advies gevraagd: fietsdrager op trekhaak greenline my 2011

Chatslet

Forumguru
Ik bedenk me net dat veerwegbegrenzers of bumpstops misschien wel een hele goedkope plug and play oplossing zijn. Ze zijn er als rubberen ringen die je om de zuigerpen van je schokdemper klikt of als een soort van rubberen blokjes die je tussen de veer zelf klikt. Wordt vaak gebruikt voor verlaagde auto's waarbij de wielen in de wielkasten aanlopen als er over een drempel gereden wordt. Zo'n setje kost rond de 20 euro en je krijgt er dan een stuk of tien ringetjes of blokjes bij zodat je zelf kunt bepalen hoe ver je de veerweg wilt begrenzen.
Het is natuurlijk geen perfekte oplossing wat rijcomfort betreft maar liever dat dan dat je trekhaak iedere keer tegen de grond klapt lijkt me zo en voor die paar tientjes kun je je er ook geen buil aan vallen.

Maar deze drager is vooral handig voor herenfietsen (met een dus) voor damesfietsen dien je een adapter (stang) er tussen te zetten toch?
Ik heb deze ooit ook gepast en paste idd perfect op de originele afneembare trekhaak van mijn Greenline (wellicht ivm het afgevlakte stukje op bovenkant trekhaak). Vanwege de damesfiets toch voor een andere gegaan waar ik de fiets op een goot kon zetten. Echter is deze thule wel stuk makkelijker op te bergen en eventueel in kofferbak te gooien + redelijk goedkoop bij Halfords geloof iets van 45 euro (benodigde adapter stang en extra plaat tbv nummerbord incl verlichting maken het wel weer duurder)

Chatslet

Forumguru
Haal gewoon voor een paar tientjes een twinnyload van marktplaats dan ben je ook klaar. Ik was destijds 30 euro kwijt en werkt perfekt. Beugeltje zet je een keer op je trekhaak en laat je verder gewoon zitten. De twinnyload klik je er dan gewoon op, even boutje aandraaien en hij zit vast. Fietsen zet je er zo op en zet je vast met een soort klem die je op de trapper aandraait en op ieder wiel een riempje. Het hele geheel is dan gewoon zeer stevig en solide. Onderdelen zijn vol op verkrijgbaar want die zijn zelfs voor een model van 25 jaar oud nog steeds het zelfde.

Ik sluit me aan bij Chatslet mbt de ervaringen van de twinnyload. Ik heb hem toevallig ook een keer via marktplaats gekocht voor 20 euro. Maar het ding slijt niet, roest niet, is zeer solide en werkt perfect! Echt een bewezen concept.

Huibert

Forumguru
Helemaal eens met de twinnyload, heb hem ook van marktplaats (aanbod is gigantisch). Maar zorg wel dat je de beugels voor op de trekhaak erbij hebt, deze kosten je anders minimaal 30 euro erbij :yes:

D

Deleted member 4671

hallo JP'tje

ik heb eenzelfde auto als jij, ook zonder pdc en met trekhaak. Regelmatig rijd ik met een fietsendrager, merk Thule, geschikt voor twee fietsen. Met één fiets raakte ik nooit de grond, maar met twee wel.
Sinds twee weken heb ik Mad hulpveren, waardoor de achterkant een stuk minder in veert, en de grond ook bij volle belading met twee fietsen en 4 personen niet meer geraakt wordt

Bovenaan Onderaan