@Canon-Eye Voor een museum-exemplaar is het origineel maken, voor een auto waar je ook regelmatig plezierritjes mee wil maken, mogen er van mij best wat zaken niet origineel zijn.
De oude Kevers hebben een 6 volts accu, en bijbehorende lampjes en dynamo, als je dat origineel wilt heb je al een praktisch probleem. Overigens werd er soms voor brandende controlelampjes wel een heel creatieve maar niet zo slimme oplossing gebruikt: er werden 12 Volts controlelampjes gemonteerd (in een 6V systeem). Overigens de echt oude kevers hadden geen eens knipperlichten maar van die armpjes in de b-stijl die naar buiten klapten als een armpje om richting aan te geven. Mijn vader heeft een '58-er kever gehad, en daar waren die armpjes vastgezet, en op die armpjes waren knipperlichten gemonteerd, een modificatie die je destijds vaak zag bij oude kevers.
Ander punt is dat men destijds op diagonaalbanden en met binnenbanden reed, dát is origineel, maar dat wil je toch niet terug. En nog een ander punt: je wil met je knap gerestaureerde oldtimer toch niet terug naar het originele anti-corrosie systeem (met een beperkt aangebrachte tectyllaag, geen verzinkt plaatwerk, geen was in de holle ruimtes enz.)
Ieder zijn smaak en zijn voorkeuren, maar 100% origineel is naar mijn idee alleen geschikt voor het museum.