Adieu, Tot ooit,

DieselTDi

Forumguru
Helaas helaas,
met grote pijn in mijn hart, Liep het lease contract met mijn Sub, toch echt af.
En blij dacht ik te zijn, dat ik wel opnieuw een Skoda Suberb, of anders Kodiaq of op zijn minst een Enyaq te kunnen gaan rijden.
De nieuwe Carpolicy kwam uit... en alleen vol EV.. dus YES.. de Enyaq.. Die ga ik bestellen

Ehh Ships.
Fleetmanager belde.. er was nog een auto in de pool beschikbaar.
Dat bleek echter een Volvo V60 te zijn uit 2023.

Nu zullen er vast mensen zijn, Dat is ook een mooie wagen.
Nou, vast, ik ben er minder blij mee.
maar goed, daar zullen we ons niet verder over uitlaten.

Dit betekend wel.. even geen Skoda meer.
even 4 jaar doorbijten, en dan hopelijk snel weer naar Skoda.

Ik heb hier de laatste jaren niet vaak gereageerd, wel veel blijven volgen en lezen.
Geweldig forum!
Hou vol!

Bis later,

Paul

DieselTDi

Forumguru
Ik ben netjes uitgedrukt niet happy met die Volvo.
ACC Suberb is beter dan Volvo
Suberb 220 k/u max Volvo 180
Stoelen Sub top. Volvo echt belabberd.
Achterbank ruimte Sub balzaal, Volvo als een Ford focus
Kofferbak suburb..urb...urb... ruimte. Volvo krat bier einde oefening.
Sub had best wat opties. Volvo wat minder

Ok. Ik klink als een verwend nest.
Ik heb de mazzel een auto van de zaak te rijden. Tankpas Europa erbij
Maar met de superb had ik lol in t rijden. De Volvo... niet echt meer.

Maar 1 ding klopt. Ik blijf het wel volgen hier.

EdK

Forumguru
Zou hem inruilen die Volvo voor een Fabia 4
Rij je tenminste een SKODA ...... :D

DieselTDi

Forumguru
Ach. Ik wist vanaf 2 minuten nadat ik de Volvo had al m'n kenteken uit m'n hoofd.
Stomme 440 Kut Volvo
S-440-KV....
Belde naar de Volvo dealer voor een trekhaak.. vroeg wat is uw kenteken.
Het was eruit voor ik er erg in had ....
Hij was not amused..

Maar goed.
We can only hope.
Blikseminslag of zo..

eriktv

Forumguru
Haha blijf maar lekker rondhangen en ga door met ongezouten reviewen, geeft de Superbrijders weer even een goed gevoel :D

Sterkte intussen (met een dikke Volvo waar je gratis mee tankt ;)) :bloemen:

Arjan1985

Forumguru
Even een hele domme vraag want ik zit niet in dat lease gebeuren. Maar mag je weigeren en zelf een auto kopen en je kilometers declareren? Of is dat tot een bepaald aantal kilometers?
Die bijtelling is volgens mij ook niet mals voor dat soort auto’s.

Laatst bewerkt:

Bakkertje

Forumguru
@DieselTDi word je wel gecompenseerd voor de bijtelling? Ik zag dat die Volvo 55k kost en dus een aardige duit kost in de bijtelling, terwijl je zelf niet voor die auto hebt gekozen??

JeSko

Forumguru
Amai wat een overtrokken reactie, vele zouden maar wat graag zo'n V60 rijden. Een ex collega van me had vroeger een mooie volle V60, nadien is hij naar Mercedes gegaan en hij gaf al snel aan dat het comfort van de Volvo ongeëvenaard was. Zowel qua wegligging als qua interieur. Heb er toen een paar keer in mee gereden en ondanks dat dat een Diesel was, liet die V60 mijn oude Superb en huidige Octavia aanvoelen als ware het oude versleten oostblok ketels, om toch maar in het overtrokken mee te gaan.

Sterkte ermee zou ik zeggen :sterretjes:

MarcoO2

Forumguru
@DieselTDi word je wel gecompenseerd voor de bijtelling? Ik zag dat die Volvo 55k kost en dus een aardige duit kost in de bijtelling, terwijl je zelf niet voor die auto hebt gekozen??
Een beetje Superb gaat toch ook heel gauw die kant op? Wel een terecht punt overigens, bij ons is het inderdaad zo dat een extra bijtelling als gevolg van dit soort issues voor rekening van de werkgever komt.

hemi24

Forumguru
v.w.b. de bijtelling is dat vrijwel altijd het geval; eigen bijdrage is vaak n.v.t. als je een auto uit de pool accepteert.

SuperBeeb

Forumguru
Dacht dat de nieuwe V60 wel wat ruimer zou zijn dan een Golfje, maar aan een Superb kan idd maar weinig tippen qua ruimte. Ben wel verrast over je mening over de volvo stoelen. Ik lees in tests vaak dat deze zo comfortabel zijn. Maar is misschien bij de grotere modellen zo.
Sterkte de komende jaren, en verheug je dan maar vast op de keuze die je dan (hopelijk) wel kunt maken.

marco_b

Forumguru
Maar je hoeft de auto niet prive te rijden. Kunt er ook voor kiezen om alleen zakelijk te gebruiken en een Superb aan te schaffen?

hemi24

Forumguru
Voorin het huidige model V60 is het wel uit te houden, weet ik uit ervaring. De voorruit staat wat raar rechtop, wat bijdraagt aan het “opgesloten“ gevoel. Vanaf de voorstoelen is het niet ruim, zeker niet als je een Superb (of Octavia) combi gewend bent.
Fijne loopcultuur is ook iets heel anders dan het geluid wat de 4 cilinder benzine laat horen; koud klinkt een B4 als een humeurige diesel. Automaat schakelt prima, maar is niet altijd goed bij de les.
Interier ziet er prima uit, totdat je wat nauwkeuriger gaat kijken, dan gaan je steeds meer zaken opvallen. Voorbeeld is de sierlijsten: wat plakfolie blijkt te zijn en wat niet in elke hoek goed vlak ligt.

Bovenaan Onderaan