Advies nodig tussen Octavia II of Rapid als occasion

Hetzer

Forumguru
Verzekerd of niet, wel lullig als elke maand je Columbus uit je auto gejat word, iets wat een vrouwelijke collega tot 4 keer toe is gebeurt in haar A3...
tot dat ze op het laatst, maar de navigatie permanent heeft vervangen voor een ander systeem.
Uiteraard ook weer afhankelijk van waar je woont etc, maar toch zou voor mij persoonlijk toch wel doorslaggevend zijn.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Noord26

Forumguru
Dat is zeker lullig, maar geen reden om de hele auto niet te nemen (of onderdeel te vervangen voor een Zenec oid).

floyd2

Forumguru
Als de diefstalgevoeligheid van de columbus een struikelpunt zou zijn zou ik een navilock overwegen die de radio afdekt.
Oke,je hebt een paar minder sierlijke pinnetjes op je dashboard en als ze 'm toch proberen te stelen is de schade een stuk hoger.
Aan de andere kant remt het ook wel wat af als je de radio niet binnen een minuut eruit kan halen.(en laten ze je auto met rust:jaja:)

Laatst bewerkt:

Stinger

Actief lid
Als het een ex-lease auto is ga er dan maar vanuit dat alle rekeningen incl eventueel extra olie tussen de beurtjes door naar de LM zijn gegaan. Dat is wellicht zelfs een voordeel: op onderhoud is zeker niet bespaard en het is op tijd uitgevoerd. Dat kun je dus opvragen of daarover afspraken maken als hij duidelijk meer olie verbruikt als gewenst. 1:7500km vind ik acceptabel overigens met onze 5W30 LL. ;)

Dat is een goede tip:thumbsup:. Als men daar niet wil mee werken. Dan heeft de verkoper iets te verbergen.

Mijn advies: duik in het verleden van de auto, laat een aankoopkeuring doen, en spreek een jaar garantie af > O2!

Ik ben benieuwd of men 1 jaar garantie durft te geven. Als ik bovag garantie wil hebben, dan moet ik als eerste €695,-pleuros betalen en dan nog icm een onderhoudsbeurt van €295,- of €549,- pleuros. Ik zie dat als een extra marge voor de verkoper. Immers Skoda heeft redelijk vaste onderhoudsprijzen. En daar wijken ze flink van af. En niet te vergeten het rijklaar maken van €295,-.

Stinger

Actief lid
Net gesproken met dealer waar de auto in onderhoud was. De werkplaats receptie zei eerlijk: als ik u mag adviseren, weg blijven. De auto is meerdere malen geweest ivm olie verbruik. Ik weet voldoende.

@Monteurtje
Idg bedankt voor het uitzoeken.

ertromp

Forumguru
Net gesproken met dealer waar de auto in onderhoud was. De werkplaats receptie zei eerlijk: als ik u mag adviseren, weg blijven. De auto is meerdere malen geweest ivm olie verbruik. Ik weet voldoende.

@Monteurtje
Idg bedankt voor het uitzoeken.
Kijk dat is een antwoord waar je wat mee kunt! Mooi dat je zo al snel duidelijkheid hebt

Darkside

Forumguru
Ik heb 4 jaar gereden met een 1.2 TSI DSG Ocatavia 2.
En heb vanwege een oliedrukprobleem 3 dagen een Rapid 1.2 TSI (wel 86pk ipv 105) mee gekregen.

Ik vind de rapid een leuke auto. Beter dan de Fabia 2 waar ik hoog in zit.
Maar was toch echt blij toen ik weer in mijn octavia zat.
Is toch net wat meer auto.
Zou zeker voor de octavia gaan als je die kunt betalen.

E

Ex-lid 2926

Die trekhaak is toch een pluspunt? Die haak maakt een auto in mijn ogen pas functioneel. Een suto is een vervoermiddel. Daar wil ik wat in en mee vervoeren. Auto's worden door de fabrikanten getest met een zware last aan de haak. Kijk voor de aardigheid maar eens rond op de Grossglockner. Ze knallen daar met een zware aanhanger naar boven en weer met gloeiende remmen naar beneden.
Skoda's zijn niet voor niets vaak uitgeroepen tot trekauto van het jaar.

Canon-Eye

Forumguru
Ik vind de rapid een leuke auto. Beter dan de Fabia 2 waar ik hoog in zit.
't Zal de leeftijd wel zijn - maar dat ietsje hogere zitten in de (huidige) Fabia vind ik nou juist prettig. De stoel staat in de hoogste stand, zodat ik kan uitstappen in plaats van dat ik er uit moet klimmen.
Van de Fabia3 had ik op dit punt overigens ook geen slechte indruk, al heb ik hier eerlijk gezegd gelet bij de introductie nog niet heel goed op gelet.

Bovenaan Onderaan