Aflever tips?....

rubbere

Nieuw lid
Donderdag komt mijn 1ste: O2 Combi Elegance Atractive Business 2.0 DSG.

Hebben jullie nog tips waar je op moet letten met de aflevering?.

Fabia

† In Memoriam
We hebben het ooit een keertje gehad over een lijst met daarop allerlei tips? Maar alvast gefeliciteerd met je O2.

D

Deleted member 1861

De mijne (lease) miste de witte nummerplaat, welke normaal standaard geleverd wordt bij montage van een trekhaak.
En hij was niet afgetankt, waardoor ik gelijk naar het benzinestation kon. Volgens de display kon ik nog 110 km. rijden.

Alvast veel plezier met je nieuwe O2!

Okki

Donateur

Welkom hier :471:

Tip: ga direct weer terug als iets je niet duidelijk is of nie bevalt!

Abo

Lid
Controleer hem rondom op eventuele beschadigingen voordat je ermee wegrijdt. Het zal niet de eerste keer zijn dat er iets beschadigd is bij het op-en afrijden van de trailer.

Gieliovd

Forumguru
Thuis even goed nadenken over vragen. Lijstje maken, doorlopen met je verkoopadviseur.

Auto goed inspecteren aan de hand van je bestelling. Niet dat je thuis komt en denkt, he... ik had toch parc distance control besteld... he ik had toch climate control besteld... he dit is een dance radio waar is mijn columbus.

Het gebeurt in je enthousiasme zo.

Afwerking checken, goed rondje rijden meteen. Hoor je vreemde dingen, dashboard kraken, klapperen.. RETOUR dealer.

Goed kijken en vragen wat je niet snapt, dan kom jij eruit.

Wat hier gezegd is omtrent schade is wel heel belangrijk. Als je ermee weg bent gereden is de schuld moeilijk te bewijzen.

Eerst kijken, dan kan de dealer niet zeiken!

Ik weet niet waar je vandaan komt, maar bij Verdaat in Eindhoven ging het echt heel goed.
Netjes alle papieren doorgelopen en daarna de auto helemaal.
Ook samen gekeken naar de beschadigingen (die er niet waren :D)

bat

Lid
Wat hier gezegd is omtrent schade is wel heel belangrijk. Als je ermee weg bent gereden is de schuld moeilijk te bewijzen.

Eerst kijken, dan kan de dealer niet zeiken!
Wel mee eens (daarom de dealer vanochtend ook gewezen op de vogelpoep die de wasstraat er niet goed afgekregen had voor aflevering...), maar ik heb twee keer gehad dat ik achteraf schade constateerde (eentje zelfs drie dagen later pas) en in beide gevallen werd het geregeld zonder centje pijn.

De meeste dealers doen er niet al te moelijk over, tenzij de schade erg vers is...

Peter79

Actief lid
Nou ik zal je een hele mooie vertellen!
Controleer of de rubberen blokken tussen de veren zijn weggehaald! Dit zijn transportblokken die voorkomen dat de auto inzakt als hij op de vrachtwagen staat. Ik heb er ongeveer 60000 km mee rond gereden (vond ook al dat hij niet zo lekker veerde...) en toen knalde er 1 tussenuit. Foutje van de dealer...(verder een perfecte dealer hoor, daar niet van).
Verdere check: reserve onderdelen altijd even checken, verlichting, olie, benzine/diesel en schades. Alles wat je niet opmerkt tijdens de aflevering is eigenlijk voor eigen rekening, dus wees even heel nauwkeurig en een zeikerd, zodat je later er geen problemen mee kan krijgen!

JeeWee

Actief lid

Zoals al genoemd, er is een draadje met een complete checklist. Scheelt toch weer, hoef je het wiel niet meer zelf uit te vinden: http://www.skodaforum.nl/board/showt...ight=checklist. In dat draadje staan nog veel meer tips & trucs, dus je kunt je lol nog eventjes op. Voor je het weet is het donderdag en mag je m ophalen!

Alvast heel veel plezier tijdens de eerste kilometers!

rubbere

Nieuw lid
Hij is binnen...

We've got him, wel 2 opleverpuntjes:

- Carkit zou bluetooth zijn, maar er is een PT1 carkit ingebouwd zonder bluetooth. (volgens de dealer zou het moeilijk zijn om alsnog een bluetooth set in te bouwen, hij stelde voor om te kijken of er een setje is voor mijn HTC Touch telefoon. word vervolgd...)

- Witte kentekenplaat ontbrak

Auto is (zoals verwacht) een genot om mee te mogen rijden, heerlijk ;)

Gieliovd

Forumguru
Tenzij het gewicht onder de 750 kilogram ligt en het geen eigen kenteken behoeft.

Ik heb er ook een bijvoorbeeld.

S

Sjoerd.

Als je de "automatische portiervergrendeling" AAN wil hebben, check dat dan en laat 'm anders ter plaatse programmeren - gaat via de service-computer van Skoda in de werkplaats!

bat

Lid
Als je de "automatische portiervergrendeling" AAN wil hebben, check dat dan en laat 'm anders ter plaatse programmeren - gaat via de service-computer van Skoda in de werkplaats!
Kan ook via de maxidot. Het is even zoeken, dat wel.

Kan ook via de maxidot. Het is even zoeken, dat wel.

Kan dit ook zonder de maxiDOT display. Ik rij nu in een Peugeot en heb het genoegen morgen mijn Ambiante BS op te halen. Maar in de Peugeot is dit standaard en ik vind het toch wel erg fijn/veilig. Toch wel wat spullen bij me enzo. Dan is elke keer op het knopje drukken toch wel vervelend als het ook automatisch kan.

Kun je uitleggen hoe je dit moet instellen? ik heb dus geen MaxiDOT display in m'n auto.

bat

Lid
Kan dit ook zonder de maxiDOT display. Ik rij nu in een Peugeot en heb het genoegen morgen mijn Ambiante BS op te halen. Maar in de Peugeot is dit standaard en ik vind het toch wel erg fijn/veilig. Toch wel wat spullen bij me enzo. Dan is elke keer op het knopje drukken toch wel vervelend als het ook automatisch kan.

Kun je uitleggen hoe je dit moet instellen? ik heb dus geen MaxiDOT display in m'n auto.
Dan moet de dealer het doen, zoals Sjoerd al aangaf. Is in principe een fluitje van een cent, dus meteen aan laten zetten bij het ophalen (of al aangeven voordat je hem op komt halen).

Da's een pré van Peugeot: daar heb je al snel een uitgebreide boordcomputer waar je dit soort functies gewoon zelf aan kunt zetten, of kun je het aanzetten door een knopje wat langer ingedrukt te houden.

Fabia

† In Memoriam
Dat hebben ze expres gedaan, dan ziet de dealer de skoda rijder nog een keertje terug. Bij peugeot komen ze vanzelf heel vaak terug :)

Hehe, ik heb ook niet gekozen voor een franse auto. Daar gaat mijn voorkeur niet naar uit. Gelukkig morgen lekker de Octavia ophalen. Ik heb de dealer zojuist een email gestuurd om dit meteen aan te laten passen.

Dan weet hij er in ieder geval vast van. Kan ik morgen lekker snel gaan rijden ;)

Bovenaan Onderaan