Advies gevraagd bij het vervangen van de afdichtingsrubbers van de deuren.

De rubberen deurstrips aan beide zijden van auto laten los en zijn aan vervanging toe.
De Fabia is tenslotte meer dan 20 jaar oud.
Ze zijn te bestellen (6Y9810957 en 6Y9810958) zag ik, ze zijn 30 euro per stuk.

Het voorzichtig verwijderen gaat me vast wel lukken, maar ik heb nog wat vragen.
Zijn deze nieuwe strips voorzien van een zelfklevende laag? Of moet ik zelf kitten of lijmen, maar wat gebruik ik dan het beste?
En doe ik er beter aan ze niet te vervangen bij de huidige temperaturen buiten, maar wachten op beter (warmer) weer?
Wel natuurlijk de plek waar ze geplakt moeten worden goed schoonmaken en ontvetten.
Ben ik dan nog wat vergeten?

Bijlagen

• Rubberen deurstrip1.jpg
    Rubberen deurstrip1.jpg
    88,9 KB · Weergaven: 15
  • Rubberen deurstrip 2.jpg
    Rubberen deurstrip 2.jpg
    83,2 KB · Weergaven: 15

Hakar

Donateur
@Johan1969
Zoekend op de door jou aangehaalde nummers zag ik wat rubbers voorbijkomen, kan echter niet bevestigen of deze passend zijn voor jouw Combi.
Afgaande op de begeleidende tekst op bijvoorbeeld Skodaparts.com zou het moeten passen........

Dit rubber loopt langs de carrosserie van voor naar achter?
In dit geval ben je het rubber nodig met nummer 9 in het bijgevoegde Pdf bestand.
Volgens de omschrijving in Elsawin zou dit een zelfklevend rubber moeten zijn.

Met vervangen zou ik even wachten op wat warmere en drogere periode.
Schoonmaken, ik meen wat kit te zien zitten dit zoveel mogelijk voorzichtig wegschrapen met een houtje.
Afhankelijk van de soort kit is het moeilijk op afstand te bepalen welk oplosmiddel te gebruiken voor volledige verwijdering.
Voor het eventueel extra afdichten en plakken ben ik een liefhebber van Shell Tixophalte wet seal & fix kit, maar dat is niet iedereen met mij eens.

Bijlagen

• Deurrubbers Fabia Combi..pdf
    30,3 KB · Weergaven: 3
Hartelijk dank voor de reactie, het is inderdaad nummer 9 in de pdf, die strip loopt helemaal bovenlangs.
De part nummers heb ik gevonden door gebruik te maken van de website van skoda-parts.com
Daar heb ik wel vaker bestelling gedaan en heb er eigenlijk alleen maar goede ervaringen mee.

Maar ik zal nog even geduld moeten hebben, voor het wat beter weer is geworden voor het plakken van de strips.
Ze moeten echt wel vervangen worden, ze laten op meerdere plekken los, het zal de leeftijd wel zijn.
Ik ga ze maar vast bestellen denk ik.

Tees

Donateur
Met die leeftijd gebeurt dat idd wel eens. Mijn F1 had er ook al wat last van, t was niet zo erg dat ik t vervangen had, hij is zo verkocht (16 jaar oud). Tis een klusje waar je met wat geduld volgens mij prima uit komt.

Bovenaan Onderaan