Adres voor: originele chrome / zilveren dakrails Octavia 2

_

Hoi Octavia fans,

Ik vindt dat zilveren dakrails een O2 erg fraai maakt.

Ik rij mijn O2 prive, geen nieuwe gekocht en de pech geen zilveren rails te hebben.
Na veel zoekerij (forum bedankt) ben ik een site tegengekomen waar je voor 429,- originele zilveren dakrails kan kopen.

zie superskoda.com: http://www.superskoda.com/octavia-i...-silver-exclusive-genuine-skoda-auto-a-s-part
zie foto's!

Best veel geld voor twee rails, dus probeer voorlopig nog even op ebay.de een set "dachreling" te scoren, misschien heb ik geluk.

Graag tips als iemand een ander idee heeft, mocht iemand zijn zilveren dakreling willen verkopen/ruilen zie ik graag een PM :aangenaam:.

Hier ook een link hoe (de)montage van de dakrail moet.
http://www.octavia-forum.de/anleitungen/Demontage_Dachreling.pdf

Chris

_

Bijlagen

• LAS620004-4.jpg
    LAS620004-4.jpg
    79,8 KB · Weergaven: 107
  • LAS620004-3.jpg
    LAS620004-3.jpg
    57,7 KB · Weergaven: 85

Ronnie

Forumguru
Waarom niet zilver laten spuiten? Scheelt een hoop geld!
Demontage en schuren kun je zelf!

Falcon

Donateur
Het zou wel heel vet staan trouwens.. maar helaas kan je er niet mee helpen.

Maar struin nog weleens wat af, als ik ze tegenkomen laat ik je het weten.

Originele zilveren dakrails af dealer; in prijs verlaagd!

_

Na veel zoekerij (forum bedankt) ben ik een site tegengekomen waar je voor 429,- originele zilveren dakrails kan kopen.

_

Originele dakrails af dealer; in prijs verlaagd!

Ik had kreeg van forumlid 'yprgwt' de tip dat zijn dealer mogelijk nog een setje had (demontage van zijn auto).
Direct gebeld natuurlijk, en -begrijpelijk- was deze al verkocht.

Zijn dealer wist mij wel te vertellen dat de set zilveren dakrails fors in prijs is verlaagd .

Euro 350,- incl.BTW voor de gehele set! :yeah:

Dat scheelt een poepie, hoewel je hier nog heel wat avondjes van kan stappen :473:.

Ik probeer het nog een tijdje via onze Duitse vroinden...

Tips blijven welkom!

groetjes, Chris

_

hemi24

Forumguru
Heb wel eens van de verkoper begrepen dat zij ook wel eens een setje wegsturen om deze domweg te laten spuiten.
Even langsrijden bij een schadehersteller is zo gebeurt, kan snel goedkoper dan die 350,-

Rallye

Forumguru
Heb wel eens van de verkoper begrepen dat zij ook wel eens een setje wegsturen om deze domweg te laten spuiten.
Even langsrijden bij een schadehersteller is zo gebeurt, kan snel goedkoper dan die 350,-

Volgens mij heeft Plaza dat ook.

Bakkertje

Forumguru
Net ff de handleiding van milotec bekeken, het zijn kapjes die over de originele dragers heen gaan. Ik weet niet of je een imperial hebt / wilt gebruiken, maar dan zou ik toch even goed kijken of het kan. Wel een erg voordelige oplossing!

Chromen dakrails zijn inderdaad mooier en een stripje op de achterklep maakt het dan af. Wat ik wel erg jammer vind bij Skoda is dat je om de ramen geen chroom hebt bij de duurdere uitvoeringen. Zoals dat wel bij andere merken van VAG het geval is. Dan zijn chromen dakrails een must! Nu vind ik het absoluut niet storend dat ze zwart zijn, komt ook omdat ik een zwarte krijg. Ik ga er in ieder geval geen rooie cent aan uitgeven.

in bestelling; Skoda Octavia combi greenline,businessline,sunset,carkit,rbs:baby012:

ik had op mijn o2 ook zwarte dakrails zitten, heb deze zilver laten spuiten! is zeer goed gelukt moet ik zeggen en lijkt exact op originele!

gr martijn

Rallye

Forumguru
Net ff de handleiding van milotec bekeken, het zijn kapjes die over de originele dragers heen gaan. Ik weet niet of je een imperial hebt / wilt gebruiken, maar dan zou ik toch even goed kijken of het kan.

Volgens Milotec:

Montage nur mit folgenden Querträgern möglich:
Thule Rapid-System 755 oder 775
Thule 410 (415)
Atera Singo
Jetbag JB6501
Neuman Max
Neuman Chip Alu

volgens mij is bij het milotec kappen set het middelste kapje ook gewoon zwart, dus is alles zilver behalve het middelste steuntje :S.

gr martijn

ik had op mijn o2 ook zwarte dakrails zitten, heb deze zilver laten spuiten! is zeer goed gelukt moet ik zeggen en lijkt exact op originele!

gr martijn

Martijn,

Nu ik jou Octavia Combi met de R32 velgen heb gezien, weet ik het zeker.
Het Chrome accent met deze velgen vraagt om chrome dakrails :rockon:

Bij mijn "R32 Octavia" mis ik dit accent...

Kan jij een detail foto plaatsen (of PM) van jou dakrails?
bedankt!

4-24.jpg

Chris

_

Monteurtje

Forumguru
Als de klant het wil spuiten wij de dakdragers. Van een fabia en octavia. Superb 2 is wat lastiger want dan moet de hele hemelbekleding naar beneden. Ik weet niet wat het kost. Maar dat moet je even bij je dealer, als ze een schadeherstel erbij hebben, of een schadeherstel bedrijf vragen.

Passen de dakrails van een 1z ook op de facelift modellen?

Ik kan zwarte kopen en die wil ik dan zilver laten spuiten.

Ronnie

Forumguru
Passen de dakrails van een 1z ook op de facelift modellen?

Ik kan zwarte kopen en die wil ik dan zilver laten spuiten.

Het past op beide; De nummers van de pre f.l. (1Z5) en de f.l. (1Z9) zijn gelijk;
Ik heb meteen maar even gekeken wat ze kosten; 1Z9 860 033 P90 Imperiaal grijs satijn Links: € 274,18.
Bij deze prijs komen de einddoppen 4 stuks A € 33,- nog bij.

Dus ik kan ze ook los bij de skoda dealer bestellen? ook bij jou?

Ik ga denk ik maar gelijk voor zilveren, bij spuiten heb je de kans op beschadigingen en toch wel gedoe.

Ik wlde ze eerst bij superskoda bestellen maar dan kosten ze 429,-

Bovenaan Onderaan