Advies merk/type dakdrager voor O3-HB

• Onderwerp starter Deleted member 20094
  • Startdatum
D

Deleted member 20094

As zaterdag 26 maart mag ik mijn nieuwe O3-SBL-HB ophalen.
Uiteraard beschikt de auto al over voldoende ruimte....maar het is soms wel handig om iets op het dak te vervoeren (fietsen, dakkoffer).

Nu ben ik dus opzoek naar prijsaantrekkelijke dakdragers.
Graag jullie advies m.b.t. merk/type/prijs/internetsite.

Xander

Senior Member
Ik heb Thule Wingbar dakdragers. Past netjes en heeft een de vorm van een vliegtuigvleugel voor een lager verbruik.

DannyG

Forumguru
Op onze Audi hebben we dakdragers van Thule en ondanks dat deze kwalitatief OK zijn, heb ik de indruk dat ze net iets minder passen dan de originele van Audi (voormalig buur van ons had zo'n originele dragers). Daardoor heb je een beetje een aftekening in de lak omdat de voet van de drager niet volledig in het gootje past.

Daarom heb ik voor onze in bestelling staande O3 Combi de originele dragers van Skoda mee besteld. Met 170€ is de prijs schappelijk en hoop ik op een betere passing.

Succes met de zoektocht en ik hoop dat je iets met mijn verhaal bent ;).

DoubleJ

Senior Member
Ik heb Thule Wingbar dakdragers. Past netjes en heeft een de vorm van een vliegtuigvleugel voor een lager verbruik.
Een lager verbruik? voor een balkje op je dak waar weer vanalles op gezet kan worden? Het zal technisch een lager verbruik geven maar maakt dat veel uit dan? Als je een dakkoffer er op zet valt dat in het niet lijkt me. Wat Canon-Eye zegt lijkt me een betere reden.

ElScorpione

Forumguru
Ik heb de montagehandleiding van die Thule dragers eens bekeken en de montage vind ik maar ingewikkeld uit zien. Hoe zit dat bij de originele dragers?

D

Deleted member 20094

Als ik er 2 mountainbikes op heb staan plus 2 achterop, is het gebruik van een Wingbar uiteraard totaal verwaarloosbaar, ook voor het geluid hoef ik het dan niet de toen.

Ik zoek gewoon iets praktisch wat bovendien prijsgunstig is.
Denk dat ik ook ga voor de originele dragers van Skoda. Datgene wat @DannyG aanhaalt is wel een sterk punt.:thumbsup:

kansberg

Forumguru
Zelf ben ik een voorstander van Thule. Door mijn werk ben ik met meerdere merken in aanraking geweest, en iedere keer blinkt Thule uit door z'n pasvorm en degelijkheid. De eerste montage is inderdaad wel wat ingewikkeld zo als @ElScorpione al aangeeft, de set bestaat uit een voetenset, een kitset en stangen, maar dit is éénmalig. Heb inmiddels al heel wat sets in elkaar gezet en draai mijn hand er inmiddels niet meer voor om. Veel merken laten hun 'originele' dragers ook ontwikkelen door Thule.

PMT

Lid
Niet goedkoop maar ik ben uiterst tevreden met de slidebars 892 van Thule. Ik heb ze nog niet gemonteerd gehad op mijn O2 maar de railing waar de dragers op komen zien er praktisch hetzelfde uit als mijn vorige auto een Citroen C5.
Ik heb ze toen gekocht icm de ProRides 591 fietsendragers.
Ik kon mijn fietsen niet kwijt op mijn caravan en omdat ik een dagje ouder word, wordt het tillen van 2 e-bikes op een dak van een auto wel iets zwaarder dan vroeger. Doordat je de slidebar naar je toe kan trekken sta je dus niet zo uit je rug te tillen als je een fiets erop moet zetten, omdat je niet naar voren hoeft te buigen.
De foto is van de eerste keer dat ik één fietsdrager erop had en het uitprobeerde.
IMG_20150513_135350 (Medium).jpg

PMT

Lid
Had ik in eerste instantie overheen gelezen, maar je kan er diverse bevestigingen/adapters erbij kopen. Voor elk type auto is er wel een oplossing. Mijn adapters zijn speciaal voor een rails.

woutur

Lid
De vraag blijft nog steeds staan: is er een advies voor dakdragers voor een hatchback?
Ik ben er ook naar op zoek!

Mocht er iemand een paar hebben in de buurt van Utrecht en niet bang zijn ze uit te lenen: mijn leasebak gaat er bijna uit en een kratje bier of een goede fles wijn is zo geregeld :)

Gorbattjov

Senior Member
Ik zou voor de originele gaan passen perfect en geen geklooi met op maat maken en steeds maar weer passen en meten.
Ze vallen in de twee gaatjes onderin en dan klik je ze dicht ,slotplaat erop en klaar.

reeseend

Forumguru
Ik heb voor octavia type 2 nog een originele set liggen. Voor 50€ zijn ze van jou. Ik woon in De Meern.

Bovenaan Onderaan