Advies aankoop

Import Yeti

Forumguru
Misschien is het handig als je een aankoop keuring laat doen?
En de volledige geschiedenis van de auto eerst goed checkt voor je tot aankoop over gaat.

Hans O.

Forumguru
naast korting op de prijs kun je ook ondethandelen op extra`s zoals nieuwe matten, update navi-kaart, trekhaak, dakdragers, zonneschermen enz. Die kosten jou naderhand meer, dan wanneer de garage ze tegen inkoopsprijs weggeeft.

Neptukker

Forumguru
De truc: 'als je vandaag beslist dan voor huppeldepup euro een deal' kun je omdraaien om het initiatief te houden. 'Als je me de auto aanbied voor huppeldepup euro dan heb je vandaag een auto verkocht.'

• Leuk
Waarderingen: CDK

Noord26

Forumguru
Weet dat jij in het voordeel bent, omdat je niets in te ruilen hebt. En het aanbod is gigantisch op de markt. Als je je daarvan bewust bent, gaat het onderhandelen opeens een stuk gemakkelijker.

Stinger

Actief lid
Tijdje geleden heb ik ook geïnformeerd over deze auto. Helaas heb ik deze auto links laten liggen ivm niet "geheel" dealer onderhouden. Waardoor eventuele coulance op ketting en dsg komt te vervallen.

deVerhuizers.nl

Actief lid
Het was de auto. Maar we zijn er nog niet helemaal uit.
Auto beviel erg goed en hij maakt hem nog af met een winterset, met banden om lm velgen.
Prijstechnisch kon hij wel zakken tot 15.300 incl. aflevering, maar daar telde hij de winterbanden van 700 bij op. Nog net teveel voor het mooie. Hij gaat nog met zijn baas overleggen of er nog ruimte was.

De tip voor accessoires is een goede, alleen weet ik niet zo goed wat er nog meer op kan. Trekhaak zit er al op, Columbus navigatie, dus telefoon zit er ook al bij... Iemand nog briljante ideeën?

Dinsdag hebben we weer contact en ronden we het af... Ik ben benieuwd.

deVerhuizers.nl

Actief lid
Tijdje geleden heb ik ook geïnformeerd over deze auto. Helaas heb ik deze auto links laten liggen ivm niet "geheel" dealer onderhouden. Waardoor eventuele coulance op ketting en dsg komt te vervallen.

@Stinger, dat is wel een nadeel inderdaad. Helaas heb ik last van tijdsdruk, doordat mijn 30 dagen termijn van de verzekering volgende week afloopt en rond blijven rijden in een huurauto, zonder vergoeding, erg prijzig wordt. Tevens is er niet echt veel keuze op dit moment.

In hoeverre denk je dat het niet geheel dealer onderhouden een risico is?
Kan je dit soort dingen eventueel in de garantie die ik nu krijg, laten verhelpen?

Noord26

Forumguru
Wat doen ze voor die 'aflevering'? Hij is toch 2e hands en al afgeleverd in NL? Krijgt hij dan een grote beurt oid? Zonder inruil €600,- korting is zeer mager te noemen. Voor €700,- kun je gemakkelijk elders 2e hands een nette set originele velgen met winterbanden scoren en nog geld over houden.

Als je hem echt wilt, opteren voor minimaal een jaar BOVAG garantie.

Neptukker

Forumguru
Er wordt wel steeds scherper geprijsd omdat er eerst een voorvergelijking plaatsvind op het internet. Ben je dan te duur dan komt er niemand kijken. Het effect is dat de onderhandelingsruimte daalt, dus of die 10% reëel is?

Noord26

Forumguru
Wow? Zonder inruil geen probleem hoor. Onze stond te koop voor 21,5K. Als je een beetje uit kiest wanneer bedrijven targets weer moeten halen is ruim 15% goed mogelijk. Persoonlijk gaan wij ook niet vaak bij de goedkoopste kijken. Omdat je weet dat je bij een duurdere beter kunt onderhandelen en zelfs meestal zo goed dat je een completer model of met gunstigere km-stand voor hetzelfde mee kan krijgen. Het moet een beetje in je zitten om het te willen en te kunnen.

workel

Nieuw lid
@deVerhuizers.nl, een auto kopen onder tijdsdruk is niet slim. Snap dat de huurauto terug moet. Maar neem je tijd. Zie dat je een kleine auto kunt huren voor 225 per mnd. wellicht is dat een alternatief.
Let wel het is een kopers markt en niet een verkopers markt, lees jij bepaald de prijs en niet anders om.
Korting zonder inruil in mijn ogen 1250-1500 lijkt mij redelijk normaal. Wel kijken welke garantie je hier dan krijgt.
Zoek je specifiek een automaat?
Als ik op Gaspedaal.nl kijk dan staat er genoeg te koop van 2011 met automaat met lagere kilometers tegen een aantrekkelijker prijs dan deze.

Mijn advies, je niet blind staren op deze Octavia, genoeg (betere) alternatieven, enige nadeel dat je wat kilometers extra moet afleggen om ze te bekijken in NL.

Su6.

Hans O.

Forumguru
De tip voor accessoires is een goede, alleen weet ik niet zo goed wat er nog meer op kan. Trekhaak zit er al op, Columbus navigatie, dus telefoon zit er ook al bij... Iemand nog briljante ideeën?

* Setje nieuwe zomer/winterbanden en/of velgen
* lederen interieur door achteraf inbouw
* up-date van navigatie kaarten
* uitbreiding van navigatie kaarten voor heel europa
* setje nieuwe matten
* dakdragers
* fietsendrager
* hulpveren
* .......

Bovenaan Onderaan