Advies aankoop

deVerhuizers.nl

Actief lid
@workel bedankt voor je advies. Ik heb het 'geluk' dat ik de auto via de zaak kan kopen en ben dus op zoek naar een auto waarbij de btw aftrekbaar is. Helaas is daarbij de spoeling wat dunner, maar uiteindelijk wel goedkoper.
Ik vind het wel een pre om een automaat te kopen. Dat rijdt zoveel lekkerder en wat zuiniger.
Tevens is een trekhaak een must. Moet nog een verhuislift achter.

Ik zou graag een complete auto willen hebben voor een mooie prijs. Ik zal er voor een langere tijd mee rijden, dus een complete auto is wenselijk.

DIT is een mooie complete auto, maar niet geheel onderhouden door dealer. Is dit risico groot?
Voor nu is het aanbod € 16.000 incl. set Winterbanden + LM-velgen , maar hij zou nog met baas overleggen.

DIT is ook een complete auto, maar dan zonder trekhaak. Wel dealer onderhouden, minder km's. Heb nog niet met de dealer contact gehad, dus dat maandag eerst maar doen.

DIT lijkt ook een complete auto, maar vreemd dat er geen foto's op staan. Wel een goede prijs, maar ook zonder trekhaak.

Cordoba

Forumguru
@deVerhuizers.nl Die laatste auto is pas op 6 februari op naam van de dealer gezet, ik vermoed dat ie nog gepoetst moet worden voor er foto's verschijnen.

Overigens zou ik kijken naar auto's die aan te passen zijn naar jouw wensen: een trekhaak is ook achteraf te monteren, en datzelfde geldt voor meer opties. Op die manier heb je wat meer keuze, en kun je achteraf die aanpassingen laten doen.

workel

Nieuw lid
@deVerhuizers.nl, Helder dan snap ik de beweegreden.

Weet niet of je zelf handig bent maar trekhaak zelf monteren is prima te doen, is mijn ervaring, let wel niet met Skoda. Uurtje of 3 zit het er wel onder.

Ik ging voor optie 2 in bovenstaande mail, minder kilometers en verwacht dat er qua onderhandeling meer ruimte is dan je eerste keuze.

ik zeg succes met onderhandelen en ik lees wel wat het is geworden.

Cordoba

Forumguru
@Cordoba dat had ik niet gezien. Ik ben benieuwd dan...

Op de RDW site kwam het niet naar boven met de kentekencheck, op de Autoweeksite wel. Als je tijd hebt, kun je ook proberen of je de auto al kunt bekijken vóór dat ie gepoetst is: dan zijn krasjes, kleine lakschades enz. goed zichtbaar, als ie behoorlijk gepoetst is, zie je dat pas als de auto een aantal keren is gewassen (dan verdwijnt de waxlaag (en de fillers) met iedere wasbeurt een beetje, en worden krasjes en dergelijke weer langzaam zichtbaar.

CDK

Forumguru
En is de nieuwe ride al aangeschaft? Ik verwacht ook dat 10% korting wel haalbaar moet zijn hoor, gewoon er voor gaan en vooral niet laten merken dat je tijdsdruk hebt of met een huurauto rijd.

deVerhuizers.nl

Actief lid
Er is een onverwachte wending gekomen in het verhaal... 1 van de tassen die bij de inbraak was meegenomen stond vanmiddag ineens voor mijn deur. Er is dus ineens nog hoop dat de auto zich toch in de buurt bevind en ik dien nu toch echt te wachten tot de 30 dagen over zijn. Dat is zaterdag.

Tevens heb ik vanmorgen contact gehad met Skoda Den Haag over deze auto die zij aanbieden en dit lijkt ook een complete auto te zijn. Eigenlijk exact dezelfde als deze auto in Utrecht, maar wel dealer onderhouden. Hij zal deze vrijdag of zaterdag binnen krijgen en ik kan dan direct kijken. Dan hebben we keus en kan ik ook wat beter onderhandelen. Helaas moeten we nog even geduld hebben.

Stinger

Actief lid
De Skoda van Autobedrijf Duindam klinkt beter. Belangrijker is, hoe ziet deze auto er uit? Zowel van binnen als van buiten.

Cordoba

Forumguru
@deVerhuizers.nl De tas die voor je deur stond, zat daar iets in waardoor ie aan jouw adres gelinkt kon worden (brief, pasje of iets anders met adres)? Mogelijk dat de tas in de omgeving is gedumpt door de dieven, en een buurtbewoner de tas heeft gevonden. Ik kan me niet voorstellen dat de dief/dieven het risico nemen om gesnapt te worden als ze je tas bij je voor de deur zetten.

deVerhuizers.nl

Actief lid
@deVerhuizers.nl De tas die voor je deur stond, zat daar iets in waardoor ie aan jouw adres gelinkt kon worden (brief, pasje of iets anders met adres)? Mogelijk dat de tas in de omgeving is gedumpt door de dieven, en een buurtbewoner de tas heeft gevonden. Ik kan me niet voorstellen dat de dief/dieven het risico nemen om gesnapt te worden als ze je tas bij je voor de deur zetten.

@Cordoba, dat begrijp ik, maar het is een eerste lead die we hebben.
Stel, ik zou dit doen, dan zou ik alles wat ik mee wil nemen in de auto laden en ergens heen rijden en als ik het niet nodig heb, ergens dumpen. In ieder geval niet in de buurt blijven met de spullen. Nu deze tas dus gevonden is, geen idee nog waar, kan dit leiden tot de daders en dus ook naar de auto.

En een weldenkend mens breekt natuurlijk niet in, dus de kans is nog steeds aanwezig dat zo'n dwaas domme beslissingen maakt.

Laatst bewerkt:

deVerhuizers.nl

Actief lid
De knoop is doorgehakt. Vandaag heb ik deze auto gekocht.
Ik wil graag iedereen bedanken voor advies en mening.

Doordat ik niet elke dag een nieuwe auto koop, heb ik weer nieuwe ervaringen opgedaan, welke helaas niet allemaal positief zijn. Graag wil ik mijn ei even kwijt over de manier waarop Vallei auto uit Wageningen heeft gehandeld.

Vorige week donderdag ben ik naar Wageningen gereden voor een mooie Octavia welke te koop stond voor €19.800. Hij was iets te duur voor mijn smaak, maar wilde wel graag even kijken. Mooie auto, maar bij de onderhandelingen vertelde de verkoper, Igor Roso, dat de prijs, 19800 + 844! afleverkosten, al scherp geprijsd was en dat er weinig ruimte in zat. Met veel tegenzin bood hij mij 19.500 aan als eindaanbod. Dit was mij te veel en besloot hier verder niet op in te gaan. Klaar.
Tot gisteravond. Ik heb een alert via autotrack en zag dat er een nieuwe auto aangeboden werd. Dit was opnieuw de auto van Vallei, maar dan voor 18.800!

Ik snap hier werkelijk niks van. Mijn beeld van de branche is al niet echt positief, maar verwacht van een officiële merkdealer dat zijn verhaal goed is, kwaliteit levert in zijn diensten en dat er een goede prijs wordt gemaakt voor de auto. Zonder mee te gaan met de internethype en rare prijsaanpassingen.

Ik wil dit graag delen en als tip mee geven voor anderen... Laat Vallei Auto Groep Wageningen links liggen en als er echt een mooie auto staat, beslis niet te snel en kijk naar de alternatieven! Voor de volledigheid heb ik nog ff 2 screenshotjes toegevoegd, omdat ik het eigenlijk zelf niet geloofde...

Bijlagen

• Skoda Vallei groep Wageningen 1.png
    Skoda Vallei groep Wageningen 1.png
    666,5 KB · Weergaven: 55
  • Skoda Vallei groep Wageningen 2.png
    Skoda Vallei groep Wageningen 2.png
    361 KB · Weergaven: 44

Cordoba

Forumguru
Misschien dat het prijsverschil tussen de 2 advertenties van Autovallei komt door een typefout, of dat de vraagprijs later is verlaagd, maar het is minimaal slordig.

Wat de uiteindelijke keuze betreft: zonder ook maar één van de bedrijven te kennen, waar de mogelijke auto's stonden, had ik al zo'n gevoel dat dit voor jou de beste keus zou zijn. Dit weekend de auto ophalen?

Bovenaan Onderaan