Advies gevraagd aankoop SuperB

@CDO thnx heb hem even bekeken ziet er goed uit enkel het jammere is dat het een combi is. Ben op zoek naar een hatchback.

@SuperBeeb dat klopt inderdaad alleen vrees ik dat een O3(uiteraard dan ook een RS) ver buiten het budget gaat vallen.

kansberg

Forumguru
Het aanbod twindoor/combi is ongeveer 1/3 - 2/3. De keuze bij combi's is dus groter, maar zijn ook wat hoger in prijs. En dat maakt de twindoor exclusiever uiteraard. Eerder vond ik de twindoor altijd een 'taxi' maar nu ik er op ben gaan letten, rijden er net zoveel combi's als taxi rond als twindoors, dus dat vooroordeel is inmiddels verdwenen. Ik weet niet hoeveel je aan een bouwjaar hecht, maar heb al een aantal bijzonder fraaie en rijk uitgeruste twindoors 'gespot' met lage kilometerstanden en relatief gunstige prijzen. Zelfs de 3.6 FSI 4X4 DSG is al redelijk betaalbaar aan het worden als je in de begin bouwjaren zoekt.

Klopt die ben ik ook tegengekomen idd. Staat er 1 in utrecht bij een volvo dealer voor 13 duizend nog wat. Enige jammere aan die auto is dan weer zo houtlook strip in portieren en dashboard. Echt afschuwlijk. Klopt idd dat de Combi meer aangeboden wordt dan de Twindoor variant. Maar gelukkig heb ik de tijd en kijk ik gewoon rond. Mocht er een mooie langs komen dan ga ik er zeker werk van maken . Betreft bouwjaar maakt het me niet zoveel uit. Ik zoek zelf bewust vanaf 2008 omdat toen de S2 is geïntroduceerd. De S1 kom je ook veelvuldig tegen op het net.

Frenk21

Forumguru
@Mike (Skoda 1.8T) , als je alleen afknapt op het "hout", zoals ik dat ook had, is er een oplossing. Ik heb wrapfolie besteld in Carbon look en ben begonnen met plakken. Ik heb het dashboard al gedaan en moet alleen de deuren nog doen. Foto's komen nog in een ander topic te staan. Voor €20,- ben je klaar

Dat zou idd een goede oplossing zijn ja. Zat me ook te bedenken of deze strips niet gewoon uitwisselbaar zijn, dus deze los te schroeven of te klikken en je zo een andere terug kan zetten. Weet uit 1 van mijn vorige auto's van franse makelij kon je de strip op het dashboard losklikken als je deze wilde vervangen.

kansberg

Forumguru
Enige jammere aan die auto is dan weer zo houtlook strip in portieren en dashboard. Echt afschuwlijk.

Ooops...

Dash 2.jpg

Mijn Dash..... Ik ben er van gecharmeerd en smaken verschillen dus ik zal de laatste zijn die je het kwalijk neemt ;)

Verstandig dat je de tijd neemt, met alle respect voor de bakker is het geen broodje van de bakker, dus als je de tijd hebt rustig blijven kijken naar de auto die aan je wensen voldoet :jaja:

kansberg

Forumguru
In eerdere topics heb ik gelezen dat de strips op de deuren welhaast onmogelijk zijn te verwijderen. Iets om rekening mee te houden denk ik.

Boven genoemde combi bij directlease heeft al een olieverbruik van ongeveer een liter op 1000km.
Heb het onderhoudsschema mogen inzien en staan alleen maar oliebeurten op de laatste km'ers.

reeseend

Forumguru
ik haak even aan in dit topic. Was op zoek naar een vervanger voor onze Octavia.
Voorwaarden van de vrouw was een zuinigere auto. mijn voorwaarde was toch wel nog wat eigengewicht van de auto voor trekken van een caravan. Ik kwam ook uit bij een SuperB Hatchback als vervanging.
Na internet afgestruind te hebben blijf ik nog even met de RS doorrijden.
En zie hierboven ook de reactie van @Mas1457, ik ben doodsbang om een olieboot te kopen.
Geef je ogen goed de kost bij de aanschaf van een vervangende auto. Succes met zoeken

Octavia32

Forumguru
Bied €11000 op basis van motorschade, en laat een nieuw blok plus turbo plaatsen a €5000 incl montage en alle bij komende zaken heb ik ook gedaan.

Ik had ook een olieboot maar heb het duidelijk kunnen maken dat de motor echt overleden is en dat er zeer grote kosten mee gemoeid zijn om dit te repareren.
@Mas1457 en @reeseend

Nadere info wil ik wel geven via PB.

Bovenaan Onderaan