Actiemodel Roomster Style+

ad5000

Actief lid
Als ze een TDI DSG gaan maken, wil ik hierna best een Roomster...
Geinig model en verassend veel binnenruimte tegen een schappelijke prijs (zoals alle Skoda's overigens)

van_der_P

Senior Member
Het is vaak de eerste indruk die een auto maakt of je hem mooi vindt of niet.
Bij de Roomster is het zoals reeds genoemd je moet er aan wennen, en dan valt het best mee.
Er zijn zoveel saaie auto's, en auto's die op elkaar lijken. Dat is natuurlijk begrijpelijk er moeten er zoveel mogelijk van verkocht worden, en een fabrikant wil zich geen bult vallen aan een auto.
Maar als je iets aparts maakt dan is het onderscheid tussen mooi en niet mooi veel groter. En moet je maar afwachten of het iets wordt. Voor het zelfde geld viel die nieuwe Nissan niet in de smaak het is steeds een gok.
En er zullen altijd modellen zijn die het moeilijk hebben. En niet alleen bij Skoda

LenK

Forumguru
Veel hangt ook af van de introductiepubliciteit. En of je omarmd wordt door de pers.
Voorbeeld de Nuova Fiat 500.
Geinig karretje maar praktisch van weinig waarde, veel te klein.
Maar dat ding gaat lopen als een tierelier omdat iedereeen er gek voor gemaakt is. Als ze hem met stille trom in de markt gezet hadden dan was het echt niet zo hard gegaan.
Nissan heeft ziijn Qashqai ook slim gepresenteerd door het al nieuwe klasse neer te zetten, de stads SUV. En als de auto dan ook een uiterlijk heeft dat aan dat plaatje voldoet: kassa, zelfs voor een merk dat heel erg in marktaandeel was gedaald. 3521 in 8 maanden (helft van Nissan aantal)

Fabia

† In Memoriam
Nissan heeft ziijn Qashqai ook slim gepresenteerd door het al nieuwe klasse neer te zetten, de stads SUV. En als de auto dan ook een uiterlijk heeft dat aan dat plaatje voldoet: kassa, zelfs voor een merk dat heel erg in marktaandeel was gedaald. 3521 in 8 maanden (helft van Nissan aantal)

Het is de enige Nissan die ik echt leuk vind, al zou ik zelf nooit een Nissan kopen.

Te duur

Tja , zoals ik gezegd heb bij de rijimpressie van de roomster TDI :
te duur voor het gebodene. ik vind het wél een leuke auto maar m'n
307SW die ik uiteindelijk opnieuw gekocht heb kost niks meer bij GELIJKE
UITRUSTING. Ik heb nu een superstille 1.6 HDI motor met 110 PK en m'n
verbruik zit op 5,5 liter/100km .

de roomster is m.i. 2500 EUR te duur !

Boet

Actief lid
Moet ik het helaas mee eens zijn. Zet de Roomster zo'n 3000 Euro lager neer en het kon best wel eens interessant worden...

MAAR DAN WIL IK GRATIS ACCESSOIRES...GLOEIENDEGLOEIENDE...;)

Fabia

† In Memoriam
Ja, dan zijn de druiven opeens wel erg zuur. Als ik het prijsverschil zie tussen een Roomster en de F2 bij gelijke uitrusting dan ga ik toch voor een F2. Kan m'n geld ook maar 1x uitgeven. Terwijl ik veel liever een Roomster heb. Dus kom maar op met die prijsverlaging. Sorry Boet.

Bovenaan Onderaan