Afneembare trekhaak af-fabriek

Jee13

Forumguru
Trekhaak op de golf is wel Uber!

Maar een gewone afneembare kogel werkt ook prima
Ik heb een OEM westfalia en daar zie je helemaal niets van, de stekkerdoos klap je omhoog achter de bumper

Zespri

Forumguru
Niks Uber gewoon zeer comfortabel niks knielen achter je auto om je stekkerdoos omhoog te klappen en de trekhaak er onder te doen. Gemak dient de mens lijkt mij.

Met name als regent is het zeer gemakkelijk

Zespri

Forumguru
wel nee gebruiksgemak voor de ehhh de minder valide mens (wilde een ander woord niet gebruiken die eindigt op ui):tongue:

sinds vorige week in het gelukkige bezit van een O3 met afneembare trekhaak (lease) Deze is als optie er meteen bij geleverd maar door de dealer er onder gemaakt volgens mij. Je ziet er niks van, alleen als je er plat onder gaat liggen:D. De stekkerdoos is in en uit te duwen
trekhaak 1.jpg trekhaak 3.jpg trekhaak 2.jpg

• Leuk
Waarderingen: TL@

skodaboy

Forumguru
mooi en handig zo'n afneembaar exemplaar,
maar ik ken mij zelf na 3x de- & monteren laat ik hem gewoon op de auto staan..:jaja:

trouwens een Octavia 4x4 zonder trekhaak is geen "echte" Octaaf 4x4..:D

030

Forumguru
ik heb ook een afneembare trekhaak op de 02,alleen staat hij de laatste jaren gewoon onder de auto.
dus hij is altijd gebruiksklaar ongeacht het weer..:D

Verschrikkelijk, ik vind zo'n haak echt geen gezicht. Ze vallen in dezelfde categorie als spatlappen en windgeleiders.

Zespri

Forumguru
Die heb ik ook (thule trekhaak) alleen de mijne zit dus onder een yeti en ze hebben in de achter bumper een deel moeten uit zagen en van dat uitgezaagde gedeelte is weer de deksel van gemaakt waaronder de trekhaak verstopt zit.

Dus als je achter mijn wagen staat zie je hem absoluut niet zitten

Wim75

Lid
Ik gebruik de trekhaak maar weinig (af en toe een fietsendrager en sinds 2011 twee keer een karretje). Deze ligt dus meestal op de plaats van het reservewiel, je ziet er dan helemaal niks van. Ondanks dat ik hem dus maar weinig gebruik toch weer besteld op de O3.

Collega van mij heeft de wegklapbare trekhaak op zijn golf zitten, dat is in praktijk echt handig! Scheelt vooral geklungel op je knieën voor de stekkerdoos. Mijn Skoda dealer had hier echter nog nooit van gehoord en uit navraag bleek dit volgens hem ook niet leverbaar...

Rene C

Forumguru
De trekhaak zoals Gert Skoda Rijder heeft is vorige week ook onder mijn auto geplaatst. Je ziet er wanneer hij niet gemonteerd is weinig van.

Vind wel dat de adapter naar 7-polig lastig te monteren is, moet het bumper een beetje omhoog duwen om deze erin te krijgen..

Wel een verschil met de seat, die door de dealer gemonteerd was maar nooit de sensoren heeft verteld dat er een kar achter kon zitten en dus bij de kar vrolijk aan het piepen ging bij het achteruit manoevreren..

skodaboy

Forumguru
Wel een verschil met de seat, die door de dealer gemonteerd was maar nooit de sensoren heeft verteld dat er een kar achter kon zitten en dus bij de kar vrolijk aan het piepen ging bij het achteruit manoevreren..

tja,dat is een teken dat de trekhaak niet juist gecodeerd was in de boordcomputer.
stekker inpluggen en achterste sensoren moeten zich uitschakelen.
maja,er zijn maar weinig dealers die er in slagen om de boel juist te coderen..

Bovenaan Onderaan