Afneembare of vaste trekhaak

• Onderwerp starter HeerlijkHelder
  • Startdatum

Daniel

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: blacktdi</font><hr />

Als mijn afneembare trekhaak niet gemonteerd zit zie je geen bevestigings punt want die zit achter de bumper en de stekkerdoos klapt je heel makkelijk achter de bumper weg.

[/ QUOTE ]

Dit is wat ik eerder ook al zei,maar toen werd het niet gelooft.

Edwin

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: blacktdi</font><hr />

Als mijn afneembare trekhaak niet gemonteerd zit zie je geen bevestigings punt want die zit achter de bumper en de stekkerdoos klapt je heel makkelijk achter de bumper weg. Wat skoda eigenlijk wel had moeten doen is de PDC uitschakelen bij achteruitrijden als er een stekker in de stekkerdoos zit. Nu piept hij natuurlijk continu als er een aanhanger achterhangt. Zonder aanhanger reageert de PDC nooit.

[/ QUOTE ]
Blijkbaar is de trekhaak niet aangemeld in het systeem door de dealer; ik had hetzelfde als ik een fietsendrager erop zette en hem in zijn achteruit zette. Is inmiddels aangepast en kan gewoon achteruitrijden zonder dat de PDC afgaat (staat dan dus ook uit -&gt; gewenst gedrag als er een aanhanger achterhangt).

Oftwel: even bij de dealer langsgaan om het te laten veranderen.

blacktdi

Actief lid
Edwin, bedankt voor de tip want het is behoorlijk irritant dat gepiep. Kan ik gelijk de carjacking funtie aan laten zetten.

AMBIO2

Actief lid
Misschien aan de ene kant irritant aan de andere kant als
ik een keer zonder fietsen op de drager rij dan is het wel
aangenaam er even aan herinnert te worden dat de drager
nog op de kogel zit. ( want dan zie je hem niet ! )
En zeg nou zelf hoe vaak en hoe lang rij je achteruit ??!!

Vraag: Ik meen (hier?) ergens gelezen te hebben dat bij een gemonteerde trekhaak de parkeersensors uitgeschakeld zijn als je 'm zijn achteruit zet.
Helaas, ik krijg die constante piep alsof ik ergens tegenaan zit. Ik heb geen maxidot, dus zelf instellen is zowieso niet mogelijk. Verwacht ik te veel of is het gewoon mogelijk (trekhaak is door de dealer geleverd/gemonteerd)?

Niet helemaal on topic, maar om weer een nieuw draadje over trekhaak en aanverwant te beginnen...
------------------------------------------------------------
Zie net dat er een paar regels hierboven al wordt gemeld dat de dealer waarschijnlijk is vergeten de trekhaak aan te melden in de boordcomp.
biggthumpdown.gif
Anyway, thnx voor je reaktie Mistraller
xyxthumbs.gif

Mistraller

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Knilliske</font><hr />

Vraag: Ik meen (hier?) ergens gelezen te hebben dat bij een gemonteerde trekhaak de parkeersensors uitgeschakeld zijn als je 'm zijn achteruit zet.
Helaas, ik krijg die constante piep alsof ik ergens tegenaan zit. Ik heb geen maxidot, dus zelf instellen is zowieso niet mogelijk. Verwacht ik te veel of is het gewoon mogelijk (trekhaak is door de dealer geleverd/gemonteerd)?

Niet helemaal on topic, maar om weer een nieuw draadje over trekhaak en aanverwant te beginnen...

[/ QUOTE ]

Ik heb een vaste trekhaak, achteraf gemonteerd.

Hij doet het perfect met de PDC, zoals het hoort, reageert de PDC met iets meer ruimte, omdat ie aangemeld is bij de boordcomputer. Zodoende weet deze dat de auto wat langer is geworden. Ik heb nooit problemen met onterechte piepjes of zo. Als ik een aanhanger erop zet, dan piept ie in z'n geheel niet. Het scherm van de radio springt dan overigens wel op de achteruitrij stand.

JettaFreak

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Miguel</font><hr />

Reageert de PDC dan zo erg op de vaste trekhaak dan?
confused.gif

Gr. Miguel

[/ QUOTE ]

Welnee, je merkt er helemaal niets van en zo hoort het ook. De PDC houdt gewoon rekening met een aantal centimeters extra.

Groet,

JettaFreak

Bovenaan Onderaan