije tijd om toerist te spelen.Aldaar kom je dus langs autodealers en makelaars en zie je de daar lokale prijzen van huizen en auto's !! Wel ik weet nu wel dat er giga verschillen in prijs zijn tussen nederland en duitsland !! En deze verschllen komen hoofdzakelijk door de ons zo geliefde regering die voor grootste deel onze prijzen van wagens bepaald met namen als btw en BPM !!Want haal de procenten eens van de BPM eraf bij aanschaf van een nieuwe auto !! Wel dan wordt de prijs van je wagen een stuk vriendelijker kan ik je verklappen

Welliswaar heeft onderstaand betrekking op 2e hands maar na pech te hebben met de bedrijfswagen en in een onbekend gehucht terecht te zijn gekomen met ADAC omdat daar een garage was zagen mijn collega en ik een Ferrari 348T voor 49.000 euro staan en een lamborgini Diablo voor 120.000 staan.
Dit zijn bedragen waar we in nederland alleen van kunnen dromen !!

Bovenaan Onderaan