Aflevering nieuwe Skoda's

gdisselkoen

Forumguru
Ik zal proberen dit draadje zo min mogelijk te vervuilen:
- Klemmende achterportieren
- Loslatende chromestrips
- Kabeltje van de achterbank bediening los
- Navigatie die geen positiebepaling doet met name in drukke steden op het moment dat ik het echt nodig heb
- Schavend geluid versnellingsbak (is inmiddels onder garantie vervangen door een nieuwe maar is nog steeds niet opgelost)

Bij aflevering:
- Auto niet afgetankt (ter plekke alsnog gedaan)
- Geen reddingshamers
- Geen witte plaat voor de aanhanger
- Geen adapter van 13 naar 7 polig..

Alle genoemde problemen worden gewoon onder garantie opgelost, de afleverpunten zijn ook allemaal of ter plekke of een weekje later opgelost.

Nu heb ik ook 1 van de eerste Passat's van het huidige model en al helemaal 1 van de eerste met de 120 pk 1.6 TDI. Ik heb dus best wat kinderziektes gehad zeg maar.

Kinderziektes is tot daar aan toe. Nooit leuk, maar kunnen nu eenmaal voor komen bij een nieuw model. Maar de overige zaken die men bij het afleveren van de auto "vergeten" is, is toch wel heel erg slordig.

gdisselkoen

Forumguru
Ik heb bewust gekozen om het " afleverpakket" achterwege te laten. Hiervoor stond 450 euro op de offerte. Bij navraag bleek dit te bestaan uit een volle tank, auto in de was zetten, veiligheidshesje/driehoek, eenvoudige mattenset en vast nog wat kleine dingetjes. Denk dat ik hier best 250 euro op kan besparen...
Volgens mij is een afleverpakket iets anders dan afleveringskosten, of kosten rijklaar maken zoals het tegenwoordig heet. In de afleveringskosten zitten o.a. de transportkosten van de importeur naar de dealer, het op naam\kenteken zetten van de auto, de kentekenplaten en nog een aantal zaken.

Bakkertje

Forumguru
@gdisselkoen Je hebt helemaal gelijk dat het slordig is om dergelijke punten te vergeten. Uiteindelijk zijn we allemaal mensen en kan er ook bij een dealer iets misgaan. En ja op dat moment had ik ook zoiets van wat een prutsers! Maar als je dan 15 minuten later alsnog met een volle tank wegrijdt is het feest er niet minder om.

Het is voor mij veel belangrijker dat dingen goed en tijdig opgelost worden. Daarbij probeer ik me ook te verplaatsen in "de andere partij", vaak levert dat begrip op en kun je van daaruit samen op zoek naar een passende oplossing.

Bovenaan Onderaan