Afneembare trekhaak

hemi24

Forumguru
Zal waarschijnlijk een autoliefhebber zijn geweest, want ik wil me niet voorstellen hoe je achterbumper er uit ziet als je een losgebroken aanhanger tot stilstand hebt gebracht terwijl deze met een ketting of een staalkabel aan de auto blijft stuiteren..!

Rudger

Lid
Weer wat geleerd! Ga bij mij ook even kijken of ik een haak boven de stekkerdoos kan vinden. Heb zelf bij de Gamma voor €5,99 zo koppeling gekocht, maar deze is meer voor een rond haak. En niet voor een vierkant (H) afneembare haak.

Mijn ouders hadden een vaste trekhaak, maar deze was wel met 2 bouten los te halen. Tja, wat is dan nog vast. En zij hadden ook gewoon zo'n koppeling van de Gamma.

Laatst een caravan gezien die niet goed op de kogel zat. Bij een drempel schoot de koppeling van de haak. De staalkabel trok de rem op de caravan, maar de staalkabel brak wel. En dat ging met een vaartje van 30kmh. Het idee van de losbreekreminrichting is volgens mij om de rem erop te gooien. En niet om de aanhanger/caravan "netjes" nog achter je auto te houden.

Zou wat zijn bij 80/90 kmh......

Bovenaan Onderaan