De cruisecontrol - adaptief of niet - is een prima hulpmiddel om je te beschermen tegen fout uitpakkende snelheidscontroles: gewoon instellen op de Vmax volgens gps*) plus 3 km/u, dan zit je behoorlijk safe. Met behoud van de mogelijkheid om toch even extra gas te geven als dat nuttig is, bv. om een inhaalmanoeuvre te bekorten of zo. Verder gewoon van het gas afblijven, dan heb je geen limiter nodig.De limiter gebruik ik soms wel. Daar waar ik controles verwacht.
In één woord: klopt.Even een hele stomme vraag: ik heb nu alleen normale cruise control. Daar kan je niet zomaar ACC bij activeren denk ik he?
Daar is echt andere hardware (radar, schakelaar) voor nodig?
Nieuwe type radar erin?
Wow, dat is echt gaaf @hemi24
Sowieso dat het je gelukt is, maar vooral ook echt een functionele toevoeging vind ik.
Ik zou normaal gesproken denk ik geen ACC kiezen, maar als dit kan, dan is het toch de overweging waard.
Even een hele stomme vraag: ik heb nu alleen normale cruise control. Daar kan je niet zomaar ACC bij activeren denk ik he?
Daar is echt andere hardware (radar, schakelaar) voor nodig?
Je hebt idd de nieuwere type radar erin. Maar het is dus wel afhankelijk van de softwareversie zoals ik het zie.Zo moeilijk was het niet hoor, ik kwam het toevallig tegen in de laatste update van de lijst met MQB-coderingen van Daniel Fuchs
Bekijk bijlage 88828
Hoi, ik heb een octavia 3 uit 2018 met ACC, en wilde dit ook graag doen om normale CC en speed limiter te kunnen kiezen.Zo moeilijk was het niet hoor, ik kwam het toevallig tegen in de laatste update van de lijst met MQB-coderingen van Daniel Fuchs