Advies gevraagd bij zoektocht/aankoop O2 RS

dirkkroneman

Forumguru
Ben momenteel erg druk helaas dus daardoor weinig aanwezig. Ik snap wel dat je er je eigen touch aan wil geven. Ik heb wel alle originele onderdelen aanwezig dus hij is idd weer origineel te maken. Qua verlagen zit er een schroefset onder dus je kan zo laag of hoog gaan als je wil (binnen de mogelijkheden natuurlijk). Als je wel interesse of vragen hebt hoor ik het graag ;)

flameboyke

Actief lid
Even updaten:

Na weken op internet te kijken werd het tijd om de stap te zetten, dus afgelopen zondag ben ik en een vriend vol goede moed in de auto gestapt en de gps gezet op bestemming Duitsland, meerbepaald Speyer (Spiers). Na 500km die zondagavond een hotteltje genomen om de volgende ochtend te vertrekken op een trip langs meerdere RS'en (zowel fl als pfl) doorheen Duitsland.
Die ochtend in Speyer voor het eerst een RS ingestapt. En wauw wat een auto, het was een pfl model van 2007 met 99K met zetelverwarming, parkeersensoren voor en achter, 18 inch, dubbele laadbodem, volledig dealeronderhouden. Reed super niks op aan te merken. Daarna nog even gesproken over de prijs en op naar de volgende, dit was een fl model van 2009 met 66K, zeer volledige wagen, het probleem was auto werd particulier aangeboden en was al afgemeld, dus we konden geen testrit maken, hoe mooi hij ook was, zonder testrit hebben we zelf niet over de prijs gesproken.
Bij de volgende op de lijst was het nog erger, garage was gesloten door het feit dat het "Rosenmontag" ofzoiets was. Had ik alles opgezocht en uitgepland behalve het feit dat de maandag na carnaval feestdag is in duitsland:banghead:.
Dus toen maar eens besloten om eerst eens te bellen naar de handelaars/garages die nog op de lijst stonden. De grotere garages waren dicht maar enkele handelaars bleven nog over. Dus wij die kant op, grootste tijdverspilling ooit... De volgende die we zagen staat in mijn openingspost, het is de blauwe met schuifdak, bij aankomst zagen we al dat het maar louche bedoeling was, maarja we konden maar eens kijken, daar stond hij dan in een hoekje. Direct viel op dat alle ruiten binnenaan nat waren (schuifdak toch niet zo waterdicht?), binnenin ook maar zeer sjofel en toen we het onderhoudsboekje zagen was het helemaal klaar, was reeds geïmporteerd model uit Griekenland(?!) waarvan het laatste onderhoud was ingevuld op 60K en auto stond ondertussen op 102K. Gewoon vertrokken naar de volgend in Iserlohn
http://suchen.mobile.de/auto-insera...tegories=SportsCar&categories=OtherCar&noec=1
Auto stond op klein pleintje, vuil, zelfs al groen aan het uitslaan. Handelaar gaf toe dat auto al jaar stil stond, was duidelijk te zien toen we de koffer opendeden en deze reeds begon te schimmelen... (kon allemaal opgelost worden volgens de eigenaar:fool:), Batterij was plat en nog zoveel dingen die schreeuwden blijf van mij weg. Maar de dag was bijna om en uiteindelijk had ik nog maar in 1 auto gereden, dus om de dag toch niet volledig te laten voor niks zijn een testrit gevraagd, verkoper kroop mee in de auto en stuurde mij langs baantjes waar 60 de limiet was en zei steeds let op de snelheid, dus na dikke 5min gewoon auto gedraaid en teruggekeerd.
Om een lang verhaal kort te maken, de eerste (en de verste) die we gezien hadden was eigenlijk de perfecte. Die avond nog gebeld met de verkoper en deal geregeld.
Nu vertrekken we morgenvroeg dus opnieuw naar Speyer om mij nieuwe bolide op te halen:
http://suchen.mobile.de/auto-insera...tegories=SportsCar&categories=OtherCar&noec=1

zo zijn jullie weer mee en ben ik vanaf morgen eigenaar van mijn eigen mooie skoda RS:yeehaa:

CDK

Forumguru
@flameboyke, van harte gefeliciteerd met de aanschaf, goede en voorspoedige reis toegewenst! We zien de foto's tzt graag verschijnen in jouw topic :jaja:

Bovenaan Onderaan