Ik zou (als dit mogelijk is voor je) de riem er even af halen en dan de poulie van de airco pomp ronddraaien. Als dit zonder weerstand gaat (hij draait als een zonnetje) dan kun je gewoon naar huis rijden. Je moet er dan wel voor zorgen dat je de airco niet aanzet. Je zult dan het ARKO systeem
moeten gebruiken.
Bijkomende wetenschap, het probleem zal waarschijnlijk moeten worden gezocht in het functioneren van de de magneetkoppeling op de pomp.
Mijn antwoord zou als titel gelezen kunnen worden waar haalt abraham de mosterd, ofwel mosterd na de maaltijd.
Maar toch zal ik mijn bijdrage hier aan toevoegen..
Het is mogelijk om de poulie zonder dat deze bekrachtigd is rond te draaien, en zal altijd zonder weerstand (uitgeschakelde airco) altijd rond draaien zonder weerstand, en is van toepassing bij compressors met magneetkoppeling.
Als de compressor is voorzien van een magneetkoppeling en er 12 V spanning wordt opgezet, krijg je die niet rond gedraaid met de hand, want dan wordt weerstand teweeg gebracht omdat de magneetkoppeling weerstand bied.
De compressor van de TS is een compressor die altijd mee draait, zodra de auto wordt gestart.
De poulie van dit soort compressors draait altijd zonder weerstand ook al staat er geen pwm signaal op, zelfs als de breekkoppeling is gebroken! De breekkoppeling is ervoor gemaakt dat de multiriem niet wordt over getrokken.
Dit soort compressors moeten gesmeerd blijven worden..! Als je de stekker los haalt zal toch de compressor blijven meedraaien, alleen wordt het pwm signaal gemist waarmee gekoeld moet worden wat het electronisch regelventiel voor zijn rekening neemt en doorgeeft aan de ac unit.