Advies VCDS

Ik ben sinds kort in het bezit van een Superb iV uit mei 2023.
Daar zou ik graag wat dingen aan willen (proberen) te wijzigen. Achterlichten met DLR, needle swipe, Start/Stop inschakeling, Comfort in- en uitstappen, etc.

En dus zit ik te kijken naar VCDS. Mijn vraag is; welke adviseren jullie. Ross Tech zie ik uiteraard, maar dat kost voor 3 VIN's al €200,- en dan komt er nog €100,- verzendkosten bij.
Zijn de versies van AliExpress zoveel minder/meer risico?

Zelf ben ik al in het bezit van Vida (Volvo) en PP2000/Lexia voor Peugeot etc. Ik heb dus enige ervaring met uitlees- en aanpassing apparatuur.
Uiteraard heb ik de vriendelijke specialist uit Breda gezien, maar dat is vanuit Noord Groningen nogal een stuk. En bovendien vind ik het leuk om zelf te doen en wil ik bij eventuele updates vanuit Skoda het zelf kunnen aanpassen.

Tips en ervaringen worden gewaardeerd!
 

Tees

Donateur
Met de Chinese klonen krijg je garantie tot de achterdeur...het kán goed gaan en het kán mis gaan.
Ik gebruik zelf OBDeleven, ik heb gelukkig nog een Lifetime subscription en niet het huidige abonnementsmodel. Geldt ook voor dat het niet altijd perfect werkt, maar zolang je geen domme dingen doet is t wel te doen.

Uiteindelijk is een originele Ross-Tech VCDS wel de meest betrouwbare optie.
 

hemi24

Forumguru
De vraag gaat zijn hoever jouw auto toegankelijk is met VCDS…

Ik weet niet hoe noordelijk je woont in de provincie, maar je bent welkom.
Ik heb een originele VCDS, maar ook OBDeleven.
 
dank allen.
Uiteraard ook naar OBDEleven gekeken, dat kende ik uit het verleden bij een ander. Maar die zijn qua prijs ook wel uitgeschoten! En idee dat VCDS toch wat veilger of minder fout gevoelig is.

Heb contact opgenomen met @hemi24 . Gaan we binnenkort vast uit komen
 

GertD

Actief lid
Even het toppic kapen. Wat kan er misgaan met een chinees? Stel je hebt een storing in motor, je leest daarmee uit, die gaat die storing toch zien. En wissen zal ook wel lukken. Zijn er echt horror verhalen waarbij stuurdozen defect zijn gegaan?
Ik begrijp natuurlijk dat dit tegen verschillende principes tegen gaat zoals ontwikkeling enzo. Eigenlijk zijn dit "gestolen" goederen. Maar dit is met zoveel dingen.

Ok je kan hem niet updaten, maar opzich voor uw eigen wagen geen probleem toch, als je een hoog genoeg soft koopt. Voor mij is het een 2020 model.
 

EdK

Forumguru
Beide @GertD !

En eerlijk heb ook zo'n chinese kabel gehad, maar toen ik instellingen deed en software aangaf dat instelling was aangepast en er dus niets was aangepast , heb ik de kabel weggegooid in de koperbak.
En toendertijd een aderlating gedaan voor orgineel....

En ja Antera kan je denk ik vele verhalen vertellen over dingen die fout zijn gegaan met chinese kabels.
En hier op forum staan er ook vele verhalen mbt chinese clone kabels...
 

Antera

Donateur
Kijk. Coderen is niet iets wat zonder gevaar is. Je moet wel weten wat je doet en bijvoorbeeld wel goed weten wat wel en wat niet. Niet zomaar alles geloven wat online staat.

China Kabels zijn de leukste. Die werkt soms maar half en in de keren dat ze werken doen ze soms coderingen die jij niet gevraagd hebt maar ook niet meer terug kan. Daarnaast kunnen deze kabels niet alles. OBD11 heeft soms ook van die leuke kuren vooral met 1 click apps :-)

Daarnaast heb je aan VCDS niks op modellen na 2020 als je ook geen tool hebt om SFD eraf te halen op de auto's die dit hebben. Vele auto's hebben nu standaard op diverse modules SFD zitten wat ervoor zorgt dat je niet kan coderen. Daarnaast hebben de nieuwste modellen SFD2 die het nog een stap lastiger hebben gemaakt en (nog) niet vrijgeschakeld kunnen worden.

Advies als je zelf wilt coderen koop een Originele kabel kan je een hoop gezeik besparen en een ritje naar de dealer of anders om alles te herstellen.

Nogmaals s6
 

Bakkertje

Forumguru
Mijn advies, als je eenmalig iets wil aanpassen ga dan bij iemand langs met ervaring.
Ik heb zelf eens rond zitten klikken met obdeleven in de blind spot modules waarna die opnieuw gekalibreerd moesten worden bij de dealer (a 300 euro) ik heb mijn lesje wel geleerd...
 
Dank allen.
De verleiding voor een Chinese is groot. Gewoon omdat ik het fijn vind om zelf wat te kunnen, al is het maar uitlezen. En dan aanpassingen etc niet te doen. Puur omdat ik in het verleden altijd de juiste software bij de auto's heb gehad.

Maar eerst binnenkort bij hemi24 langs, kijken hoe het werkt en wat het kan. Misschien ben ik dan ook van de onrust in m'n hoofd af ;)
 
Bovenaan Onderaan